1012lmp skriver:
Ja nu er det sådan at jeg har en kammerart jeg er rigt glad for..!
Det skal lige siges han er en af de følsomme typer, han bliver nemt og tit såret af piger, grunden er at han er lidt bagud eller hvad skal man sige... altså alle børn elsker ham f.eks fordi han lidt er på deres niveau, og desuden er han en smule desperart efter at får børn og blive gift og få en familie osv.
Han har så fået sig en kæreste.. hvilket da er mega dejligt for ham.. men hun er altså over 10 år ældre end ham, har børn på hhv. 17,14, 12... De har kendt hinanden i 1½ mdr og nu prøver de at lave barn sammen..
Og han har listet hendes mindste søn som sin søn på face...
Det er bare ALT for meget i mit hoved.. og han er så desperart efter disse ting at jeg er bange for hun udnytter det.. giver det mening.. han vil gøre ALT for sin kæreste og er så sød og kærlig.. men det der kan jeg bare slet slet ikke forholde mig til...
Skal jeg sige og gøre noget eller skal jeg bare være ligeglad?
Det er altid meget svært i sådanne dilemmaer!
Min strategi ville nok være at tale med min kammerat - spørge ham om han er lykkelig osv. Jeg ville tage hans svar for gode vare og hvis han er glad og tilfreds, så ville jeg ikke blande mig mere.
Du går ind i hans urørlighedszone og viser, at du ikke mener at han kan træffe sine egne beslutninger i livet. Hvis du bruger den offensive strategi, så risikerer du at skubbe ham væk. Det er hans liv og hans valg, hvordan han udnytter sine muligheder i livet

Når alt dette er sagt, kan jeg sagtens forstå at du er bange for at din ven bliver udnyttet og det er ikke sjovt at have det sådan! Stor krammer til dig
Anmeld