min mor synes ikke om navnet til vores barn /;?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. august 2011

Nemesis

synes det er et smukt og ikke et brugt navn, Det er hendes! synes heller ikke det er lillepigeagtigt..kan da sagtens forestille mig en voksen med det navn,

Hold fast i det..og det ER jeres beslutning uanset hvad din mor mener.

:-) Sisse

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2011

VIPpigen

Til det navn ser jeg altså både en skøn lille pige der bliver kaldt på af sin mor eller far ved en legeplads. Men jeg ser bestemt også en køn voksen kvinde der bliver kaldt på i indkørslen af sin mand.

Min vurdering er derfor at navnen BESTEMT ikke (i mit hoved, og vidst heller ikke i jeres) kun er til en lille pige, men også en teenager (åhhh ve ooh skræk) og senere også en voksen kvinde.... (ja, flytte hjemmefra kommer også en dag)

Anmeld

13. august 2011

mortilflere

Din mor er inde over noget der ikke kommer hende ved 

Anmeld

13. august 2011

Worldwide

Stå ved jeres beslutning - det er jeres barn så derfor jeres valg.. Det er et super smukt navn og ingen tvivl om det passer til en lille pige såvel til en fudvoksen kvinde!

Jeg stod i lidt ala samme dilemma som dig. Vi fandt også ud af navnet til vores datter under graviditeten og da hun kom til verden var hun bare Lorelai og ingen anden.. Vi havde med vilje ikke fortalt hvad det endelig navn blev til tøsen før efter hun var født.. Min mor kørte også et KÆMPE pres på mig de første mange uger efter L var født.. Hun mente helt bestemt hun ville blive kaldt Lortelai og skidefrans når hun blev ældre, og hun blev ved med at kalde hende Isabella(som er L's mellemnavn).

Til sidst fik jeg nok og sagde lige ud til hende det var vores valg hvad VORES datter skulle hedde og hun måtte acceptere det eller vi ville stoppe med at komme forbi. Det virkede og siden den dag har hun kaldt og omtalt Lorelai ved hendes navn..

Mange rynker på næsen når de høre hvad vores datter hedder, men de skal bare lige høre hvordan navnet bliver udtalt også kommer den som regl "sikke et flot navn!" Det navn vi har givet vores datter har betydning for os og derfor har hun fået det.. Hvis hun, når hun bliver ældre ikke vil kalde Lorelai men hellere Isabella, jamen så er det okey for os.. Men det er hendes valg og indtil da hedder hun Lorelai og vil altid hedde det i vores sind og hjerter

Synd hvis din mor ikke kan lide navnet, det er jo ikke hendes valg.. Med tiden skal hun nok lære og acceptere det, men åh gud det er hårdt at skal høre på det samme hver gang man er på besøg hos sine forældre om det navn man har valgt!

Anmeld

13. august 2011

Mauser.

Jeg har valgt at opkalde vores datter efter min mormor, og det syntes min mor faktisk heller ikke om ! men sådan er det bare, det er en beslutning vi har taget, så snart hun kommer til verden kan hun jo slet ikke hedde andet så passet til jo til hende, så tag det ikke så tungt, det er jeres barn, og din mor vil elske barnet så højt at navnet bliver helligt lige pludseligt .. (; hih.

Anmeld

13. august 2011

ønskebørn74

Anonym skriver:

