min mor synes ikke om navnet til vores barn /;?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. august 2011

nvm

som de andre skriver... det skal hun slet ikke blande sig i, hun har selvf. ret til sin mening, men det ikke hende der bestemmer...

min mor ku heller ikke så godt lide min datters navn, men jeg var ligeglad.. jeg elsker det

så hold fast i det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2011

Frejsmor

Nu handler det jo ikke om hvad din mor synes, det handler om hvad I synes.. Det er jeres lille pige og jer der skal være glade for navnet.. Og på mig lyder det lidt som om hun bare ikke kan hedde andet, det er det hun har heddet i jeres hoveder hele tiden og det kan der ikke laves om på, og slet ikke når I faktisk ikke har lyst jo..

Og så synes jeg altså ikke det er så "lillepiget" endda.. Mange pigenavne er jo "lillepigede", men som pigerne vokser så er det ligesom om at navnet også vokser med dem og når de er større og til sidst voksne, kunne ingen tænke sig at de hed noget som helst andet..

I skal holde fast, hvis det er det navn I er glade for.. Og så må du stille og roligt sige til din mor at hun altså bare ikke kan hedde andet i jeres hoveder.. Og din mor skal nok vænne sig til navnet med tiden..

Anmeld

13. august 2011

Anonym trådstarter

B&J skriver:

Jeres barn så i bestemmer navnet ikke andre... og det er et super flot navn

tuuuusind taaaaak .. ! ja jeg må holde med manden og sige til min mor, at det er HENDES navn basta!

Anmeld

13. august 2011

banditten2011

Anonym skriver:

NU er jeg blevet i tvivl og ikke mindst forvirret over mig og kærestens valgte navn til vores lille pige. Men han er beslutsom og siger at det er DET hun skal hedde for det har han vundet sig til og vi brugte også hendes navn under hele min graividtet. & jeg Var enig med ham. Men nu er min tvivl kommet mig til gode. Min mor sagde her forleden at hun synes navnet måske var for lille piget. Og vi skulle tænke over et mere modent navn som passer sig til en voksen kvinde og ikke et lille piget navn. :s skal forståes sådan at hun mente at hun også blir voksen en dag og så synes min mor navnet er lille piget. Og så blev jeg ked og ikke mindst i tvivl. Nu spørg hun rigtig tit om, om vi har tænkt eller snakket om nogle navne :s min kæreste har intet sagt hende imod og lukker bare ørene hvor jeg i forsvar siger, nej ikke endnu vi ik rigtig kommet igang. Hvor min mor siger åh ja. i har også tiden foran jer endnu til at beslutte jer. Og nu kalder min mor vores datter for lillepigen :s men ikke hendes navn.. /; puha bør jeg holde fast på kærestens og mit valg?? for jeg kan godt lidt navnet og kan ikke se hende med et andet. :s men jeg spiller jo nærmest komedie overfor min mor.. vil jo gerne gøre alle glade.. Men hun er jo VORES datter.. Menmen. årh hjælp mig piger. plz p.s hendes navn er Catalina!

blir lige nød til at skrive at det er da et super smukt navn og det ska i da helt klart beholde

Anmeld

13. august 2011

Anonym trådstarter

nvm skriver:

som de andre skriver... det skal hun slet ikke blande sig i, hun har selvf. ret til sin mening, men det ikke hende der bestemmer...

min mor ku heller ikke så godt lide min datters navn, men jeg var ligeglad.. jeg elsker det

så hold fast i det

- præciiiiiis! ejjj hvor godt med al den positiv energi

Anmeld

13. august 2011

Turtles

Anonym skriver:

NU er jeg blevet i tvivl og ikke mindst forvirret over mig og kærestens valgte navn til vores lille pige. Men han er beslutsom og siger at det er DET hun skal hedde for det har han vundet sig til og vi brugte også hendes navn under hele min graividtet. & jeg Var enig med ham. Men nu er min tvivl kommet mig til gode. Min mor sagde her forleden at hun synes navnet måske var for lille piget. Og vi skulle tænke over et mere modent navn som passer sig til en voksen kvinde og ikke et lille piget navn. :s skal forståes sådan at hun mente at hun også blir voksen en dag og så synes min mor navnet er lille piget. Og så blev jeg ked og ikke mindst i tvivl. Nu spørg hun rigtig tit om, om vi har tænkt eller snakket om nogle navne :s min kæreste har intet sagt hende imod og lukker bare ørene hvor jeg i forsvar siger, nej ikke endnu vi ik rigtig kommet igang. Hvor min mor siger åh ja. i har også tiden foran jer endnu til at beslutte jer. Og nu kalder min mor vores datter for lillepigen :s men ikke hendes navn.. /; puha bør jeg holde fast på kærestens og mit valg?? for jeg kan godt lidt navnet og kan ikke se hende med et andet. :s men jeg spiller jo nærmest komedie overfor min mor.. vil jo gerne gøre alle glade.. Men hun er jo VORES datter.. Menmen. årh hjælp mig piger. plz p.s hendes navn er Catalina!

Ja det er JERES barn og derfor jeres beslutning!!

Det var heller ikke alle der forstod vores valg af navn til vores søn, men det var vores valg og idag kan han bare ikke hedde andet!

Så medmindre du eller faren er i tvivl, så skal i da holde på jeres valg..
Og hvis du spørg mig er det et rigtig smukt navn, også til en voksen kvinde!

Og er du ikke sød at spørge din mor hvilke navn hun mener passer til en baby, pige, teenager, kvinde, mor, mormor, oldemor osv.. ? For jeg er ret sikker på at alle pige/kvinde navne ville falde forkert ud på et eller andet tidspunkt i alderen..

Stress ik mere over det, hvis du er sikker så hold på det!

Håber det kan hjælpe dig

Anmeld

13. august 2011

B&J

Anonym skriver:

tuuuusind taaaaak .. ! ja jeg må holde med manden og sige til min mor, at det er HENDES navn basta!

Nemlig...

Anmeld

13. august 2011

Anonym trådstarter

ønskebarn74 skriver:

Sig til din mor at det rager ikke hende... Hvis hun vil se sit barnebarn må hun tage hende som hun er med navn og det hele... Hun har valgt navnene til sine børn, dette er jeres barn... Så hun har bare at flette næbet...

jeg er enig her

Anmeld

13. august 2011

Frk.S

Faktisk et rigtig sødt navn - som da sagtens kan være til en voksen også.

Men uanset hvad, så skal din mor bare slet ikke bestemme det. Og jeg synes faktisk det er ret uforskammet af hende, at kalde hende for lillepigen fremfor hendes navn.

Jeg synes i skal holde fast i det, hvis det er DET navn i vil give hende. Og så skal du se, så vænner din mor sig garanteret til det. Og så kan hun bare ikke hedde andet - heller ikke når hun bliver teenager og voksen.

Anmeld

13. august 2011

Darling<3

Anonym skriver:

ej hvor dejligt at høre 

.. jeg må bare være mere vilge stærk! jo tak vi os helt pjattede med hendes navn

Viljen skal du nok finde, den ligger lige rundt om hjørnet

Det kan jeg godt forstå, behold hendes navn, også selvom din mor ikke er meget for det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.