min mor synes ikke om navnet til vores barn /;?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. august 2011

SjeBets

Prf jeg fik også meget af alle verdens folk for navnet på min søn ... en var i chok over jeg kunne være det bekendt over for mit barn ... nå ja men det skal han hedde. Men den dag i dag så siger de jo alle at han ikke kunne hedde andet og sådan bliver det da også med jeres pige, hun vil give navnet personlighed og din mor vil elske hende og hendes navn uden tvivl ... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2011

Isabella_mor

Anonym skriver:

NU er jeg blevet i tvivl og ikke mindst forvirret over mig og kærestens valgte navn til vores lille pige. Men han er beslutsom og siger at det er DET hun skal hedde for det har han vundet sig til og vi brugte også hendes navn under hele min graividtet. & jeg Var enig med ham. Men nu er min tvivl kommet mig til gode. Min mor sagde her forleden at hun synes navnet måske var for lille piget. Og vi skulle tænke over et mere modent navn som passer sig til en voksen kvinde og ikke et lille piget navn. :s skal forståes sådan at hun mente at hun også blir voksen en dag og så synes min mor navnet er lille piget. Og så blev jeg ked og ikke mindst i tvivl. Nu spørg hun rigtig tit om, om vi har tænkt eller snakket om nogle navne :s min kæreste har intet sagt hende imod og lukker bare ørene hvor jeg i forsvar siger, nej ikke endnu vi ik rigtig kommet igang. Hvor min mor siger åh ja. i har også tiden foran jer endnu til at beslutte jer. Og nu kalder min mor vores datter for lillepigen :s men ikke hendes navn.. /; puha bør jeg holde fast på kærestens og mit valg?? for jeg kan godt lidt navnet og kan ikke se hende med et andet. :s men jeg spiller jo nærmest komedie overfor min mor.. vil jo gerne gøre alle glade.. Men hun er jo VORES datter.. Menmen. årh hjælp mig piger. plz p.s hendes navn er Catalina!

det er da fint. og de fleste navne vokser jo med den der bærer det..  

jeg syntes det er fint. og skid da hul i det. vi kan jo ikke alle gå rundt og hedde jytte eller ingrid... 

Anmeld

13. august 2011

skønneunger

isabellamor skriver:

det er da fint. og de fleste navne vokser jo med den der bærer det..  

jeg syntes det er fint. og skid da hul i det. vi kan jo ikke alle gå rundt og hedde jytte eller ingrid... 

jeg ville ellers rigtig gerne hedde Jytte ........ ok måske ikke

sorry ts, kunne ikke lade være

Anmeld

13. august 2011

Lunae

Anonym skriver:

NU er jeg blevet i tvivl og ikke mindst forvirret over mig og kærestens valgte navn til vores lille pige. Men han er beslutsom og siger at det er DET hun skal hedde for det har han vundet sig til og vi brugte også hendes navn under hele min graividtet. & jeg Var enig med ham. Men nu er min tvivl kommet mig til gode. Min mor sagde her forleden at hun synes navnet måske var for lille piget. Og vi skulle tænke over et mere modent navn som passer sig til en voksen kvinde og ikke et lille piget navn. :s skal forståes sådan at hun mente at hun også blir voksen en dag og så synes min mor navnet er lille piget. Og så blev jeg ked og ikke mindst i tvivl. Nu spørg hun rigtig tit om, om vi har tænkt eller snakket om nogle navne :s min kæreste har intet sagt hende imod og lukker bare ørene hvor jeg i forsvar siger, nej ikke endnu vi ik rigtig kommet igang. Hvor min mor siger åh ja. i har også tiden foran jer endnu til at beslutte jer. Og nu kalder min mor vores datter for lillepigen :s men ikke hendes navn.. /; puha bør jeg holde fast på kærestens og mit valg?? for jeg kan godt lidt navnet og kan ikke se hende med et andet. :s men jeg spiller jo nærmest komedie overfor min mor.. vil jo gerne gøre alle glade.. Men hun er jo VORES datter.. Menmen. årh hjælp mig piger. plz p.s hendes navn er Catalina!

I skal vælge det navn, som i synes og ikke hvad andre tænker! Jeg har en bekendt som ændrede deres datters navn fordi hendes mor ikke brød sig om det og hun har inderligt fortrudt!

Vælg det i føler for og så skal jeres medmennesker nok vænne sig til det med tiden!

Anmeld

13. august 2011

Isabella_mor

skønneunger skriver:

jeg ville ellers rigtig gerne hedde Jytte ........ ok måske ikke

sorry ts, kunne ikke lade være

haha... det er jo bare et gammelkone navn...

men det passer jo altid til den der har det navn... 

jeg hedder f.eks. Fie.. (kælenavn men har heddet det hele livet)

jeg er 24 og jeg er mor... min mor brød sig ikke om mit navn fordi det ikke var et voksennavn. men nu er det det jeg nu engang bliver kaldt, og jeg klarer det da rimelig godt som voksen at hedde Fie ... 

Anmeld

13. august 2011

Muhmi

Det er altså jeres valg... Ingen andres... Min mor satte også spørgsmålstegn ved det navn jeg havde taget... Men det er bare ærgeligt... Vores baby, os der vælger navn... Jeg har f.eks. altid i min barndom været lidt ked af at min mor har valgt et voksent navn til mig (Sanne) Men jeg har da aldrig brokket mig og synes da også at det er op til forældre og ikke mindst barnet selv hvis de ikke kan lide det når de bliver ældre...

Anmeld

13. august 2011

skønneunger

isabellamor skriver:

haha... det er jo bare et gammelkone navn...

men det passer jo altid til den der har det navn... 

jeg hedder f.eks. Fie.. (kælenavn men har heddet det hele livet)

jeg er 24 og jeg er mor... min mor brød sig ikke om mit navn fordi det ikke var et voksennavn. men nu er det det jeg nu engang bliver kaldt, og jeg klarer det da rimelig godt som voksen at hedde Fie ... 

min håndarbejdslærer i folkeskolen hed Jytte og hun var lidt øhhh... speciel så er det pænt sagt

men ja man hedder jo bare det man hedder, jeg tænker da ikke over at navnet ikke passer til personen når jeg møder dem.

Anmeld

13. august 2011

Dansker i England

ønskebarn74 skriver:

Sig til din mor at det rager ikke hende... Hvis hun vil se sit barnebarn må hun tage hende som hun er med navn og det hele... Hun har valgt navnene til sine børn, dette er jeres barn... Så hun har bare at flette næbet...

Anmeld

13. august 2011

Maja88

din mor skal da bare blande sig helt uden om..

vi fortalte også folk at vi havde snakket om Aprilla hvis det blev en pige...

folks reaktion var: DET KAN MAN DA IKKE KALDE ET BARN.. HVOR ER DET SYND..

vores reaktion: Bare ærgeligt.. for det kan vi lide...

min mor var en af dem med den første reaktion og svigerne også...

men da bebser så kom til verden og det blev en pige(vi vidste det ikke) ja så var hun efter en times tid bare en Aprilla.. og som min mor sagde, da hun så hende: hun kan jo ikke hedde andet..

synes BTW at Catalina er vildt flot

Anmeld

13. august 2011

1+1drenge

jeg synes at det er et rigtig flot navn i har fundet til jeres datter.

Din mor kan faktisk ikke være bekendt at sige sådan til jer. Det er jeres datter - ikke hendes. BASTA

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.