Det lyder for mig som om, at din kæreste tænker meget praktisk i den henseende at skulle være forældre... Det tror jeg der er mange der gør - tænker at alt skal være på plads: Uddannelse, hus, økonomi osv. men nu er det sådan, at der som sådan ikke findes noget "rigtigt" tidspunkt, for der vil altid være noget i de ydreliggende omstændigheder, der kunne være bedre.
Så hvis det ikke er nu, hvor I faktisk har et lille barn på vej - hvornår er det så?
For mig at se, handler det at blive forældre ikke om, hvorvidt man kan give barnet et hus med have, en god bil eller gode økonomiske vilkår, men om man kan tilbyde barnet den tryghed og kærlighed, som det har brug for.
Det kan være svært i den situation du står i, da det lyder til, at der ikke er enighed om hvorvidt barnet skal beholdes...
Prøv at tage en snak med din kæreste, lade ham vide, hvor du står og klargøre for ham, at du faktisk gerne vil have det her barn SAMMEN med ham. Det lyde altså på mig som om, at din kæreste absolut ikke kan forholde sig til de emotionelle faktorer i det at skulle være forældre. Så snak med ham om det og find ud af, hvad der er der hindre ham - er det kun de ydre omstændigheder som økonomi osv. så synes jeg (min personlige mening) at det er et ret tamt grundlag...
Men det er i sidste ende kun dig der kan afgøre, hvad det skal blive til 
Jeg var selv alene med mit ældste barn de første 4½ år af hans liv, har taget uddannelse imens jeg har haft ham og være alene med ham. Kun SU som indkomst og vi har klaret os fint.
Så jeg synes ikke du skal bekymre dig om uddannelse, da det sagtens kan lade sig gøre 
Vh.
Anmeld