Begge forældre er studerende - kan man få friplads?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. august 2011

Anonym trådstarter

KaLee skriver:

hvis jeres årlige indkomst er under 151.500 om året så har i fuld friplads. 

husk ikke at regne med lånet - det er kun selve SUen ;-)

http://www.sm.dk/Temaer/sociale-omraader/Boern-unge-og-familie/Dagtilbudsomraadet/fripladstilskud/Documents/Fripladsskala%20pr%201%20jan%202011-1.doc.pdf 

Det er årsindtægten FØR skat i skal regne med. 

Hvis det passer det med 5400 i SU og så 1 forsørgertillæg pr husstand, så overstiger i lige grænsen for fribeløb. Men det er meget lidt i skal betale. 

Jeg tjente mere end de 156.000 som jeg regnede jeres ud til - og jeg betalte knapt 200 kroner om måneden (den fulde pris er 3000)

har lige talt med su igen og fået bekræftet, at det er os begge to, som kan søge det tillæg!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2011

eElak

har lige talt med su igen og fået bekræftet, at det er os begge to, som kan søge det tillæg!

Super! 

Det med tillægget er et der følger børnefamilieydelsen.

Tadah - du kan læse her:

Hvis I er forældre under uddannelse, kan I få et børnetilskud på op til 1.627 kr. i kvartalet (2011) per barn. I kan højst få ét tilskud per forælder. I kan få to tilskud, hvis I begge er under uddannelse, og I har to børn.

Tilskuddets størrelse er afhængig af jeres indkomst. Det bliver nedsat med 10 pct. af den del af jeres årsindkomst, der overstiger 130.300 kr. for enlige og 195.400 kr. for par (2011).

Tilskuddet bortfalder ved en indkomst på 195.380 kr. for enlige. Det bortfalder ved en indkomst på 260.480 kr. for par, der har ret til ét tilskud, og ved en indkomst på 325.560 kr. for par, der har ret til to tilskud (2011). Beløb på under 25 kr. for et kvartal udbetales ikke.

Tilskuddet kan søges af uddannelsessøgende, der deltager i en uddannelse, der berettiger til SU eller til optagelse i en arbejdsløshedskasse.

Du har ikke ret til tilskuddet, hvis:

• du er enlig forsørger og modtager tillægsstipendium.
  • du og din samlever modtager tillægsstipendium med et barn. Har I to børn, kan I få tilskud til et barn.
  • du eller din samlever er berettigede til SU og tillægsstipendium, men har fravalgt det på grund af for høj indtægt. 
  • du eller din samlever modtager slutlån og tillægsstipendium.

Statens Uddannelsesstøtte om ekstra økonomisk støtte til forældre (nyt vindue)

Anmeld

11. august 2011

Anonym trådstarter

KaLee skriver:

Super! 

Det med tillægget er et der følger børnefamilieydelsen.

Tadah - du kan læse her:

Hvis I er forældre under uddannelse, kan I få et børnetilskud på op til 1.627 kr. i kvartalet (2011) per barn. I kan højst få ét tilskud per forælder. I kan få to tilskud, hvis I begge er under uddannelse, og I har to børn.

Tilskuddets størrelse er afhængig af jeres indkomst. Det bliver nedsat med 10 pct. af den del af jeres årsindkomst, der overstiger 130.300 kr. for enlige og 195.400 kr. for par (2011).

Tilskuddet bortfalder ved en indkomst på 195.380 kr. for enlige. Det bortfalder ved en indkomst på 260.480 kr. for par, der har ret til ét tilskud, og ved en indkomst på 325.560 kr. for par, der har ret til to tilskud (2011). Beløb på under 25 kr. for et kvartal udbetales ikke.

Tilskuddet kan søges af uddannelsessøgende, der deltager i en uddannelse, der berettiger til SU eller til optagelse i en arbejdsløshedskasse.

• du er enlig forsørger og modtager tillægsstipendium.
  • du og din samlever modtager tillægsstipendium med et barn. Har I to børn, kan I få tilskud til et barn.
  • du eller din samlever er berettigede til SU og tillægsstipendium, men har fravalgt det på grund af for høj indtægt. 
  • du eller din samlever modtager slutlån og tillægsstipendium.

Statens Uddannelsesstøtte om ekstra økonomisk støtte til forældre (nyt vindue)

tak. det er vi jo så ikke berettiget til, fordi vi modtager det igennem su! Men tusind tak for linket

Anmeld

11. august 2011

eElak

tak. det er vi jo så ikke berettiget til, fordi vi modtager det igennem su! Men tusind tak for linket

Jo i er berettiget til det... Det er sådan jeg tolker det.. 

Men undersøg det lige nærmere, inden du afskriver det.  

Jeg vil da virkelig håbe at det ikke påvirkes pga Suen, for så er jeg da på røven.... 

Anmeld

11. august 2011

Anonym trådstarter

KaLee skriver:

Jo i er berettiget til det... Det er sådan jeg tolker det.. 

Men undersøg det lige nærmere, inden du afskriver det.  

Jeg vil da virkelig håbe at det ikke påvirkes pga Suen, for så er jeg da på røven.... 

jeg tolker det som om vi ikke er berettiget, netop fordi vi modtager det andet!

du og din samlever modtager tillægsstipendium med et barn. Har I to børn, kan I få tilskud til et barn.

Anmeld

11. august 2011

eElak

Anonym skriver:

jeg tolker det som om vi ikke er berettiget, netop fordi vi modtager det andet!

du og din samlever modtager tillægsstipendium med et barn. Har I to børn, kan I få tilskud til et barn.

Jeg har godt nok luret den sætning igennem nogle gange... 
hmm.. Tjah - i kan da prøve at søge.. eller ringe på kommunen og høre ad.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.