Begge forældre er studerende - kan man få friplads?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.368 visninger
25 svar
0 synes godt om
11. august 2011

Anonym trådstarter

Lige et spørgsmål!

Min mand og jeg er begge studerende og har en lille datter, som snart starter i institution!

Er der nogen der ved om vi kan få hel eller delvis friplads og hvor meget vi skal betale?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2011

Frøken J.

Anonym skriver:

Lige et spørgsmål!

Min mand og jeg er begge studerende og har en lille datter, som snart starter i institution!

Er der nogen der ved om vi kan få hel eller delvis friplads og hvor meget vi skal betale?

Umiddelbart ja, det kan i nok godt, i skal bare tjene under et vist årligt beløb. Hvor meget friplads i kan få afhænger af jeres samlede årlige indkomst

Anmeld

11. august 2011

132319

Det skal jeg fortælle dig hvis du oplyser hvad jeres årsindkomst er før skat samt hvad institutionspladsen koster

Hvis du ikke vil skrive det her, kan du sende en PB  

Anmeld

11. august 2011

Anonym trådstarter

132319 skriver:

Det skal jeg fortælle dig hvis du oplyser hvad jeres årsindkomst er før skat samt hvad institutionspladsen koster

Hvis du ikke vil skrive det her, kan du sende en PB  

Altså vi har bare almindelig su begge to og så kan vi få forsørgertillæg! Jeg tror su er 5400 kr og forsørger er 2200 kr

Anmeld

11. august 2011

132319

Anonym skriver:

Altså vi har bare almindelig su begge to og så kan vi få forsørgertillæg! Jeg tror su er 5400 kr og forsørger er 2200 kr

Så I får 7600 hver om måneden udbetalt?

Hvad koster pladsen?

Anmeld

11. august 2011

eElak

hvis jeres årlige indkomst er under 151.500 om året så har i fuld friplads. 

husk ikke at regne med lånet - det er kun selve SUen ;-)

http://www.sm.dk/Temaer/sociale-omraader/Boern-unge-og-familie/Dagtilbudsomraadet/fripladstilskud/Documents/Fripladsskala%20pr%201%20jan%202011-1.doc.pdf 

Det er årsindtægten FØR skat i skal regne med. 

Hvis det passer det med 5400 i SU og så 1 forsørgertillæg pr husstand, så overstiger i lige grænsen for fribeløb. Men det er meget lidt i skal betale. 

Jeg tjente mere end de 156.000 som jeg regnede jeres ud til - og jeg betalte knapt 200 kroner om måneden (den fulde pris er 3000)

Anmeld

11. august 2011

Anonym trådstarter

132319 skriver:

Så I får 7600 hver om måneden udbetalt?

Hvad koster pladsen?

Ja, det gør vi nok - jeh bliver først studerende nu nemlig jamen den koster vidst 3900 kr

Anmeld

11. august 2011

132319

Anonym skriver:

Ja, det gør vi nok - jeh bliver først studerende nu nemlig jamen den koster vidst 3900 kr

Ok, jeg regner lige på det

Dog kan du først bruge mine beregninger til noget til næste år, da du jo har haft en anden indkomst indtil nu (går jeg ud fra? )

Anmeld

11. august 2011

eElak

132319 skriver:

Ok, jeg regner lige på det

Dog kan du først bruge mine beregninger til noget til næste år, da du jo har haft en anden indkomst indtil nu (går jeg ud fra? )

Friplads bliver kun beregnet på fremtidig indkomst. 

Så hvad hun har tjent hidtil betyder ikke noget - det er den fremtidige indtægt som tæller :-D

Anmeld

11. august 2011

132319

Anonym skriver:

Så vidt jeg kan regne ud, skal I betale 13%, dvs. omkring 500 kr

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.