Startede ikke hos ww i aftes - eller nogen andre steder!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.192 visninger
15 svar
0 synes godt om
7. januar 2009

lonemus

En lille opdatering om min plan!

Ja, jeg startede altså ikke hos ww i aftes - det gør jeg heller ikke i næste uge, eller noget andet sted! Og hvorfor gør jeg så ikke det? - jamen jeg føler simpelthen jeg fik en åbenbaring!

Jeg købte i går bladet Q, hvor der stod om nogle kvinder der havde tabt en del kilo.
Her gik det bare op for mig, at jeg skal finde noget, som jeg kan leve med resten af livet - også når jeg ikke skal tabe mig mere! Jeg skal hverken stige på eller stige af......jeg skal spise en kost, som jeg kan spise nu og altid.
Jeg ved jeg løber sur i at skulle tælle points - det har jeg gjort alle de andre gange, og så da jeg talte kalorier eller vejede min mad meget præcist hos ddv.
Det er jo ikke naturligt at holde så mege kontrol med ens mad - for mig er det i hvert fald ikke naturligt, derfor løber jeg hurtigt sur i det - også bagefter, for så er jeg bare så træt af at holde kontrol med maden!

Jeg talte længe med min mand om det, og han kunne udmærket forstå mig. Han var også godt klar over jeg ville løbe sur i det på et tidspunkt......jeg får bare nok af, at maden skal fylde så meget i hovedet.
Derfor valgte jeg ikke at tage til ww-mødet!

Jeg har tænkt meget på, at da jeg fulgte ddv havde jeg det super godt i kroppen - jeg spiste sundt og varieret som aldrig før, og min krop var i balance og min hud renere som aldrig før.
Det jeg vil gøre nu er, at jeg følge ddv's program på må og få. Jeg vil spise grønt og frugt hver dag, varieret, følge deres opskrifter nogle dage, men stadig spise helt almindelig mad. Jeg vil ikke spise deres desserter og jeg vil også spise slik ind imellem. Men når jeg tænker tilbage, så er det sådan jeg gerne vil leve mit liv....sådan jeg gerne vil have mine børn skal lære at spise.
Men jeg vil ikke veje min mad, men spise efter deres råd og alt med måde.

Så jeg vil altså ikke følge nogen kostplan, jeg vil finde råd og støtte i ddv's kostplan, og så vil jeg absolut ikke være fanatisk. Jeg skal lære at acceptere, at jeg bare ikke kan spise løs af alt, men skal holde lidt igen og lære at finde de rette portioner.
Og børnene elsker at hjælpe til i køkkenet, så fremover laver vi fælles mad hver aften og hygger omkring det.

Jeg har truffet et valg. Jeg kan enten se ud som nu, og have det rigtig skidt. Eller jeg kan spise anderledes resten af mit liv, og opnå en livskvalitet der altid ligger på toppen. Jeg har valgt det sidste

Det eneste jeg muligvis kommer til at savne, og så for at holde motivationen oppe i de seje perioder. Det er den ugentlige kontrolvejning. Men måske jeg kunne tale med min læge om at blive kontrolvejet hos hende, f.eks. 1 gang om måneden. Det vil jeg lige tale med hende om

Puha, det var en lang mail, tak fordi du læste med så langt.

Knus Lone - som kan mærke, det her er det rigtige. Og skal nu ud og handle ind

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2009

Diana...

Det synes jeg er godt at du har fundet ud af, det handler ikke om at gå på kur men ændre sin livsstil og det er det du gør nu.

det fleste der går på kur falder faktisk i igen fordi de køre død i det, men dem som vælger bar at skifte livsstil jamen de holder den faktisk, mine forældre gik på kur for 3 år siden og de holde den i et halv år så kørte de død, så de valgte bare at spise normalt men mindre portioner og nøjes med at spise slik i weekenderne og ikke så meget af det og de har begge 2 tabt mere end de gjorde da de var på kur selvfølgelig over en længere periode men de når deres mål og er blevet sundere og har fået det bedre samtidig med at de godt kan nyde en is når de ude og spise hvad der bliver serveret og ikke kun tage det "rigtige".

Og det synes jeg er den rigtige måde...
Det skal nok lykkes for dig... Held og lykke med det...

Knus Diana

Anmeld

7. januar 2009

Becks

Hej Lone...

Jeg synes det er rigtig flot af dig, det du har gjort...

Jeg har selv gået hos ww og ddv, og det fungerede bare heller ikke for mig... Det føltes lige pludselig som en pligt at tabe sig og ikke en lyst...

