Tysk-dansk oversættelse - HJÆÆÆLP!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.808 visninger
17 svar
0 synes godt om
15. august 2011

engdraget

Hej.

Arg, jeg sidder lige og bøvler med en oversættelse og har et par sætninger og så et ord, som driller.

Sætning 1 lyder: München ist übrigens die Haupstadt im Freistaat Bayern.

Nr 2 lyder: Bayern liegt im südosten der Bundesrepublik Deutschland und ist das flächengrösste Bundesland.

Og så er der ordet: Realschulabschluss - hvad oversættes det til? Er det gymnasiet eller hvad?

Nogen der kan hjælpe mig? Det er squ for længe siden jeg har brugt det sprog; der skal godt nok lige pudses noget af!!!

Lene

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2011

grinny

Nr. 1 er jeg lidt i tvivl om med det sidste 

Nr. 2 ville jeg oversætte sådan: 

Bayern er beliggende i den sydøstlige del af Forbundsrepublikken Tyskland og er områdets største forbundsstat. 

Og ja, det sidste vil jeg oversætte som gymnasie

Anmeld

15. august 2011

th

Ja.. jeg vil sige UG til hende der oversatte.. Det kunne jeg ikke ha gjort meget bedre selv :-)

Anmeld

15. august 2011

grinny

th skriver:

Ja.. jeg vil sige UG til hende der oversatte.. Det kunne jeg ikke ha gjort meget bedre selv :-)

Kan du ikke klare nr. 1? Hehe

Den kan jeg nemlig ikke oversætte helt

Anmeld

15. august 2011

engdraget

Tusind tak, så var jeg ikke hel gal på den!

Men:

Ordet übrigens driller for mig....vil oversætte den første til noget ala : "München er hvad svarer til hovedstaden i Bayern distriktet?

Anmeld

15. august 2011

A.n.onym.

engdraget skriver:

Hej.

Arg, jeg sidder lige og bøvler med en oversættelse og har et par sætninger og så et ord, som driller.

Nr 2 lyder: Bayern liegt im südosten der Bundesrepublik Deutschland und ist das flächengrösste Bundesland.

Og så er der ordet: Realschulabschluss - hvad oversættes det til? Er det gymnasiet eller hvad?

Nogen der kan hjælpe mig? Det er squ for længe siden jeg har brugt det sprog; der skal godt nok lige pudses noget af!!!

Lene

hmm umiddelbart vil jeg sige:

München er iøvrigt hovedstaden i republikken/landsdelen Bayern (ein historisches Synonym für Republik, siehe auch Freistaat (Republik) - Wikipedia)  

Bayern ligger i den sydøstlige del af bundesrepublikken Tyskland, og er det største landområde i landet.

Det er mellemskole, altså fra enten 5 - 10 klasse eller 7. til 10 klasse. - afslutning

Anmeld

15. august 2011

grinny

engdraget skriver:

Tusind tak, så var jeg ikke hel gal på den!

Men:

Ordet übrigens driller for mig....vil oversætte den første til noget ala : "München er hvad svarer til hovedstaden i Bayern distriktet?

2 sek.

Hopper lige i ordbogen

Anmeld

15. august 2011

hende-nanna

Jeg har kun mit folkeskoletysk, men vil oversætte sætning 1 til:

München er i øvrigt hovedstad i republiken Bayern.

Anmeld

15. august 2011

L.J.L

engdraget skriver:

Hej.

Lene

München ist übrigens die Haupstadt im Freistaat Bayern:

München er iøvrigt hovedstaden i landsdelen Bayern

Anmeld

15. august 2011

Kruse90

Ihh det Er lang tid siden jeg har brugt det sprog. Og jeg skal til at have det igen på onsdag og så hele 2. År på hg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.