Hvordan ser jeres børns dag ud i forhold til mad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.549 visninger
23 svar
0 synes godt om
15. august 2011

Pinkrose

Hej Ja sys altså det svært at finde ud af hvornår man skal begynde at give mere og mere, så ville hører hvor gamle er jeres barn/børn og hvad og hvor ofte spiser de.Altså morgenmad, mellem måltider osv Og husk alderen da det jo hurtigt ændre sig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2011

AnneBJ

Denisep skriver:

Hej Ja sys altså det svært at finde ud af hvornår man skal begynde at give mere og mere, så ville hører hvor gamle er jeres barn/børn og hvad og hvor ofte spiser de.Altså morgenmad, mellem måltider osv Og husk alderen da det jo hurtigt ændre sig

Felix er præcis 4,5 mdr

kl. 7-8: 200 ml MME

Kl. 11: grød med frugtmos - gælder stadig ikke som helt måltid + MME hvis han virker sulten

kl. 14: 200 ml MME

Kl. 17: 200 ml MME

Kl. 18: kartoffel/grøntsagsmos som smagsprøver, ikek helt måltid

Kl. 20 ca.: 200 ml MME

Kl. 23 ca.: 200 ml vælling

Han spiser ikke 200 ml hver gang, men det er de mængder han tilbydes. Vi er netop begyndt på grøntsagsmos, og grunden til jeg har tilføjet et måltid er, at han er begyndt (igen!) at vågne om natten. Sidst han gjorde det tilføjede vi grød, og gangen før tilføjede vi vælling.

Man kan nok ikke blive ved med at bruge det som indikator for at der skal ekstra måltider til. 

Anmeld

15. august 2011

Mettemus

Laurits er godt 7 mdr.

Kl. 7-8: Havregrød m. banan

kl. 9.30-10: Ammes + formiddagslur

Kl. 11.30-12: Risgrød m. grøntsager evt. tun+ nogle bider bondebrød m. leverpostej/torskerogn/banan/smørreost/avokado

Kl. 13-13.30: Ammes og puttes til eftermiddagslur

Kl.? (kommer an på hvornår han vågner): Frugtmos/yoghurt/a38

Kl. 17.30: Aftensmad

Kl. 19.30-20: Ammes og puttes til nat.

Så spiser han så om natten selvom han egentligt er for stor til det, men sådan er det ...

Anmeld

15. august 2011

piadas

God tråd!  Jeg synes heller ikke rigtigt, jeg kan finde ud af det lige for tiden - måske fordi hun ikke rigtig gider spise andet end færdiggrød!

Nå men det ser ca. sådan ud hos os (Ida er 6 mdr.idag):

Vågner ca. kl. 7 - Ammes

Kl. 8 Havregrød/øllebrød (som hun ikke spiser nok til at blive mæt af)

Kl. 8.30 Ammes - derefter formiddagslur

Når hun vågner ca. kl. 10 - ammes

Kl. 11.30 - færdiggrød som hun spiser med velbehag

Kl. 12.30 - ammes og derefter middagslur

Når hun vågner ca. kl. 15 - ammes et par gange i løbet af eftermiddagen

Kl. 17.30 Kartoffelmos eller risgrød med grøntsagsblanding - kartoffelmos = bvadr, risgrød =

Derefter ammes hun flere gange i løbet af aftenen til hun falder i søvn ved 20-21-tiden.

Her til aften spiste hun slet ikke nok kartoffelmos-halløj, men der røg da lidt ned og hun åbnede også selv munden et par gange. Mælkeproduktionen er jo ikke, hvad den har været, så jeg er meget i tvivl, om hun er sulten efter mere om aftenen. Både pga. hun ikke spiser nok aftensmad til at mætte hende, men samtidig er hun også begyndt at vågne flere gange i løbet af natten.

Det endte med, at hun ved 20-tiden fik lidt yogurt med frugtmos, som gled ned, fordi jeg tror, hun var sulten.

Jeg vil nødig begynde at give hende en flaske vælling til natten, for det går jo ud over amningen. På den anden side er det jo også synd, hvis hun sulter.

Hmm, måske skal jeg introducere noget eftermiddagsmad, når hun vågner...

Årh, jeg synes, det er svært lige pt., når hun ikke gider det mad!

fra Pia som glæder sig til at høre jeres svar!

Anmeld

16. august 2011

Marco2

Vores ligner vist meget Mettes.

Kl ca. 7 havregrød med frugt.

8.30-9 ammes inden formiddagslur

11.30-12 frokost. Bondebrød med smøreost, torskerogn, avokado, banan eller lign.

14-15-tiden ammes inden eftermiddagslur.

kl.16-17 Eftermiddagsmåltid. Grød eller A38 med frugt

17-19 aftensmad. Kartoffel med grøntsager og kød.

19-21 ammes inden godnat

Og så vågner hun gerne 1 gang (sommetider 2) om natten for at få babbi

Synes tiderne svinger en del. Det kommer jo meget an på hvor meget hun sover i løbet af dagen. Ihvertfald eftermiddag/aften. Morgen/formiddag er rimelig fast.

