Tif har skreget og kreget hele aftenen...hun VIL IKKE sove...uanset hvordan vi vender og drejer det, så sover hun bare ikke...hun har skreget som om vi banker hende...helt vildt og voldsomt...i aften har jeg været så ferbrilsk at jeg har serveret mad for hende 3 gange!
og nu snakker vi om mig...mig der deler ud af lærdom om at de små bare skal have sat en grænse...de skal bare og bare...og intet virker her!
i nat sad vi med hende på skift...og hun vågnede med 10 min. interval.
jeg ved den her overgang fra ferie til alm. hverdag kan spille ind, men det tror jeg ikke den gør, for det her er anderledes...det er som om der er noget hun er bange for...eller...det er forkert sagt, hun er bange for vi går fra hende...selv om jeg kan høre at det meste af det er hysteri...aj det er svært at forklarer...
jeg har forsøgt at synge med hende, snakke med hende, skælde ud, give mælk...lade michael om det, lade kasper om det...men intet virker på hende...
tager vi hende op..så skriger hun som om fanden er i hælene på hende...sætter vi hende i sengen, er det endnu værere...lader vi hende komme på gulvet, skriger hun og banker hovedet ind i alt!
hun har hendes vilje, det ved jeg...men jeg har da aldrig set hende så voldsom som i de her dage...
ingen feber, og umiddelbart ingen tænder på vej...
og dog...for i ren og skær nødværge, smurte jeg hendes gumme ind (ved den sidste kindtand, og nu ligger hun godt nok og snakker med sig selv, men jeg tør ikke tro på det er den tand der laver så meget panik!
hvad sker der dog lige med hende...gør i andre et eller andet som vi ikke gør? suk...har virkelig haft lysten til enten at stoppe ungen i barnevognen og køre en lang tur med hende...eller også bare drøne hende ud gennem vinduet...
for magen til hysset unge har jeg da aldrig set, i dag fandt jeg end da noget som kunne ligne direkte had mod mig...hun ville ikke engang kigge på mig...øv hvor jeg ikke kan kende hende igen, det er fandme synd for både mig og hende...ja og de andre i familien.
Anmeld