Hvordan ser jeres børns dag ud i forhold til mad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. august 2011

Pinkrose

Sjl-msl-Mkl skriver:

Hej søde..

Her er Matilde`s madprogram:

5.00: Hvis hun vågner der får hun en flaske på ca 135 ml. MME

7-00-8-00: Hun får fuldkornsgrød (jeg laver det jo på MME, ca 65 ml.) hvis hun vågnede kl. 5 ellers en flaske på 165 ml.

10.30: Hirsegrød på 100 ml MME. hvorefter hun sover.

14.00: ½ most banan+100 ml. MME (omkring kl. 16 sover hun en times tid)

18.00: Grøntsagsgrød på 100 ml. MME

19.30: 65 ml. MME

Og Matilde bliver 6 mdr. d. 23 august

Hej søde selv altså ved godt hvornår Mathilde bliver 6mdr, hun er min lille bitte bitte niece og Sophia er jo meget ældre end hende, ellerTak for snakken tidligere

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2011

Sjl-msl-Mkl

Denisep skriver:

Hej søde selv altså ved godt hvornår Mathilde bliver 6mdr, hun er min lille bitte bitte niece og Sophia er jo meget ældre end hende, ellerTak for snakken tidligere

Haha ja det er jo lidt svært og glemme hendes alder, eftersom vi alle 3 fødte inden for 8 dage.

Det var så lidt, du kan altid ringe, skrive eller komme!

Anmeld

16. august 2011

DK

Uhh jeg giver bare mad når han er sulten. Hvilket er efter lur eller ca 1,5 time siden han sidst har fået uden lur, eller hvis vi spiser

Jeg giver ham:

Bondebrød med leverpostej, hamburgryg og torskerogn

Yoghurt med frugtmos eller en most banan/hindbær/hvad jeg har

Grød (fuldkorn med frug, risgrød med grøntsager)

Øllebrød jeg selv laver (inkl. sukker ellers vil han IKKE spise det)

Kartoffel stykker. Bønner, brokoli osv. kogt + skåret ud.

Mos af grøntsager (men det får han ikke så tit mere, han giiider ikke det most, vil hellere have det i udskårne stykker)

Diverse frugt, friskt i små mundrette stykker

Smagsprøver af alt vi får til aftensmad. Han kan sagtens spise masser af pasta med chilisauce, selv om han lige har fået hans mad

Flaske med mme. (Kun morgen og til godnat, eller i nødstilfælde på tur. Han drikker gerne morgenflaske men er ikke vild med det resten af dagen/aften og drikker max 50 ml. der)

Jeg giver ham ikke det rigtige mad på de rigtige tidspunkter. Altså jeg tænker ikke "yoghurt er morgen mad så det får han nu hvor det er morgen". Jeg kigger mere på hvad jeg lige har, og så får han det. Jeg prøver mest at tænke på at han skal have noget afvekslende. Altså ikke det samme hver gang. Så derfor er der tit rugbrød om morgenen og yoghurt til frokost og grød til eftermiddag.  

Jeg er mest bekymret for om han får nok væske. Han drikke ce. 180 ml om morgenen og så omkring de 50 igen til aften. Men det er det. Han vil ikke have flaske om dagen, og han sprutter mælken ud igen hvis jeg prøver. Han drikker fint af glas og får vand og sødmælk som han er helt vild med. Han tisser fint, så jeg tænker at så må det vel være ok!?

Anmeld

16. august 2011

Diana...

Her får hun jo slet ikke grød jeg kan jo ikke få en ske i munden på hende hun gider det ikke. Så jeg aftalte med SP at vi bare gik direkte til hapse. Hvad jeg så synes var et problem om morgen for hvad pokker skulle jeg så give hende der? Men der får hun så bare rugbrød. 

Så her hedder det

morgenmad rugbrød + flaske

formiddagsmad frugt 

middagsmad rugbrød + flaske (til at falde i søvn med) DÅRLIG VANE. 

eftermiddags mad frugt + flaske

Aftensmad kartofler og grønsager 

putning flaske. 

Grunden til hun får tilbud fast føde så mange gange om dagen er fordi hun ikke spiser så meget hverken af flaske eller det faste = ingen søvn om natten men efter vi begynd på denne måde vågner hun kl 02 og får en tår vand og sover videre til kl alt mellem 05 - 07. 

Hun får flaske efter hvert måltid fordi de ikke spiser lige så meget når de fast som når det grød så for at sørge får hun bliver mæt nok og stadig får det mme som hun skal gøres det sådan. 

