Nyt fra os!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. august 2011

Sakris

Hvor er han bare skøn

Lyder som en skøn sommer. Og sikke en fantastisk idé med at bytte hjem  Hvor kan man det? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2011

Sofia

Kit skriver:

Dejlig update og skønne billeder. I lyder til at have haft en skøn sommer.

Han ser dejlig ud din Alfred.

Hvordan og hvorledes med start på Uni og barsel, pasning og så videre - Hvad er planen?

Tak Planen er at jeg skal følge et fag på Uni her i efteråret som jeg afslutter med en eksamen i januar. Hvis undervisningen ligger sådan at min kæreste har fri i det tidsum og derfor kan passe Lille A, tager jeg til undervisning, har han ikke, bliver jeg nød til at droppe undervisningen og tage det som selvstudie! Jeg har lige netop i dag fået ordnet vuggestueansøgningen, og han skal starte 1. december, det passer så med at jeg har december måned til at køre ham ind i, og så i januar kan jeg læse til eksamen nonstop! Jeg har søgt en garantiplads, men ønsket 2 vuggestuer og 2 integrerede institutioner tæt på os.. Håber jeg får en af de 4, da vi ikke har bil!

Hvordan med Alberte, hvornår skal hun starte i vuggestue/dagpleje?

Anmeld

15. august 2011

Sofia

Sakris skriver:

Hvor er han bare skøn

Lyder som en skøn sommer. Og sikke en fantastisk idé med at bytte hjem  Hvor kan man det? 

Tusind tak. Homeexchange.com, jeg kan VARMT anbefale det. Vi fik så mange tilbud selvom vi "kun" bor i en 3 værelses på 3. sal!

Anmeld

15. august 2011

Sofia

piadas skriver:

Hvor lyder det bare til, at I har haft en dejlig sommer!

Og så synes jeg altså det er noget fis, det er med at være for tyk. En i min mødregruppe har fået det samme at vide at SP'en og han er mindre end Ida - målt på fedmen i hvert fald! Da de andre mødre i MG'en så Idas lår, kunne de ikke lade være at grine og påpege hvad så med hende?!

Uh, det bliver da vist nogle tykke børnebørn, vi får!

Lad så lige være med at nævne noget om tiden efter barsel, for vi skal alle være på barsel for evigt!

Jeg synes også det er noget fis! Han er ikke for tyk basta! Og det er Ida heller ikke- vi får da så lækre børnebørn, de skal bare have Idas øjne; I loooooove...

Anmeld

15. august 2011

Sofia

Mettemus skriver:

Dejlig update - det lyder som om i har haft en virkelig skøn sommer. Dejligt med så meget tid sammen. Uhhh UNI - gys og gru! Lige nu synes jeg også det virker som det værste sted i verden, men i virkeligheden er det jo ret smart når man er småbørnsforælder. Selvom man selvfølgelig skal bestå eksaminer osv. er man alligevel ret fleksibel - dejligt!

Skønne billeder af Alfred. Hun er godt nok svær at stille tilfreds din SP - først er han for tynd, så er han for tyk? Jeg tror også bare at du skal holde fast i at han er glad og trives. Hvordan pokker skal man skære et måltid væk hvis barnet er sulten?   til jer for at holde på jeres!

Din beskrivelse af Berlin giver forresten lyst til en tur derned.... hmmm.... !??!?

Nå, men invitationen til en gåtur står som altid ved magt!

Knus til jer og tak for kigget

Synes heller ikke han er for tyk! Men man bider jo lige mærke i det når hun siger det...hende SP!

Ja Uni... GRU! Hvornår starter du? Og hvornår starter Laurits? Spændende om det bliver i Århus eller på Mors! KNus

Anmeld

15. august 2011

Sofia

AnneBJ skriver:

Han er da overhovedet ikke for tyk, men sød og dejlig som altid! Lyder som en skøn sommer

TAK Håber I er kommet godt på plads i det nye hjem? Har jeg misset en opdaterings og billedtråd på den front?

Anmeld

15. august 2011

Sofia

Carina87 skriver:

Skøn Update! Hvor ser han dejlig ud! Godt du holder på dit, for haner da slet ikke for tyk! Hun er da en sær snegl:s uh det lyder ikke rart med uni - skal vi virkelig ud i verden igen!? Hvad skal lille Alfred så? Kram

Ja desværre.. den virkelige verden venter lige om hjørnet for mit vedkommende. På fredag skal DK og jeg tage det første skridt i retningen af et speciale på jura, gyyyyyys... Alfred skal starte i vuggestuen den 1. december, hvis jeg da får en plads! Indtil da skal jeg køre det på selvstudie eller tage til undervisning hvis det passer med at min kæreste er hjemme og kan passe ham. Hvordan var det nu, hvad skal du igang med efter barsel? Kan det passe jeg mindes noget om en uddannelse? Og hvornår har du skrevet Johannes op fra?

Anmeld

15. august 2011

Kit

Sofia skriver:

Hvordan med Alberte, hvornår skal hun starte i vuggestue/dagpleje?

Lyder fornuftigt med Uni og god plan med at kunne læse i januar optil eksamen.  for at I får en af de ønskede pladser tæt på.

Mht. Alberte, så starter jeg på arbejde d. 1-11 og manden tager de sidste 7 uger af barslen. Han er i gang med cand.merc.aud ved siden af fuldtidsarbejde som revisor, så planen er, at Alberte starter i dagpleje i november (har søgt plads pr. 1-11) og manden kører hende ind. Hun skal være i DP mens han tager til timerne og ellers kun korte dage indtil december, hvor han skal læse op til eksamener. Så kan jeg også lige vende mig til at være på arbejdsmarkedet igen inden vi skal have en "normal" hverdag på plads. Forhåbentlig kan jeg bruge nogle af mine overførte feriedage til at få halve fredage fra d. 1-1-12 frem til efteråret 2012, så Alberte kan blive hentet inden lukketid. 

Synes forresten lukketider i børnepasningen her er helt hen i skoven - de lukker når jeg har fri - hvordan skal jeg lige nå det, når jeg ikke arbejder ved siden af???? Åndssvagt!

Anmeld

15. august 2011

Mettemus

Sofia skriver:

Synes heller ikke han er for tyk! Men man bider jo lige mærke i det når hun siger det...hende SP!

Ja Uni... GRU! Hvornår starter du? Og hvornår starter Laurits? Spændende om det bliver i Århus eller på Mors! KNus

Synes du skal nøjes med at fokusere på at han er glad og trives.

Ooork jeg starter først til februar igen. Han er dog skrevet op pr. 1/11 da jeg lige har et par opgaver dr skal skrives og det er vist mest realistisk at jeg får lavet noget hvis han slet ikke er hjemme.

Har i fået vuggestueplads eller kan i ordne det sådan at der er en af jer hjemme ved ham?

Anmeld

15. august 2011

Sofia

Mettemus skriver:

Synes du skal nøjes med at fokusere på at han er glad og trives.

Ooork jeg starter først til februar igen. Han er dog skrevet op pr. 1/11 da jeg lige har et par opgaver dr skal skrives og det er vist mest realistisk at jeg får lavet noget hvis han slet ikke er hjemme.

Har i fået vuggestueplads eller kan i ordne det sådan at der er en af jer hjemme ved ham?

Nej jeg har lige snakket med pladsanvisningen i dag, og de siger at når jeg har skrevet ham op pr. 1/12 begynder de først at se på det til 1/10. Og når de ved hvor han skal hen får jeg et brev om det. Der er kun 2 dagplejer i vores distrekt, så jeg satser meget på en vuggestue eller integreret ins.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.