Det handler jo heller ikke om, at skulle gå rundt hver dag og veje sin mad eller tælle points, det vil alle løbe surt i på et tidspunkt tror jeg, og hvis man så er sulten senere på aftenen, jamen så kan man ikke få noget, fordi man har opbrugt dagens kvote... Nej det handler om livstilsændring og at spise sundt og varieret og om at man har det godt med sig selv... Oj, hvis man bliver sulten hen af aftenen, så snupper man et stykke frugt eller hvad man nu har lyst til...

Så Lone? up for dig, godt gået...
Det skal nok lykkedes for alle os som ikke er til og tælle point eller meget andet med ens mad, så længe vi har viljen så kommer man langt...

Knus

Anmeld

7. januar 2009

Pia.

Rigtig godt valg... er helt sikker på det er vejen frem...

Lyder som om du er meget afklaret og ved lige hvad der skal til for du finder den rette DIG...

Held og lykke med din kostomlægning og dit helt nye liv...

Og ang. at holde motivationen oppe, så brug os her inde, din familie eller andre der står dig tæt... du er mere end velkommen til at skrive her eller sms til mig privat så vil jeg gerne prøve at hjælpe hvis du en dag syntes det hele er lidt sort...

Stort varmt knus fra Pia.

Anmeld

7. januar 2009

lonemus

Tusind tak for alle jeres søde svar....de varmede rigtig meget og har virkelig givet mig et dejligt skulderklap

Jeg har haft travlt med at lave en mad-ugeplan, hvor alt det sunde indgår. Jeg har nemmere ved at handle ind til aftensmad, hvis jeg har en ugeplan at gå efter...ellers ender bare så hurtigt med købemad, fordi man ikke lige har noget ordentlig mad i huset.

Ja, jeg føler det her er det rigtige..for mig...ingen kostplaner, ingen points eller kalorietælling, som jeg aldrig har kunnet holde i længden...ingen startdato eller slutdato...men en ugentlig vejning vil jeg dog beholde - det har jeg alligevel altid gjort og vil sikkert altid gøre, så det giver ingen problemer.

Jeg føler mig enormt lettet....tænk, at jeg ikke har fundet ud af det her noget før!
Men det vigtigste er jo bare, at jeg nu har fundet løsningen, ik? .)

Når folk spørger, er jeg ikke på kur, jeg forsøger bare at spise fornuftigt

Jeg er bare så glad.....selv min mand har kunnet mærke glæden på mig i dag

Hav en dejlig aften, I skønne qvinder - jeg ved jeg får det

Stort kram fra Lone.

PIA: tak for din støtte omkring vejningen - måske jeg en dag tager dig på ordet .)

Anmeld

7. januar 2009

Honningblomst

AMEN!!!!!!

Tillykke med der...netop den måde jeg har gjordt og vidst også kommet til at prædike et par gange-griner- Men det er netop den eneste måde der holder i længden, det er jeg helt overbevist om....og du skriver bare din vægt til mig hvis det kan hjælpe.
Jeg spiste jo lidt usundt i julen og nu skal de så bare af igen og der er røget et kilo allerede....
Men jeg er enig i alt du skriver...ALT...og kunsten er nemlig at holde vægten altid...mener kun at det er en af ti der holder det efter 5 år...her er det så jeg skriver at jeg har holdt den i 5½ år
Knus fra mig til dig..
Eva, som også har bestemt sig for at jeg aldrig vil være fed igen....så hellere leve med måde..

Anmeld

7. januar 2009

lonemus

Eva skriver:

AMEN!!!!!!

Tillykke med der...netop den måde jeg har gjordt og vidst også kommet til at prædike et par gange-griner- Men det er netop den eneste måde der holder i længden, det er jeg helt overbevist om....og du skriver bare din vægt til mig hvis det kan hjælpe.
Jeg spiste jo lidt usundt i julen og nu skal de så bare af igen og der er røget et kilo allerede....
Men jeg er enig i alt du skriver...ALT...og kunsten er nemlig at holde vægten altid...mener kun at det er en af ti der holder det efter 5 år...her er det så jeg skriver at jeg har holdt den i 5½ år
Knus fra mig til dig..
Eva, som også har bestemt sig for at jeg aldrig vil være fed igen....så hellere leve med måde..

Tak....jeg føler mig meget afklaret med den her levemåde....jeg er bare så sikker på det nok skal lykkes, kan virkelig mærke motivationen

Men hvor har du fundet inspiration til kost og portioner henne?? Det er det jeg vil bruge ddv til, blot som inspiration. Men ikke hele tiden, blot nogle af rådene, som jeg mener er de rigtig - drikke mælk, spise frugt og grønt dagligt, osv.

