At reagere på sit navn???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.660 visninger
14 svar
0 synes godt om
5. januar 2009

Helle30

Nu bliver jeg nød til at spørge jer, hvordan jeres børn reagerer på at "blive kaldt på".
Herhjemme synes vi ikke rigtig, Sofie reagerer på at blive kaldt på/"råbt an" med hendes navn. - Altså hvis hun f.eks. står med ryggen til, i gang med ét eller andet, og vi så siger hendes navn for at få hendes opmærksomhed, - så er det somom, hun overhovedet i ænser, at vi er der.
Lidt bedre går det, hvis hun er i et helt andet rum, og vi så kalder på hende - men måske er det fordi, hun så kommer i tanker om, at hun egentlig helst vil være i nærheden af, hvor vi er.
Jeg aner ikke, om det er helt normalt eller ??? Vi har bare talt om, at det er besynderligt, at hun som regel overhovedet ikke reagerer, når vi kalder.
Hvordan er det hjemme hos jer?

- Helle

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2009

Astrid P

Hmm... jeg synes det er ret forskelligt om hun reagerer eller ej. Det kommer meget an på hvad hun lige er igang med. Men jeg synes for det meste der kommer en eller anden form for reaktion. Men hvis hun fx er på vej et sted hen og jeg kalder på hende, så er der ikke store chancer for at hun stopper og kommer tilbage til mig. Så er hun så opsat på at komme hen til målet, at mor er ligegyldig.

Anmeld

6. januar 2009

Anja

Elias reagerer generelt på sit navn. Han ser straks på en og afventer, hvad man vil sige til ham

Dette sker dog ikke, hvis han er ude på at lave ballade , så fortsætter han mod det han godt ved han ikke må, muligvis men en fnisen og en kiggen tilbage om man kommer efter ham. Bandit !

Anmeld

6. januar 2009

Loggidut

jo Tif reagere på sit navn! men tit og ofte lader hun være, for lige som at fortælle os at hun ikke gider, eller er optaget...og af og til for at drille.

er du bange for hendes hørelse ikke er god?
hun kan jo have væske på ørene...det havde kasper, og han var faktisk stok døv som 3 årig. men lav en test...stå bag hende, så hun ikke kan se jer. og spørg hende så med lav stemme om hun vil have...ja et eller andet hun kender navnet på...som smager godt. Hvis du stadig mener hun er lidt sløv til det, så få hende tjekket ved lægen.

hun kan jo have noget væske...og jeg skal så lige hilse og sige at det ikke er alle børn der har ondt når de har væske eller betændelse på ørene.

Anmeld

6. januar 2009

bette

Anja skriver:

Elias reagerer generelt på sit navn. Han ser straks på en og afventer, hvad man vil sige til ham

Dette sker dog ikke, hvis han er ude på at lave ballade , så fortsætter han mod det han godt ved han ikke må, muligvis men en fnisen og en kiggen tilbage om man kommer efter ham. Bandit !

hihi det er fuldstændig det sammme her

Anmeld

6. januar 2009

Lise

Anja skriver:

Osse her!

Anmeld

6. januar 2009

Muffinmus

Vil døv....
Tror han reagere når det passer ham...er han optaget så ignorere han os fuldstændigt

Anmeld

6. januar 2009

Plysbjørnen

MariaE skriver:

Vil døv....
Tror han reagere når det passer ham...er han optaget så ignorere han os fuldstændigt

Enig Enig

Anmeld

6. januar 2009

Nadi

Nu har vi godt nok lige fået bekræftet at der er noget med Oliver's øre, men nogle gange tror jeg altså også det er selv valgt fra hans side om han vil høre efter eller om han ikke gider.
Men det var jo faktisk fordi han ikke reagerede på sit navn da gæste-dp'en kaldte på ham imens hun stod bagved ham. Tror du skal se tiden an, hvis det begynder at virke unormalt ville jeg få det tjekket men eller tror jeg det er den selektive hørelse hun har slået til

Anmeld

6. januar 2009

BellaT

Anja skriver:

Det samme her! Lige præcis.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.