NU er jeg blevet i tvivl og ikke mindst forvirret over mig og kærestens valgte navn til vores lille pige. Men han er beslutsom og siger at det er DET hun skal hedde for det har han vundet sig til og vi brugte også hendes navn under hele min graividtet. & jeg Var enig med ham. Men nu er min tvivl kommet mig til gode. Min mor sagde her forleden at hun synes navnet måske var for lille piget. Og vi skulle tænke over et mere modent navn som passer sig til en voksen kvinde og ikke et lille piget navn. :s skal forståes sådan at hun mente at hun også blir voksen en dag og så synes min mor navnet er lille piget. Og så blev jeg ked og ikke mindst i tvivl. Nu spørg hun rigtig tit om, om vi har tænkt eller snakket om nogle navne :s min kæreste har intet sagt hende imod og lukker bare ørene hvor jeg i forsvar siger, nej ikke endnu vi ik rigtig kommet igang. Hvor min mor siger åh ja. i har også tiden foran jer endnu til at beslutte jer. Og nu kalder min mor vores datter for lillepigen :s men ikke hendes navn.. /; puha bør jeg holde fast på kærestens og mit valg?? for jeg kan godt lidt navnet og kan ikke se hende med et andet. :s men jeg spiller jo nærmest komedie overfor min mor.. vil jo gerne gøre alle glade.. Men hun er jo VORES datter.. Menmen. årh hjælp mig piger. plz p.s hendes navn er Catalina!

Glemte at skrive at jeg synes det er et smukt navn.. Ville da gerne selv have det...

Anmeld

13. august 2011

rogerrasch

Anonym skriver:

NU er jeg blevet i tvivl og ikke mindst forvirret over mig og kærestens valgte navn til vores lille pige. Men han er beslutsom og siger at det er DET hun skal hedde for det har han vundet sig til og vi brugte også hendes navn under hele min graividtet. & jeg Var enig med ham. Men nu er min tvivl kommet mig til gode. Min mor sagde her forleden at hun synes navnet måske var for lille piget. Og vi skulle tænke over et mere modent navn som passer sig til en voksen kvinde og ikke et lille piget navn. :s skal forståes sådan at hun mente at hun også blir voksen en dag og så synes min mor navnet er lille piget. Og så blev jeg ked og ikke mindst i tvivl. Nu spørg hun rigtig tit om, om vi har tænkt eller snakket om nogle navne :s min kæreste har intet sagt hende imod og lukker bare ørene hvor jeg i forsvar siger, nej ikke endnu vi ik rigtig kommet igang. Hvor min mor siger åh ja. i har også tiden foran jer endnu til at beslutte jer. Og nu kalder min mor vores datter for lillepigen :s men ikke hendes navn.. /; puha bør jeg holde fast på kærestens og mit valg?? for jeg kan godt lidt navnet og kan ikke se hende med et andet. :s men jeg spiller jo nærmest komedie overfor min mor.. vil jo gerne gøre alle glade.. Men hun er jo VORES datter.. Menmen. årh hjælp mig piger. plz p.s hendes navn er Catalina!

catalina syntes jeg faktisk er et ret sødt navn, lad os sige det sådan din mor har sin mening og i har jeres, og det er jeres mening der gælder da det er jeres datter

Anmeld

14. august 2011

BabyMus

Anonym skriver:

WOW sikke er flot navn I har fundet til jeres datter! Det er da vildt smukt. Synes på ingen måde det er for lillepige agtigt. Tværtimod. Virkelig smukt. (:

Anmeld

14. august 2011

Maddox

Nu har jeg ikke læst hele tråden igennem, men vil bare lige give min mening til kende

Jeg synes jeres valg af navn, er rigtig smukt - både til en lille pige OG til en voksen kvinde! Når engang hun bliver en voksen kvinde er det jo sammen med navne som f.eks. Malucca, Annabelle, celina, osv. (alle navne jeg kender nogle som hedder, og som måske virker lillepigede nu, men vil være helt normale voksennavne om 20 år ) Og ikke at glemme min egen datters navn Filippa, som jeg endnu ikke har mødt nogle voksne som hedder

Anmeld

14. august 2011

Emily2012<3

Anonym skriver:

Altså nu er det jo ikke din mor som skal være mor til barnet.. 

Vel må hun have en mening om navnet, men det er dig/jeres barn, og ergo er det dig/jer der bestemmer, og så kan hun jo være fløjtende ligeglad..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.