mad til mig og min dreng...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. august 2011

L.J.L

Ansemusen skriver:

Prøv det  Måske han kan spise meget mere end du tror - vores lille bøvs på 14 måneder spiser sort set alt! Der kan en sjælden gang imellem være dage, hvor der er en bestemt ting han ikke lige har lyst til. Men næste gang er der ingen problemer. Husk at man skal prøve igen og igen og igen så man undgår at de bliver kræsne!

Hvad med noget thaikarryret med kylling og kokosmælk? Det behøver jo ikke at være stærkt, hvis ikke han kan være med på det. Vores dreng smovser dog med glæde selv meget stærke retter i sig. Så måske din dreng også kan..

Ellers en lækker lasagne? Det plejer at være et hit hos de fleste børn!

Vores dreng er nok en kræsenpind som sin mor han spiser stadig ikke kød, selvom det bliver serveret for ham hver dag, kun en sjælden gang i mellem gider han spise en enkelt bid eller to, ellers er det kun grøntsagerne eller andet der ryger ned. Men jeg er tålmodig og er sikker på at en dag så bliver han en stor kødspiser ligesom sin far

Tror pandekagerne med fyld vil blive en del af næste uges retter, så tak for ideen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2011

muzen

de 2 gange knægten og jeg har været alene hjemme han er 2,8 år har vi fået pomfritter som er lavet i ovnen.

altså jeg skræller kartoflerne skære dem i stykker og kommer dem i en pose hvor er der noget oliven olie med de kryderier jeg lige vil have i.

og ellers så er der lavet kylling til

også bliver der ellers rå hygget foran tvet.

og der bliver spist som aldrig før :-D

Anmeld

12. august 2011

132319

Stegt flæsk med persillesovs Det er favoritten herhjemme når der skal smovses

Anmeld

12. august 2011

L.J.L

132319 skriver:

Stegt flæsk med persillesovs Det er favoritten herhjemme når der skal smovses

åh min gud! Dilemma!!! stegt flæsk!!!!! jeg får ALDRIG stegt flæsk, for det kan manden ikke tåle med hans sarte mave!!! nej nej nej det må altså vinde over risengrøden..... ja, stegt flæsk, det tror jeg kun min dreng har prøvet en gang før i hans lille liv, og det skal altså prøves igen

mums hvor jeg glæder mig

Anmeld

12. august 2011

L.J.L

muzen skriver:

de 2 gange knægten og jeg har været alene hjemme han er 2,8 år har vi fået pomfritter som er lavet i ovnen.

altså jeg skræller kartoflerne skære dem i stykker og kommer dem i en pose hvor er der noget oliven olie med de kryderier jeg lige vil have i.

og ellers så er der lavet kylling til

også bliver der ellers rå hygget foran tvet.

og der bliver spist som aldrig før :-D

ihh det er nogle fantastiske lækre retter i kommer med, men de ryger direkte på uge madplanen så

Anmeld

12. august 2011

132319

L.J.L skriver:

åh min gud! Dilemma!!! stegt flæsk!!!!! jeg får ALDRIG stegt flæsk, for det kan manden ikke tåle med hans sarte mave!!! nej nej nej det må altså vinde over risengrøden..... ja, stegt flæsk, det tror jeg kun min dreng har prøvet en gang før i hans lille liv, og det skal altså prøves igen

mums hvor jeg glæder mig

Hehe, jeg tror også at vi skal have det i aften selvom planen egentlig var hjemmelavet pizza 

Det er da bare at nyde at manden ikke er hjemme, så du kan få det

Anmeld

12. august 2011

L.J.L

132319 skriver:

Hehe, jeg tror også at vi skal have det i aften selvom planen egentlig var hjemmelavet pizza 

Det er da bare at nyde at manden ikke er hjemme, så du kan få det

ja det er jo lige nøjagtig det! Har altid sagt til mig selv at hvis det skulle ske at manden ikke var hjemme til spisning så skulle jeg smovse i stegt flæsk, så det skal fandemer udnyttes! skål på det!

Anmeld

12. august 2011

merethe

Profilbillede for merethe
L.J.L skriver:

Mig og min søn på 1½ skal spise sammen alene i aften, for far er ude. Men hvad søren skal jeg finde på at lave?

Vi vil gerne smovse nu når min mand ikke er hjemme Men det skal være noget jeg kan lave på forhånd, ihvertfald en del af det, så jeg ikke skal stå længe i køkkenet når min dreng er kommet fra vuggestue.

Har du et godt forslag???

hurtigt og nemt

3 gulerødder
75 g rosiner
1 spsk. Becel Flydende
1 lille løg
4 wienerpølser
300 g ris
2 terninger Knorr Hønsebouillon
5 dl vand

Skræl gulerødderne og riv dem på den grove side af rivejernet. Bland halvdelen med rosinerne i en skål. Skær løget i tern. Skær wienerpølserne i 2 cm stykker. Svits resten af gulerødderne, løg og pølsestykker i Becel under omrøring. Tilsæt ris, vand og bouillonterninger og rør til terningerne er opløst. Kog retten ved svag varme ca. 12 minutter og lad den hvile under låg ca. 10 minutter. Server risretten med gulerodssalaten til.

Anmeld

12. august 2011

L.J.L

merethe skriver:

hurtigt og nemt

3 gulerødder
75 g rosiner
1 spsk. Becel Flydende
1 lille løg
4 wienerpølser
300 g ris
2 terninger Knorr Hønsebouillon
5 dl vand

Skræl gulerødderne og riv dem på den grove side af rivejernet. Bland halvdelen med rosinerne i en skål. Skær løget i tern. Skær wienerpølserne i 2 cm stykker. Svits resten af gulerødderne, løg og pølsestykker i Becel under omrøring. Tilsæt ris, vand og bouillonterninger og rør til terningerne er opløst. Kog retten ved svag varme ca. 12 minutter og lad den hvile under låg ca. 10 minutter. Server risretten med gulerodssalaten til.

det lyder lækkert!

Jeg har dog besluttet mig for stegt flæsk i aften

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.