Hvor meget udbetalt på barsel under udd.?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.830 visninger
17 svar
0 synes godt om
14. august 2011

Ann.

Vi vil gerne have nr. 2 og vi sidder her og prøver at finde ud af hvor meget jeg får udbetalt under barsel?

Jeg får pt. 5012 kr i SU og 4212 i SU-lån - får jeg stadig det samme udbetalt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2011

Lunae

Ann. skriver:

Vi vil gerne have nr. 2 og vi sidder her og prøver at finde ud af hvor meget jeg får udbetalt under barsel?

Det afhænger af måden du tager din barsel på! Hvis du går fra i et år, så får du det samme som nu! Hvis du ikke tager barsel, så får du dobbelt su i et år. Hvis du vælger et halvt års barsel, så får du dobbelt su i et halvt år!

Anmeld

14. august 2011

Ann.

Lunae skriver:

Det afhænger af måden du tager din barsel på! Hvis du går fra i et år, så får du det samme som nu! Hvis du ikke tager barsel, så får du dobbelt su i et år. Hvis du vælger et halvt års barsel, så får du dobbelt su i et halvt år!

Er jeg stadig berettiget til SU-lån?

Anmeld

14. august 2011

Lunae

Ann. skriver:

Er jeg stadig berettiget til SU-lån?

Ja! Det kan endda forhøjes med et par tusinde, tror jeg nok!

Anmeld

14. august 2011

Ann.

Lunae skriver:

Ja! Det kan endda forhøjes med et par tusinde, tror jeg nok!

Okay, det kan forhøjes mens jeg er på barsel?

For jeg får i forvejen forhøjet SU-lån, da vi har vores datter.

Så jeg får min almindelige SU, plus 12 ekstra klip?

Lige et andet spørgsmål - hvis jeg nu har termin i juli/august, altså i sommerferien, får jeg så stadig SU, da det jo er samme uddannelse, jeg skal tilbage til efter barsel?

Anmeld

14. august 2011

Ann.

14. august 2011

Loa

Ann. skriver:

Undskyld jeg blander mig i din tråd, men ville bare spørge hvordan det kan være du får 4000 i SU lån? Jeg syntes kun jeg kunne læse mig til man kunne få 2000?

Anmeld

14. august 2011

Ann.

Loa skriver:

Undskyld jeg blander mig i din tråd, men ville bare spørge hvordan det kan være du får 4000 i SU lån? Jeg syntes kun jeg kunne læse mig til man kunne få 2000?

Fordi at jeg er forsøger - så det er forsøgertillæg

Anmeld

14. august 2011

Loa

Ann. skriver:

Fordi at jeg er forsøger - så det er forsøgertillæg

Dvs. fordi du har et barn kan man låne mere? Men du er ikke enlig vel? (Gætter jeg næsten på ud fra dit profil billede)

Jeg har nemlig også en datter, så det ville da være rart hvis man kunne låne lidt mere.

Anmeld

14. august 2011

sandradee

man kan kun få det normale su-lån under barsel og ikke det ekstra du får pga. af din datter.

Og så får du tildelt 12 barsels klip som du selv kan ligge som du vil, fx kan du tage 6 mdr. med dobbelt klip eller 12 med kun et klip per gang.

1 klip vil sige den rate du normalt får udbetalt om mdr i ren su.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.