Jeg synes det har været rigtig svært og har kæmpet mad med hende siden hun var 4 måneder og det først d. sidste 1 1/2 uge det bare har kørt og det der hvor vi startet på denne måde 

Anmeld

16. august 2011

Diana...

DK skriver:

Uhh jeg giver bare mad når han er sulten. Hvilket er efter lur eller ca 1,5 time siden han sidst har fået uden lur, eller hvis vi spiser

Jeg giver ham:

Bondebrød med leverpostej, hamburgryg og torskerogn

Yoghurt med frugtmos eller en most banan/hindbær/hvad jeg har

Grød (fuldkorn med frug, risgrød med grøntsager)

Øllebrød jeg selv laver (inkl. sukker ellers vil han IKKE spise det)

Kartoffel stykker. Bønner, brokoli osv. kogt + skåret ud.

Mos af grøntsager (men det får han ikke så tit mere, han giiider ikke det most, vil hellere have det i udskårne stykker)

Diverse frugt, friskt i små mundrette stykker

Smagsprøver af alt vi får til aftensmad. Han kan sagtens spise masser af pasta med chilisauce, selv om han lige har fået hans mad

Flaske med mme. (Kun morgen og til godnat, eller i nødstilfælde på tur. Han drikker gerne morgenflaske men er ikke vild med det resten af dagen/aften og drikker max 50 ml. der)

Jeg giver ham ikke det rigtige mad på de rigtige tidspunkter. Altså jeg tænker ikke "yoghurt er morgen mad så det får han nu hvor det er morgen". Jeg kigger mere på hvad jeg lige har, og så får han det. Jeg prøver mest at tænke på at han skal have noget afvekslende. Altså ikke det samme hver gang. Så derfor er der tit rugbrød om morgenen og yoghurt til frokost og grød til eftermiddag.  

Jeg er mest bekymret for om han får nok væske. Han drikke ce. 180 ml om morgenen og så omkring de 50 igen til aften. Men det er det. Han vil ikke have flaske om dagen, og han sprutter mælken ud igen hvis jeg prøver. Han drikker fint af glas og får vand og sødmælk som han er helt vild med. Han tisser fint, så jeg tænker at så må det vel være ok!?

Er du begyndt at give sødmælk? 

Anmeld

16. august 2011

DK

Diana... skriver:

Er du begyndt at give sødmælk? 

Jep. Det siger SP at han må få når han er 6 mdr. Men ved jo ikke om det er fordi at han er en solid knægt at han så kan "undvære" mme i løbet af dagen?

Anmeld

16. august 2011

AnneBJ

DK skriver:

Jep. Det siger SP at han må få når han er 6 mdr. Men ved jo ikke om det er fordi at han er en solid knægt at han så kan "undvære" mme i løbet af dagen?

Min har lige sagt i dag, at fra 8-9 mdr må de få komælk. Og at man kun anbefaler sødmælk hvis ungerne ikke er "godt polstrede". Hvis de er det, er letmælk fint. Fandme irriterende at der er så forskellige meninger om det!

Anmeld

17. august 2011

Diana...

DK skriver:

Vi må også begynde stille og roligt på det. Jeg tror ikke han får for lidt mme når han får mælk til sine måltider det tror jeg ikke du skal være bekymret for. 

Anmeld

17. august 2011

Diana...

AnneBJ skriver:

Min har lige sagt i dag, at fra 8-9 mdr må de få komælk. Og at man kun anbefaler sødmælk hvis ungerne ikke er "godt polstrede". Hvis de er det, er letmælk fint. Fandme irriterende at der er så forskellige meninger om det!

Altså det med at drikke mælk ja det er desværre forskellligt fra sp til sp men letmælk stedet for sødmælk er så første gang je høre det der har jeg altid hørt sødmælk til de bliver et år  

Anmeld

17. august 2011

AnneBJ

Diana... skriver:

Altså det med at drikke mælk ja det er desværre forskellligt fra sp til sp men letmælk stedet for sødmælk er så første gang je høre det der har jeg altid hørt sødmælk til de bliver et år  

Ja, men det er noget ret nyt... Det fortalte hun mig i hvert fald igår, for jeg sagde lgiesom dig, at det da er sødmælk til et år...

Men fordi man har fundet ud af, via forskning, at de fedtceller man har i kroppen som et-årig forbliver i kroppen, begynder man at reagere på børns vægt allerede ved 1-årsalderen ifht. overvægt. Førhen var det først ved 3 års alderen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.