Hvad pokker er det lige jeg gør galt...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

863 visninger
15 svar
0 synes godt om
5. januar 2009

Loggidut

Tif har skreget og kreget hele aftenen...hun VIL IKKE sove...uanset hvordan vi vender og drejer det, så sover hun bare ikke...hun har skreget som om vi banker hende...helt vildt og voldsomt...i aften har jeg været så ferbrilsk at jeg har serveret mad for hende 3 gange!

og nu snakker vi om mig...mig der deler ud af lærdom om at de små bare skal have sat en grænse...de skal bare og bare...og intet virker her!

i nat sad vi med hende på skift...og hun vågnede med 10 min. interval.

jeg ved den her overgang fra ferie til alm. hverdag kan spille ind, men det tror jeg ikke den gør, for det her er anderledes...det er som om der er noget hun er bange for...eller...det er forkert sagt, hun er bange for vi går fra hende...selv om jeg kan høre at det meste af det er hysteri...aj det er svært at forklarer...

jeg har forsøgt at synge med hende, snakke med hende, skælde ud, give mælk...lade michael om det, lade kasper om det...men intet virker på hende...

tager vi hende op..så skriger hun som om fanden er i hælene på hende...sætter vi hende i sengen, er det endnu værere...lader vi hende komme på gulvet, skriger hun og banker hovedet ind i alt!

hun har hendes vilje, det ved jeg...men jeg har da aldrig set hende så voldsom som i de her dage...

ingen feber, og umiddelbart ingen tænder på vej...

og dog...for i ren og skær nødværge, smurte jeg hendes gumme ind (ved den sidste kindtand, og nu ligger hun godt nok og snakker med sig selv, men jeg tør ikke tro på det er den tand der laver så meget panik!

hvad sker der dog lige med hende...gør i andre et eller andet som vi ikke gør? suk...har virkelig haft lysten til enten at stoppe ungen i barnevognen og køre en lang tur med hende...eller også bare drøne hende ud gennem vinduet...
for magen til hysset unge har jeg da aldrig set, i dag fandt jeg end da noget som kunne ligne direkte had mod mig...hun ville ikke engang kigge på mig...øv hvor jeg ikke kan kende hende igen, det er fandme synd for både mig og hende...ja og de andre i familien.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2009

Loggidut

og så er hyænen i gang igen jeg holder det sgu ikke ud!

Anmeld

5. januar 2009

Anja

Det lyder godt nok voldsomt! Har desværre ikke umiddelbart nogle bud på, hvad det kan være, hvis ikke det bare er, at hun prøver grænser af ....

Kan det være ørerne ?

Anmeld

5. januar 2009

Joan ( Smallie )

Niels er også vildt underlig lige i tiden. I nat har det også været helt galt med ham. Ind til kl 23 sov han fint men derefter sov han næsten ikke før ved 4.30 tiden, og det var ved mig han faldt i søven.

Jeg tog ham op da han vågnet kl 23 og der var han også bare vildt hys og ville ikke være oppe ved mig eller nede ville bare have lov at skrige. Så tog ham med neden under og gav han noget at spise og så blev han glad igen. Så lagde farmand ham i seng igen og det holdt 45 min så var den gal igen så holdt han fest til kl 2.30 sov lidt igen til kl 4 og så tudet han igen, men uden tåre bare vildt hys igen og der var jeg sku godt nok sur så han fik lov til at tude en halv time så fik han en kiks at hygge med og kom op og lig ved mig og se tv så faldt han i søven. Sov lige ind til farmand tog ham op kl 6 og der var han nix frisk men hverdagen skal jo igang.

lige i tiden er det kun farmand der kan putte ham og kun moar der dur når det er mad. Giver dig ret i at det kunne godt virke lidt som om han er bange for et eller andet. Men jo ikke nemt når man ikke kan tage dem ind til sig og trøste. Og jeg er ret sikker på det ikke er tænder med Niels for han har alle 16.

Nå det blev sku langt sorry men vil jo bare lige fortælle dig at overhovedet ikke er ene om det så tror det er en periode de skal igennem.
joan som har vildt ondt i ryggen af at ligge med knægten i nat

Anmeld

5. januar 2009

Kaufie

Nu er det ikke fordi jeg vil gøre mig pokkers klog på det her område, der hedder børn - for....jeg har jo kun William, hvor du har klaret skærerne med to større børn. Men nu er Tif jo en pige, så det kan være hun er meget anderledes end dine drenge.

