nakar frá Føroyum her?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. maj 2011

Siljesmor

He he, sjov tråd  Jeg er også færing. Flyttede til DK da jeg var 4 år, og har boet her lige siden (er 31 år nu) Jeg snakker stadig flydende færøsk, men har aldrig lært at skrive det - kan dog sagtens læse færøsk, så hvis jeg virkelig ville kunne jeg nok også skrive  Elsker mine Øer, og besøger dem gerne 1-2 gange om året. Mine forældre, søskende og en enkelt morbror m. familie bor i DK, men ellers bor stort set resten af familien stadig deroppe. Jeg kommer fra Klaksvík  

Hej fra Margith

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2011

lailamik

tumle81 skriver:

Hej med dig

Det er mig mor som er fra Færøerne. Hun kommer fra Torshavn, men har boet i DK siden hun var 17 år gammel.

Min bror havde og har stadig en del problemer med sproget i form af at stamme. Mine forældre ville derfor ikke belemre ham med to sprog! Jeg er den yngste og det faldt dem derfor ikke naturligt at snakke færøsk med mig.

Min bror og jeg har ofte snakket om at det kunne være sjovt at lære at snakke færøsk, men det er aldrig blevet til noget videre..

jeg tror ikke du skal være så bekymret for om jeres barn kommer til at lære at snakke færøsk. Hvis I taler både dansk og færøsk med barnet burde det komme helt af sig selv ligeså vel som andre 2 sprogede børn...

Knus Kathrina

nåå så forstår jeg det bedre

Takker for de gode råd , og måske skulle jeg ikke bekymre mig om det før den tiid kommer hehe

Anmeld

26. maj 2011

Bryndis

Anonym skriver:

hugsaði bara at vit um tað mundu verða fleiri frá Føroyum sum brúka hesa heimasíðuna?

Jeg er også fra Færøerne. Bor bare i Danmark og har gjort det siden 1994

Anmeld

26. maj 2011

lailamik

Siljesmor skriver:

He he, sjov tråd  Jeg er også færing. Flyttede til DK da jeg var 4 år, og har boet her lige siden (er 31 år nu) Jeg snakker stadig flydende færøsk, men har aldrig lært at skrive det - kan dog sagtens læse færøsk, så hvis jeg virkelig ville kunne jeg nok også skrive  Elsker mine Øer, og besøger dem gerne 1-2 gange om året. Mine forældre, søskende og en enkelt morbror m. familie bor i DK, men ellers bor stort set resten af familien stadig deroppe. Jeg kommer fra Klaksvík  

Hej fra Margith

Wiiih eri eisini frá Klaksvík

Anmeld

26. maj 2011

Siljesmor

lailamik skriver:

Wiiih eri eisini frá Klaksvík

Så kender vi sikkert en masse af de samme mennesker

Anmeld

26. maj 2011

Carl-Emil's mor

Man når da også kun lige at have diskuteret 2 sporgede og dettes betydning også ser man dette her

Men som ano skriver så er det egentlig ikke så svært og læse igen, dog lidt men nogle af bogstaverne minder (sæt mig på plads hvis det er forkert) om islandsk jo  så det er egentlig ok til at forstå

Anmeld

26. maj 2011

Linemaria90

Hejsa.. min mand er Færing, så forstår førøsk.. vi har 2 børn, og vil gerne have flere vi bor i hirtshals. hvor bor i?

Anmeld

26. maj 2011

lailamik

Siljesmor skriver:

Så kender vi sikkert en masse af de samme mennesker

Helt sikkert!  alle kender jo alle her

Anmeld

26. maj 2011

hilma

føroyingur her men búdsitandi í dk

Anmeld

26. maj 2011

D-Micka

kitty skriver:

Jeg er halv færing. Er opvokset i DK. Taler og læser sproget, men kan desværre ikke skrive det.. Endnu Har boet 2½ år på Færøerne, og er forlovet med en færing. Så jeg kan vist godt være lidt med i denne gruppe

Det samme her  
Dog forlovet med en dansk gut ..

Så jeg vil da også mene jeg kunne gå lidt under denne kategori  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.