Det er jo det det hele handler om, at tage en beslutning - vil jeg være fed og føle mig ulækker, men kunne spise alt. Eller vil jeg være slank og smækker lækker, men spise alt med måde. Man kan ikke både blæse og have mel i munden!
Jeg ved bare, at jeg har det skidt med min vægt..jeg føler ikke det er mig.....og sådan vil jeg sgu ikke leve mit liv!

Flot at du har holdt vægten så mange år - jeg har jo aldrig holdt den mere end et par måneder.....men det gør jeg denne gang .)

Ja, det ender nok med jeg må skrive min vægt til dig - selvom den er svær at sluge!

Lone

Anmeld

7. januar 2009

Honningblomst

lonemus skriver:

Tak....jeg føler mig meget afklaret med den her levemåde....jeg er bare så sikker på det nok skal lykkes, kan virkelig mærke motivationen

Men hvor har du fundet inspiration til kost og portioner henne?? Det er det jeg vil bruge ddv til, blot som inspiration. Men ikke hele tiden, blot nogle af rådene, som jeg mener er de rigtig - drikke mælk, spise frugt og grønt dagligt, osv.

Det er jo det det hele handler om, at tage en beslutning - vil jeg være fed og føle mig ulækker, men kunne spise alt. Eller vil jeg være slank og smækker lækker, men spise alt med måde. Man kan ikke både blæse og have mel i munden!
Jeg ved bare, at jeg har det skidt med min vægt..jeg føler ikke det er mig.....og sådan vil jeg sgu ikke leve mit liv!

Flot at du har holdt vægten så mange år - jeg har jo aldrig holdt den mere end et par måneder.....men det gør jeg denne gang .)

Ja, det ender nok med jeg må skrive min vægt til dig - selvom den er svær at sluge!

Lone

Du skal endelig skrive din vægt til mig, det må du love....hvis det kan hjælpe dig...
Tja, jeg har selv fundet ud af hvor meget eller lidt jeg skulle spise...dvs et lille stykke kød feks og lidt sovs og så mere af det grønne..men det tager jo også lidt tid, så vænner din mave og krop sig til mindre portioner og så vil du begynde at mærke mæthed igen...det var i hvert fald sådan det skete for mig.
Men det kommer stille og roligt og så vil du ikke tænke så meget over det...

Er virkelig glad for du er kommet hertil...det handler nemlig kun om at finde sin egen måde og ikke alle andres...

Stort kram og håber snart vi kan finde ud af at ses...

Anmeld

7. januar 2009

Stumpen

Eva skriver:

Du skal endelig skrive din vægt til mig, det må du love....hvis det kan hjælpe dig...
Tja, jeg har selv fundet ud af hvor meget eller lidt jeg skulle spise...dvs et lille stykke kød feks og lidt sovs og så mere af det grønne..men det tager jo også lidt tid, så vænner din mave og krop sig til mindre portioner og så vil du begynde at mærke mæthed igen...det var i hvert fald sådan det skete for mig.
Men det kommer stille og roligt og så vil du ikke tænke så meget over det...

Er virkelig glad for du er kommet hertil...det handler nemlig kun om at finde sin egen måde og ikke alle andres...

Stort kram og håber snart vi kan finde ud af at ses...

Har du overvejet at tage diætist uddannelsen?? Du ville da virkelig være en inspiration for mange i og med at DU har prøvet at være tyk og ved at det ikke bare er lige til -at viljestyrken og motivationen skal være der for at det kan lykkes..
Qnus Anja..

Anmeld

7. januar 2009

Honningblomst

Stumpen skriver:

Har du overvejet at tage diætist uddannelsen?? Du ville da virkelig være en inspiration for mange i og med at DU har prøvet at være tyk og ved at det ikke bare er lige til -at viljestyrken og motivationen skal være der for at det kan lykkes..
Qnus Anja..

Hvor er du bare sød...synes det kunne være spændende...men jeg vil hellere læse psyk og ende med at arbejde som psykoterapeut og faktisk tror jeg meget mere det er det psykiske der er det vigtige for at tabe sig og holde den...alle kan læse sig til hvad der skal spises eller ikke skal...det er ikke der den går galt..det er at holde ved og ændre sit adfærds og tankemønster....og der håber jeg, jeg kan arbejde med mennesker omkring overvægt oig meget andet..
knus til dig...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.