Hvor meget udbetalt på barsel under udd.?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. august 2011

Ann.

Loa skriver:

Dvs. fordi du har et barn kan man låne mere? Men du er ikke enlig vel? (Gætter jeg næsten på ud fra dit profil billede)

Jeg har nemlig også en datter, så det ville da være rart hvis man kunne låne lidt mere.

Ja, det kan man som forsøger

Nej, enlig er jeg ikke

Kig på dette link:

http://www.su.dk/SULaan/satser/Sider/default.aspx

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2011

bremsop

Når du får de 12 ekstra fødselsklip kan du også få dobbelt su-lån Hvis man allerede har su-lån får du vidst automatisk dobbeltlån - som du så kan melde fra eller selv vælge et mindre lånebeløb. Så altså: 12 ekstra fødselsklip + mulighed for dobbelt su-lån.

Anmeld

14. august 2011

Ann.

sandradee skriver:

man kan kun få det normale su-lån under barsel og ikke det ekstra du får pga. af din datter.

Og så får du tildelt 12 barsels klip som du selv kan ligge som du vil, fx kan du tage 6 mdr. med dobbelt klip eller 12 med kun et klip per gang.

1 klip vil sige den rate du normalt får udbetalt om mdr i ren su.

Men jeg er jo stadig forsøger? Dvs. at jeg stadig må være berettiget til det supplerende su-lån.

Anmeld

14. august 2011

Ann.

bremsop skriver:

Når du får de 12 ekstra fødselsklip kan du også få dobbelt su-lån Hvis man allerede har su-lån får du vidst automatisk dobbeltlån - som du så kan melde fra eller selv vælge et mindre lånebeløb. Så altså: 12 ekstra fødselsklip + mulighed for dobbelt su-lån.

Er det ikke kun ved dobbeltklip jeg kan få dobbelt su-lån?

Altså hvis jeg vælger dobbeltklip, så jeg holder 6 mdr's barsel?

Anmeld

14. august 2011

Vivian87

Bare lige en tanke; hvad med at snakke med en su-medarbejder på dit uddannelses sted? For det er nogle ret indviklede regler, og de kan se præcis hvad du kan få og ikke kan få i dine papirer

Anmeld

14. august 2011

Ann.

Vivian87 skriver:

Bare lige en tanke; hvad med at snakke med en su-medarbejder på dit uddannelses sted? For det er nogle ret indviklede regler, og de kan se præcis hvad du kan få og ikke kan få i dine papirer

Ja det kunne jeg også. Men nu var det bare fordi at vi snakkede om det her til aften, og ved at mange herinde nok har prøvet det. Så det er jo fedt at der er mange der kan svarer på det, så jeg ikke skal vente 14 dage mere for at snakke med en su-medarbejder.

Anmeld

14. august 2011

Loa

Ann. skriver:

Ja, det kan man som forsøger

Nej, enlig er jeg ikke

Kig på dette link:

http://www.su.dk/SULaan/satser/Sider/default.aspx

Tak Det faldt jeg slet ikke over da jeg var ikke og kigge tidligere

Anmeld

14. august 2011

sandradee

altså jeg er på barsel nu og får normalt både tillæg og alm. lån men her da jeg skulle starte min barsel ringede min su vejleder og sagde jeg skulle stoppe mit supplerende lån mens jeg barslede.....må indrømme jeg ikke fik spurgt om hvorfor, men nu får jeg kun alm. lån og så mine barsel klip.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.