nakar frá Føroyum her?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. maj 2011

Madam Blå

Sjovt med en så gammel tråd

Men eg eri eisini úr Føroyum. Havi búd nidri sídan eg var 4. Fýrst á Øyrasunds kollegienum, og nú í Århus

Eg tosi vanliga føroyist vid familiuna, men eri slett ikki von at skriva á føroyiskum. Hopi hettar er lesiligt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2011

Carina1977

Maggieh skriver:

aaah, ikke rigtig ;D 

Ahh øv...det kunne ellers havde været godt ramt af mig ellers

Må øve mig lidt

Anmeld

25. maj 2011

Carina1977

Kristinav skriver:

Sjovt med en så gammel tråd

Men eg eri eisini úr Føroyum. Havi búd nidri sídan eg var 4. Fýrst á Øyrasunds kollegienum, og nú í Århus

Eg tosi vanliga føroyist vid familiuna, men eri slett ikki von at skriva á føroyiskum. Hopi hettar er lesiligt

Hmm lad mig prøve at oversætte:

Men jeg er også fra Færøerne. Har boet der siden jeg var 4. Først Øresunds kollegium og nu i Århus

Jeg taler ofte færøsk ved familien, men er slet ikke vandt til at skrive på færøsk. Håber det her er læsligt.

----------------

Forstod jeg den rigtig?

Anmeld

25. maj 2011

Madam Blå

Carina1977 skriver:

Hmm lad mig prøve at oversætte:

Men jeg er også fra Færøerne. Har boet der siden jeg var 4. Først Øresunds kollegium og nu i Århus

Jeg taler ofte færøsk ved familien, men er slet ikke vandt til at skrive på færøsk. Håber det her er læsligt.

----------------

Forstod jeg den rigtig?

Hihi - helt rigtigt

Hvor er du god til det!

Anmeld

25. maj 2011

Carina1977

Kristinav skriver:

Hihi - helt rigtigt

Hvor er du god til det!

Yes

Og tak  hehe

Anmeld

25. maj 2011

Englebassen82

Hold da helt op en gammel tråd... men er da også sjovt.... Jeg hver kan taler, skriver eller forstår Færørsk særlig godt, men var for 4 år siden deroppe og besøge hele min tantes familie som bor der oppe...

Fuglefjord.... Nogen der kommer derfra ??

Ville rigtig gerne derop igen, men nu må vi se om det bliver til noget...

Hilsener herfra.

Og lige et KÆMPE skulderklap til alle jer deroppe, I er det mest indbydende, varmhjertede mennesker jeg længe har mødt.. Det kunne vi her i DK lære pænt meget af...

Knus

Anmeld

25. maj 2011

Magsen

Englebassen82 skriver:

Hold da helt op en gammel tråd... men er da også sjovt.... Jeg hver kan taler, skriver eller forstår Færørsk særlig godt, men var for 4 år siden deroppe og besøge hele min tantes familie som bor der oppe...

Fuglefjord.... Nogen der kommer derfra ??

Ville rigtig gerne derop igen, men nu må vi se om det bliver til noget...

Hilsener herfra.

Og lige et KÆMPE skulderklap til alle jer deroppe, I er det mest indbydende, varmhjertede mennesker jeg længe har mødt.. Det kunne vi her i DK lære pænt meget af...

Knus

Min kærestes far bor der  

og jo tak  heehe

Anmeld

25. maj 2011

Englebassen82

Maggieh skriver:

Min kærestes far bor der  

og jo tak  heehe

Ej hvor sjovt.. hihi.... Vi var deroppe i efterårs ferien 2007 må det være...  Vi boede hos min tantes Moster, hun er desværre død nu, men meget af familien bor stadig i fuglefjord.. eller Fuglafjørður vidst nok.. hehe

Anmeld

26. maj 2011

Magsen

Englebassen82 skriver:

Ej hvor sjovt.. hihi.... Vi var deroppe i efterårs ferien 2007 må det være...  Vi boede hos min tantes Moster, hun er desværre død nu, men meget af familien bor stadig i fuglefjord.. eller Fuglafjørður vidst nok.. hehe

jamen, måske i er i familie så hehe

Anmeld

26. maj 2011

tumle81

lailamik skriver:

Hey!! eri eisini ein Føringur

Hugsaði um at spyrja hvør av tínum foreldrum er frá Føroyum? og um tú ongantíð var lærd at skulla snakka tað?

Sjálv havi eg ein sjeik frá Danmark, men eru bæði búsitandi í Føroyum. Vit ætla at flyta til Dk tá barnið einaferð kemur. Men eri bangiin fyri at tað ikki fer at snakka føroyskt :/

Hej med dig

Det er mig mor som er fra Færøerne. Hun kommer fra Torshavn, men har boet i DK siden hun var 17 år gammel.

Min bror havde og har stadig en del problemer med sproget i form af at stamme. Mine forældre ville derfor ikke belemre ham med to sprog! Jeg er den yngste og det faldt dem derfor ikke naturligt at snakke færøsk med mig.

Min bror og jeg har ofte snakket om at det kunne være sjovt at lære at snakke færøsk, men det er aldrig blevet til noget videre..

jeg tror ikke du skal være så bekymret for om jeres barn kommer til at lære at snakke færøsk. Hvis I taler både dansk og færøsk med barnet burde det komme helt af sig selv ligeså vel som andre 2 sprogede børn...

Knus Kathrina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.