Mebach skriver:
Hvornår putter I hende?
-Måske I sku prøve at putte hende lidt senere end I plejer?
Husk på de bliver mere og mere selvstændige, VIL og KAN alt selv (hvis de selv ku sige det)
Vi inddrager Rasmus meget, og spørger ham om vi skal hjælpe ham, hvis clementin/banan-pilleriet (feks) går i hårdknude.
Så grynter han måske noget som minder om et ja, og så hjælper vi ham.
Hvis ik vi må hjælpe, sidder han selv og makker i det, og så bliver han tovlig, kyler rundt med frugten, og så ligger den der.
Og så tuder han, og vil gerne have hjælp.
Når det drejer sig om ting som han SKAL spørger vi ham ikke.
Feks siger vi: Nu skal du op i seng. Og ikke "vil du op i seng."
Osv osv osv,
Giver det mening?
det giver perfekt mening...og tak for det, men det er prøvet af, godt og grundigt...for det var en af de ting jeg kunne sætte fingre på jeg måske gjore forkert...men det har heller ikke været bedre at jeg forlangte det...og det har slet ikke været godt at trække hendes sovetid...for så har vi bare den her hyæne som sover lang tid om morgenen.
men i aften havde jeg faktisk tidligt ro...havde så også lagt en plan, som forgik således (og som gav mig delvis svar på hvorfor tingene er som de er)
først blev hun puttet som sædvanligt, og der var ro i et godt stykke tid, så begyndte natteravnen at synge!
jeg gik så ned til hende, snakkede lidt med hende, og læste lidt i en bog.
siger så til hende, at hvis hun putter sig ned, så bliver jeg hos hende, og det gik faktisk godt, jeg sad i sækkestolen ved siden af hende...uden at snakke.
i starten rejste hun sig op mange gange...og jeg rejste mig resolut, og sagde; så går jeg ud!
så blev der lidt hylen, og jeg puttede hende...og satte mig i stolen igen...og det her mønster fortsatte...hun rejste sig, jeg gik mod døren, og hun puttede sig...
til sidst gik der længere tid i mellem at hun rejste sig, og til sidst lå hun bare, og vrikkede rundt og klappede og slog sig selv...og så opdagedejeg sgu at hver gang hun var ved at falde i søvn, så lavede hun et eller andet stunt for at holde sig vågen.
jeg sad jo så muse stille og snakkede ikke med hende...og til sidst måtte hun opgive, og lukke øjnene...
så i morgen forgår det på samme måde...og så håberjeg processen går lidt hurtigere...
jeg tror simpelthen på det tigerspring....tif har som regel aldrig hoppet gennem dem uden at gøre opmærksom på dem...og giver det uro om aftenen og natten...så må vi tage den tid.
det hjælper lidt at vide der "kan" være en årsag til det her bavl...for det er satme en nasty omgang...
aj det blev langt, undskyld