Men altså: på mig lyder det som om I prøver en masse forskellige ting uden succes - og det må være skide frustrerende. Men kan det ikke også tænkes, at det er frustrerende for Tif at hun oplever så mange forsøg på at få hende til at sove - at hun fornemmer jeres frustration og derfor selv bliver i tvivl om hvad hun forventes at gøre??

Jeg læste i tidernes morgen en af de der "godnat"-bøger. Jeg kan ikke huske om det var fra "Godnat - og sov godt" eller "Sov igennem uden gråd" - men pointen var, at det er os forældre der ved bedst. Vi skal tro på at det vi gør er det rigtige - at når du putter Tif på den måde, så vil hun falde i søvn.

Meeeen for søren - jeg ved ikke hvordan I skal komme ud af vanen med at prøve de ting, som sikkert har vist sig at virke på et eller andet tidspunkt. Jeg vil anbefale at gå på biblioteket og låne en af de der bøger - det er aldrig for sent at starte (eller genvinde) gode puttevaner.... Det stod der også i en af dem....

Mette, der heldigvis har en nemt puttelig søn pt.

Anmeld

5. januar 2009

Loggidut

Kaufie skriver:

Nu er det ikke fordi jeg vil gøre mig pokkers klog på det her område, der hedder børn - for....jeg har jo kun William, hvor du har klaret skærerne med to større børn. Men nu er Tif jo en pige, så det kan være hun er meget anderledes end dine drenge.

Men altså: på mig lyder det som om I prøver en masse forskellige ting uden succes - og det må være skide frustrerende. Men kan det ikke også tænkes, at det er frustrerende for Tif at hun oplever så mange forsøg på at få hende til at sove - at hun fornemmer jeres frustration og derfor selv bliver i tvivl om hvad hun forventes at gøre??

Jeg læste i tidernes morgen en af de der "godnat"-bøger. Jeg kan ikke huske om det var fra "Godnat - og sov godt" eller "Sov igennem uden gråd" - men pointen var, at det er os forældre der ved bedst. Vi skal tro på at det vi gør er det rigtige - at når du putter Tif på den måde, så vil hun falde i søvn.

Meeeen for søren - jeg ved ikke hvordan I skal komme ud af vanen med at prøve de ting, som sikkert har vist sig at virke på et eller andet tidspunkt. Jeg vil anbefale at gå på biblioteket og låne en af de der bøger - det er aldrig for sent at starte (eller genvinde) gode puttevaner.... Det stod der også i en af dem....

Mette, der heldigvis har en nemt puttelig søn pt.

jeg tror du har ret kaufie...måske har vi prøvet for hårdt, nu gik jeg lige ned til hende igen, tog hende op, og snakkede...og så kom smilene frem, og endelig puttede hun sig!

men jeg gruer for natten...pyyyh.

ja i morgen tror jeg vi skal ligge en slagplan, og holde os til den...hvis ikke hun har rettet sig ordentlig ind.

og enden kan så blive at gå hen og låne en bog om emnet...men for pokker...det har da aldrig været nødvendig før.

jeg tror så bare piger har en eller anden måde at virke mere sølle på...ja jeg ved sgu ikke...

og uanset...så gør flere børn os ikke til orakler...ha ha kaufie...du er sgu lige så klog på det som mig...jeg har bare været gennem helvede et par gange ekstra, men dermed ikke sagt jeg kender alle veje! lol kan du høre hvor negativ jeg er...lol

joan...du har min fulde sympati...puuuh den forbistrer unger!

Anmeld

5. januar 2009

bette

puha loggi.. det lyder dælme ikke spor morsomt.. men ved du hvad... jeg tror mange af os har en lidt underlig unge lige i tiden...
mikkel er også mega strid.. det var først herr til aften at han bare gik lige i gulvet.. tror det var fordi han var så tidligt oppe idag og så var i dagpleje..
men ellers har den ogås bare kørt på et stk. hys barn..!!
og jeg kender sku godt den følelse af frustration du har.. det er fandeme også belastende de ik bare kan fortælle os hvad de gerne vil have så de kan sove..
basta bum..

Anmeld

5. januar 2009

Kaufie

Hmmm...måske er jeg bare heldig at William ikke er nået den fase endnu - han er jo en af de yngste.....

Anmeld

5. januar 2009

Mikkelmusen

Åååh jeg føler med dig. Du har netop fået dig en Filuca-klon...!!!

Anmeld

5. januar 2009

Susan1978

sig mig er der noget tigerspring igang iøjeblikket for Emil sover også af H til..

Øv øv.. håber det går bedre.

Susan

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.