Stå ved jeres beslutning - det er jeres barn så derfor jeres valg.. Det er et super smukt navn og ingen tvivl om det passer til en lille pige såvel til en fudvoksen kvinde!
Jeg stod i lidt ala samme dilemma som dig. Vi fandt også ud af navnet til vores datter under graviditeten og da hun kom til verden var hun bare Lorelai og ingen anden.. Vi havde med vilje ikke fortalt hvad det endelig navn blev til tøsen før efter hun var født.. Min mor kørte også et KÆMPE pres på mig de første mange uger efter L var født.. Hun mente helt bestemt hun ville blive kaldt Lortelai og skidefrans når hun blev ældre, og hun blev ved med at kalde hende Isabella(som er L's mellemnavn).
Til sidst fik jeg nok og sagde lige ud til hende det var vores valg hvad VORES datter skulle hedde og hun måtte acceptere det eller vi ville stoppe med at komme forbi. Det virkede og siden den dag har hun kaldt og omtalt Lorelai ved hendes navn..
Mange rynker på næsen når de høre hvad vores datter hedder, men de skal bare lige høre hvordan navnet bliver udtalt også kommer den som regl "sikke et flot navn!" Det navn vi har givet vores datter har betydning for os og derfor har hun fået det.. Hvis hun, når hun bliver ældre ikke vil kalde Lorelai men hellere Isabella, jamen så er det okey for os.. Men det er hendes valg og indtil da hedder hun Lorelai og vil altid hedde det i vores sind og hjerter
Synd hvis din mor ikke kan lide navnet, det er jo ikke hendes valg.. Med tiden skal hun nok lære og acceptere det, men åh gud det er hårdt at skal høre på det samme hver gang man er på besøg hos sine forældre om det navn man har valgt!

Anmeld