Hvordan offentliggjorde i jeres graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.174 visninger
58 svar
0 synes godt om
15. august 2011

Kofoed.

Kom pga en anden tråd til at tænke på, hvordan jeg offentliggøre min graviditet. Jeg er slet ikke så opfindsom, så mit var faktisk ret kedeligt

Kæresten så den positive test på bagsædet i en bus på vej i skole Han arbejde nat og tog direkte i skole, så kunne ikke sige det andre steder og han viste jeg ville teste den dag.
Mine forældre fik det afvide samme dag som vi gjorde, da jeg skulle til familiefest to dage efter og skulle finde på en undskyldning for at stoppe så pludselig med at ryge (det lykkes, ingen fattede mistanke).
Svigermor fik det afvide ret spotant, da min svigerinde lige pludselig offentliggøre sin graviditet, så måskke vi heller skynde os at sige, at hun altså ikke KUN skulle være mormor til september.
Ellers fik resten af familie det stille og roligt afvide efter tryghedsscanningen. Hvor vi nok også var lidt i chok, så det blev faktisk ret kedeligt sagt.... Kun min farmor (ældre dame på alle måder, desværre) fik det afvide på en sjov måde. Hun fik et scannings billed, hvor jeg pegende og sagde "oldebarn 1 og oldebarn 2", hun var grædefærdig .
På facebook lød besked: " Nårh, jamen har valgt, at jeg heller må stå frem en gang for alle, da jeg synes det har været hemmeligt længe og er blevet for tydeligt efterhånden. Men vi får hænderne fulde fra august/september, da vi fordobler familie med to små vidunders. Vi kender ikke kønnene og for det måske afvide den 29. april, hvor vi skal til MDscanning." (til historien følger, at jeg den nat begyndte at bløde, var 12+0 da jeg offentliggjorde det - alt viste sig at være fint i første omgang)

Det blev vist lidt langt, men nu er det jeres tur, hvordan fortalte i det?

Glæder mig til nogle sjove historier

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2011

Baby_girl2011

Kæresten fik en lille mail med 2 billeder af testen hvor der stod gravid.. han arbejde på bornholm..

mormor ringede jeg til og fortalte det.. farmor og farfar fik et krus hvor der stod ja farfar & farmor.. men det tog lidt tid før de regnede den ud.. de troede nemlig at det var fra min datter..

Resten fik det afvide på face, da jeg arbejder på et diskotek, og bliver tit tilbudt en drinks.. og sys at de skulle vide hvorfor jeg sagede nej tak.. på face skrev jeg at jeg sys det var på tide at det skulles offentli gøres, men vi fik en før julgave okring den 3 dec.

Anmeld

15. august 2011

MajseMaja

Vi valgte at få en tryghedsscanning i uge 8, da vi skulle ud og rejse med min kærestes bror og kæreste i uge 10 og jeg ikke kunne overskue at skulle bortforklare ikke at drikke alkohol og have kvalme hele tiden. Så til min kærestes fødselsdag havde vi inviteret dem + plus begge svigerforældre og min søster og hendes kæreste. Da vi alle sad ved bordet tændte jeg computeren og sagde vi havde noget vi gerne ville vise dem, den lille " jordnød" og hjerteblink kom frem på skærmen i en video. Da det gik op for dem hvad det var blev de meget rørt..

Anmeld

15. august 2011

Kofoed.

Baby_girl2011 skriver:

Kæresten fik en lille mail med 2 billeder af testen hvor der stod gravid.. han arbejde på bornholm..

mormor ringede jeg til og fortalte det.. farmor og farfar fik et krus hvor der stod ja farfar & farmor.. men det tog lidt tid før de regnede den ud.. de troede nemlig at det var fra min datter..

Resten fik det afvide på face, da jeg arbejder på et diskotek, og bliver tit tilbudt en drinks.. og sys at de skulle vide hvorfor jeg sagede nej tak.. på face skrev jeg at jeg sys det var på tide at det skulles offentli gøres, men vi fik en før julgave okring den 3 dec.

Hvad skrev du så med face? Måske ikke den mest opfindsomme udtalese?

Anmeld

15. august 2011

Kofoed.

MajseMaja skriver:

Vi valgte at få en tryghedsscanning i uge 8, da vi skulle ud og rejse med min kærestes bror og kæreste i uge 10 og jeg ikke kunne overskue at skulle bortforklare ikke at drikke alkohol og have kvalme hele tiden. Så til min kærestes fødselsdag havde vi inviteret dem + plus begge svigerforældre og min søster og hendes kæreste. Da vi alle sad ved bordet tændte jeg computeren og sagde vi havde noget vi gerne ville vise dem, den lille " jordnød" og hjerteblink kom frem på skærmen i en video. Da det gik op for dem hvad det var blev de meget rørt..

Det var da også en sød måde at gøre det på

Anmeld

15. august 2011

Baby_girl2011

Kofoed. skriver:

Hvad skrev du så med face? Måske ikke den mest opfindsomme udtalese?

på face skrev jeg at jeg sys det var på tide at det skulles offentli gøres, men vi fik en før julgave okring den 3 dec.

ikke det mest opfindsom..

Anmeld

15. august 2011

Kofoed.

Baby_girl2011 skriver:

på face skrev jeg at jeg sys det var på tide at det skulles offentli gøres, men vi fik en før julgave okring den 3 dec.

ikke det mest opfindsom..

Godmorgen, det havde du jo allerede skrevet, hehe Ikke så opfindsomt, men man misforstår det ikke bare lige.

Anmeld

15. august 2011

Nessie

Her var det ret kedeligt. Alle vidste  jo at vi var i behandling, så folk sad spændt rundt omkring og ventede på en sms med svar på blodprøven

3. gang var dog lidt sjov, da jeg havde det lidt underligt på ferie i USA, og vi lige pludselig kom til at tænke på, at jeg var gået over tid. Så jeg tog en test (positiv ), og så gik vi rundt og smilede fjollet i New York

Vi gav mine forældre en lille ekstra feriegave, 2 positive test i en gennemsigtig pose, og de var lettere forvirrede til at starte med

Men så mistede vi den jo desværre en uges tid efter

Anmeld

15. august 2011

twinny

Vi valgte at pakke et par rammer ind (selvfølgelig med billeder fra NF) og gav dem til de forskellige medlemmer af familien... Min mormor var ved at stå på r*ven.. hehe....

Og der var ingen der kunne se eller lagde mærke at der var to bebser på.. Så der kom lige en ekstra overraskelse.

Facebook har vi aldrig lavet en meddelse hvor det var officelt. Det kom bare hen a vejen.

Anmeld

15. august 2011

Tino's Mor

Det sjoveste var nok da mine forældre skulle have det af vide.

De var kommet forbi til kaffe som de plejede og så sad vi der kæresten og jeg i den ene sofa og mine forældre i den anden. Inden skal det lige siges at min kæreste er soldat.

Jeg fik fremstammet at jeg nu altså var gravid og at de skulle være bedsteforældre og det eneste min far havde at sige til min kæreste var " Jeg troede at sådan en soldat som dig vidste hvornår han skulle trække sig tilbage" hvortil min kæreste så kækt svarede igen med "en rigtig soldat trækker sig ikke tilbage før arbejdet er færdigt"

Den har vi grint rigtigt mange gange over siden  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.