Startede ikke hos ww i aftes - eller nogen andre steder!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. januar 2009

Stumpen

Eva skriver:

Hvor er du bare sød...synes det kunne være spændende...men jeg vil hellere læse psyk og ende med at arbejde som psykoterapeut og faktisk tror jeg meget mere det er det psykiske der er det vigtige for at tabe sig og holde den...alle kan læse sig til hvad der skal spises eller ikke skal...det er ikke der den går galt..det er at holde ved og ændre sit adfærds og tankemønster....og der håber jeg, jeg kan arbejde med mennesker omkring overvægt oig meget andet..
knus til dig...

Det er selvfølgelig en anden vej at gå.. Og ja det har lige så stor inflydelse som det usunde mad.. Går folk til div. psyk. pga. overvægt?? Spørger nok dumt, men har bare aldrig hørt om nogen der gjorde.. Men mange burde nok gøre det..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2009

Honningblomst

Stumpen skriver:

Det er selvfølgelig en anden vej at gå.. Og ja det har lige så stor inflydelse som det usunde mad.. Går folk til div. psyk. pga. overvægt?? Spørger nok dumt, men har bare aldrig hørt om nogen der gjorde.. Men mange burde nok gøre det..

Nej, det tror jeg faktisk ikke...men jeg er siker på det er vejen frem for mange....det at ændre koste er mere at symptombehandle end som sådan ændre ens grundlæggende mønstre...men det er som sagt bare mine tanker og oplevelser...og så er der måske et marked for det, det tror jeg....
Men det er nok nytænkning for mange...
Knus..

Anmeld

7. januar 2009

lonemus

Stumpen skriver:

Jeg har faktisk gået til psykolog pga min overvægt.......det er 5-6 år siden nu.
Jeg ville finde ud af, hvorfor jeg trøstespiste, idet jeg mente der måtte være en årsag. Det var der også...stammer fra barndommen...en lang historie, men en overgang følte jeg mig meget alene og ensom.....det var dér det hele startede.

Jeg fik nogle redskaberk, som jeg stadig arbejder med.....det er bare svært at bryde de gamle vaner....men det skal nok lykkes...hor der er vilje, er der en vej

Anmeld

7. januar 2009

lonemus

Eva skriver:

Du skal endelig skrive din vægt til mig, det må du love....hvis det kan hjælpe dig...
Tja, jeg har selv fundet ud af hvor meget eller lidt jeg skulle spise...dvs et lille stykke kød feks og lidt sovs og så mere af det grønne..men det tager jo også lidt tid, så vænner din mave og krop sig til mindre portioner og så vil du begynde at mærke mæthed igen...det var i hvert fald sådan det skete for mig.
Men det kommer stille og roligt og så vil du ikke tænke så meget over det...

Er virkelig glad for du er kommet hertil...det handler nemlig kun om at finde sin egen måde og ikke alle andres...

Stort kram og håber snart vi kan finde ud af at ses...

Ja...jeg skal nok bare lige tage mod til mig.....men det er da mere motiverende, at en anden kender vægtens tal og ikke blot hvor meget man har tabt.
Jeg er da flov over min vægt, så hvis en anden kender tallet, jamen så tror jeg da helt sikkert jeg vil tænke over det, hver gang jeg skal til at spise usundt.

Men, jeg er som sagt flov over den.......!!

Anmeld

7. januar 2009

Honningblomst

lonemus skriver:

Ja...jeg skal nok bare lige tage mod til mig.....men det er da mere motiverende, at en anden kender vægtens tal og ikke blot hvor meget man har tabt.
Jeg er da flov over min vægt, så hvis en anden kender tallet, jamen så tror jeg da helt sikkert jeg vil tænke over det, hver gang jeg skal til at spise usundt.

Men, jeg er som sagt flov over den.......!!

Søde, søde Lone...jeg tror faktisk det vil fjerne meget af det negative hvis du får sagt tallet højt..så går du ikke alene med det...og jeg har jo om nogen også været stor...og det er virkelig svært....det ved jeg alt om. MEN DU KAN!!!
Stort kram..

Anmeld

7. januar 2009

lonemus

Eva skriver:

Søde, søde Lone...jeg tror faktisk det vil fjerne meget af det negative hvis du får sagt tallet højt..så går du ikke alene med det...og jeg har jo om nogen også været stor...og det er virkelig svært....det ved jeg alt om. MEN DU KAN!!!
Stort kram..

Jeg tror du har ret - og det er jo bare et tal, ik'?

men.....jeg skal lige samle mod

Lone

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.