AG

Anmeld

16. august 2011

Pinkrose

piadas skriver:

God tråd!  Jeg synes heller ikke rigtigt, jeg kan finde ud af det lige for tiden - måske fordi hun ikke rigtig gider spise andet end færdiggrød!

Nå men det ser ca. sådan ud hos os (Ida er 6 mdr.idag):

Vågner ca. kl. 7 - Ammes

Kl. 8 Havregrød/øllebrød (som hun ikke spiser nok til at blive mæt af)

Kl. 8.30 Ammes - derefter formiddagslur

Når hun vågner ca. kl. 10 - ammes

Kl. 11.30 - færdiggrød som hun spiser med velbehag

Kl. 12.30 - ammes og derefter middagslur

Når hun vågner ca. kl. 15 - ammes et par gange i løbet af eftermiddagen

Kl. 17.30 Kartoffelmos eller risgrød med grøntsagsblanding - kartoffelmos = bvadr, risgrød =

Derefter ammes hun flere gange i løbet af aftenen til hun falder i søvn ved 20-21-tiden.

Her til aften spiste hun slet ikke nok kartoffelmos-halløj, men der røg da lidt ned og hun åbnede også selv munden et par gange. Mælkeproduktionen er jo ikke, hvad den har været, så jeg er meget i tvivl, om hun er sulten efter mere om aftenen. Både pga. hun ikke spiser nok aftensmad til at mætte hende, men samtidig er hun også begyndt at vågne flere gange i løbet af natten.

Det endte med, at hun ved 20-tiden fik lidt yogurt med frugtmos, som gled ned, fordi jeg tror, hun var sulten.

Jeg vil nødig begynde at give hende en flaske vælling til natten, for det går jo ud over amningen. På den anden side er det jo også synd, hvis hun sulter.

Hmm, måske skal jeg introducere noget eftermiddagsmad, når hun vågner...

Årh, jeg synes, det er svært lige pt., når hun ikke gider det mad!

fra Pia som glæder sig til at høre jeres svar!

Åh Gud syntes virkelig os det svært, Sophia elsker så grød og kartoffelmos men flasken er en kamp, og sys bare det er lidt for tidligt at stoppe med flaske nå man kun lige er 6 mdr. men det ender ud i skrig og skrål.

Anmeld

16. august 2011

piadas

Denisep skriver:

Åh Gud syntes virkelig os det svært, Sophia elsker så grød og kartoffelmos men flasken er en kamp, og sys bare det er lidt for tidligt at stoppe med flaske nå man kun lige er 6 mdr. men det ender ud i skrig og skrål.

Ja, det er træls!

Jeg snød Ida her til morgen og kom en ekstra skefuld sukker og en terning rabarbergrød i øllebrøden, og så gled det ned. Hun åbnede selv munden og alt muligt, så jeg har helt optur over det. Så må det blive sådan det er, og så må jeg udfase det ekstra sukker lidt efter lidt, for der skal selvfølgelig lidt i.

Nu har jeg bestemt, at jeg gør det samme med kartoffelmosen i aften - altså kommer noget frugt i for at gøre det sødere. Så håber jeg det giver samme effekt som øllebrøden!

Anmeld

16. august 2011

Pinkrose

piadas skriver:

Ja, det er træls!

Jeg snød Ida her til morgen og kom en ekstra skefuld sukker og en terning rabarbergrød i øllebrøden, og så gled det ned. Hun åbnede selv munden og alt muligt, så jeg har helt optur over det. Så må det blive sådan det er, og så må jeg udfase det ekstra sukker lidt efter lidt, for der skal selvfølgelig lidt i.

Nu har jeg bestemt, at jeg gør det samme med kartoffelmosen i aften - altså kommer noget frugt i for at gøre det sødere. Så håber jeg det giver samme effekt som øllebrøden!

Ja man må virkelig prøve sig frem indtil man finder noget der virker Sophia er os mærkelig med mosen, den må ikke blendes, men Moses lidt med en gaffel der skal være klumper i, eller bliver hun tosset

Anmeld

16. august 2011

Sjl-msl-Mkl

Hej søde..

Her er Matilde`s madprogram:

5.00: Hvis hun vågner der får hun en flaske på ca 135 ml. MME

7-00-8-00: Hun får fuldkornsgrød (jeg laver det jo på MME, ca 65 ml.) hvis hun vågnede kl. 5 ellers en flaske på 165 ml.

10.30: Hirsegrød på 100 ml MME. hvorefter hun sover.

14.00: ½ most banan+100 ml. MME (omkring kl. 16 sover hun en times tid)

18.00: Grøntsagsgrød på 100 ml. MME

19.30: 65 ml. MME

Og Matilde bliver 6 mdr. d. 23 august

Anmeld

16. august 2011

Rødhætte

Har helt det samme problem med William.. Han gider simpelthen ikke flasken.. En kamp hver gang .. Det er bare så hårdt.. Nogle dage er han vild med flasken andre gange er han nærmest ved at  over den.. Det er også meget forskelligt hvor meget han spiser alt mellem 70-170 ml.. Derfor får han nu grød 2-3 gange dageligt..

P.s William bliver 5 mdr på fredag..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.