Hvordan ser jeres børns dag ud i forhold til mad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. august 2011

Pinkrose

DK skriver:

Uhh jeg giver bare mad når han er sulten. Hvilket er efter lur eller ca 1,5 time siden han sidst har fået uden lur, eller hvis vi spiser

Jeg giver ham:

Bondebrød med leverpostej, hamburgryg og torskerogn

Yoghurt med frugtmos eller en most banan/hindbær/hvad jeg har

Grød (fuldkorn med frug, risgrød med grøntsager)

Øllebrød jeg selv laver (inkl. sukker ellers vil han IKKE spise det)

Kartoffel stykker. Bønner, brokoli osv. kogt + skåret ud.

Mos af grøntsager (men det får han ikke så tit mere, han giiider ikke det most, vil hellere have det i udskårne stykker)

Diverse frugt, friskt i små mundrette stykker

Smagsprøver af alt vi får til aftensmad. Han kan sagtens spise masser af pasta med chilisauce, selv om han lige har fået hans mad

Flaske med mme. (Kun morgen og til godnat, eller i nødstilfælde på tur. Han drikker gerne morgenflaske men er ikke vild med det resten af dagen/aften og drikker max 50 ml. der)

Jeg giver ham ikke det rigtige mad på de rigtige tidspunkter. Altså jeg tænker ikke "yoghurt er morgen mad så det får han nu hvor det er morgen". Jeg kigger mere på hvad jeg lige har, og så får han det. Jeg prøver mest at tænke på at han skal have noget afvekslende. Altså ikke det samme hver gang. Så derfor er der tit rugbrød om morgenen og yoghurt til frokost og grød til eftermiddag.  

Jeg er mest bekymret for om han får nok væske. Han drikke ce. 180 ml om morgenen og så omkring de 50 igen til aften. Men det er det. Han vil ikke have flaske om dagen, og han sprutter mælken ud igen hvis jeg prøver. Han drikker fint af glas og får vand og sødmælk som han er helt vild med. Han tisser fint, så jeg tænker at så må det vel være ok!?

Du prøver rigtig lidt af det hele, glæder jeg mig godt nok os til med Sophia, og nøj hvor er hun bare interesseret i det jeg spiser, så det sidder hun os og leger lidt med, hun elsker at drikke vand af kop, og hjælper os med at holde selv flaske får en lille midt på dagen hvis det eer muligt ellers kun godnat, da det e noget af en kamp. Hvor meget yougurt må de få, er det bare sådan en spsk eller en lille skå?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2011

DK

Jeg giver ham en skål med yoghurt. Jeg kommer altid noget i. Jeg kan se jeg har glemt at skrive havregryn på. Dem drysser jeg tit over yoghurten så der er lidt mere "mad" i det. Plus som regel noget frugt halløj, men det har jeg skrevet. Når de er 9 mdr skal de jo kunne spise helt almindelig mad, som det vi får. Så jeg tænker at det er bare er om at komme igang!

Anmeld

17. august 2011

Pinkrose

DK skriver:

Jeg giver ham en skål med yoghurt. Jeg kommer altid noget i. Jeg kan se jeg har glemt at skrive havregryn på. Dem drysser jeg tit over yoghurten så der er lidt mere "mad" i det. Plus som regel noget frugt halløj, men det har jeg skrevet. Når de er 9 mdr skal de jo kunne spise helt almindelig mad, som det vi får. Så jeg tænker at det er bare er om at komme igang!

Ja det rigtig nok, det nærmest lige om lidt syntes virkelig det først halve år gik meget hurtigt.

Anmeld

17. august 2011

Lilje82

Noahs dag ser således ud.

6-7 evt. flaske mme ca. 200 ml. (Der står evt. for somme tider sover han længere)

8-10 (alt efter hvornår han står op) havregrød eller øllebrød

12-13 rugbrød med pålæg og evt. mos eller grød

15-16 mellem måltid som består af enten youghurt neutral, A38 eller Cultura eller en flaske mme.

18-18.30 aftensmad - Der får han det samme som os og ellers har jeg noget klar i fryseren.

19-19.30 flaske mme

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.