Begge forældre er studerende - kan man få friplads?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. august 2011

132319

Friplads bliver kun beregnet på fremtidig indkomst. 

Så hvad hun har tjent hidtil betyder ikke noget - det er den fremtidige indtægt som tæller :-D

Åhh ja, det er rigtigt.

Men ud fra dit skema, får de jo ikke fuld friplads da de får 2200 i tilskud hver om måneden

Jeg troede egentlig også at det kun var et tillæg pr. husstand? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2011

eElak

Åhh ja, det er rigtigt.

Men ud fra dit skema, får de jo ikke fuld friplads da de får 2200 i tilskud hver om måneden

Jeg skriver netop at de ikke får fuld friplads, men at det er minimalt det som de skal betale.. 

Til sammenligning fik jeg ca 19400 før skat om måneden, da jeg var elev, og jeg skulle betale knapt 200 kroner om måneden. Prisen her er 3000 kroner. 

Jeg har også regnet med 1 tillæg - uden at være helt sikker på om det er rigtigt. 
Dvs: (5400+5400+2200)*12=156.000 

Anmeld

11. august 2011

132319

KaLee skriver:

Jeg skriver netop at de ikke får fuld friplads, men at det er minimalt det som de skal betale.. 

Til sammenligning fik jeg ca 19400 før skat om måneden, da jeg var elev, og jeg skulle betale knapt 200 kroner om måneden. Prisen her er 3000 kroner. 

Jeg har også regnet med 1 tillæg - uden at være helt sikker på om det er rigtigt. 
Dvs: (5400+5400+2200)*12=156.000 

Præcis, jeg tilføjede noget efter du har citeret mig. Jeg kan nemlig heller ikke få det helt til at passe, at de får 2 x tilskud.

TS:  Er du sikker på at I får to tilskud? For så er det da noget nyt..

Anmeld

11. august 2011

Anonym trådstarter

132319 skriver:

Så vidt jeg kan regne ud, skal I betale 13%, dvs. omkring 500 kr

tusind tak for svar. Puha, det var da lidt dejligt. Vi kommer godt nok til at sidde stramt i det. Vi kommer til at have 650 kr til os selv om mdr, når alle udgifter er betalt!

Anmeld

11. august 2011

Anonym trådstarter

132319 skriver:

Præcis, jeg tilføjede noget efter du har citeret mig. Jeg kan nemlig heller ikke få det helt til at passe, at de får 2 x tilskud.

TS:  Er du sikker på at I får to tilskud? For så er det da noget nyt..

min kæreste snakkede med su og de sagde, at når begge var studerende, så havde begge ret til tilskuddet. Jeg synes også, at det er noget mærkeligt noget!

Anmeld

11. august 2011

132319

Anonym skriver:

tusind tak for svar. Puha, det var da lidt dejligt. Vi kommer godt nok til at sidde stramt i det. Vi kommer til at have 650 kr til os selv om mdr, når alle udgifter er betalt!

Kan en af Jer så ikke evt. tage SUlån, eller Jer begge? 650 kr er jo ikke meget at leve for

Anmeld

11. august 2011

132319

Anonym skriver:

min kæreste snakkede med su og de sagde, at når begge var studerende, så havde begge ret til tilskuddet. Jeg synes også, at det er noget mærkeligt noget!

Jamen tror du ikke at er sådan forstået at I har ret til det, i husstanden?

Jeg synes lige at I skal dobbelttjekke det, det ville være ærgerligt at forvente noget I muligvis ikke får

Anmeld

11. august 2011

Anonym trådstarter

132319 skriver:

Kan en af Jer så ikke evt. tage SUlån, eller Jer begge? 650 kr er jo ikke meget at leve for

nej det er ikke meget. Vi troede egentlig også at vi var lidt bedre stillet, men vi må jo også se om der måske er nogle af vores faste udgifter, som kan skæres væk.

Øhm, altså min kæreste ringede til su og de sagde, at når begge var studerende, så var begge berettiget. Vi ringede netop fordi jeg mente, at det kunne da vidst ikke passe!

Anmeld

11. august 2011

eElak

utroligt at i kom igennem... 

Mine erfaringer med SU medarbejdere.. De kan ikke svare på en skid... 

Jeg kigger dog lige på hjemmesiden.. og det er da mangelfuld information så det batter!!! 

Umiddelbart ser det ud til at i begge kan få det.... Men hvis din kæreste havde arbejdet, så kunne du kun få selve SUen. 

Jeg har lige forhørt mig hos en veninde som plejer at vide alt og hun mener det er til hver... 
så den skulle være god nok...

I skal selv betale 14% og det bliver 553 kroner. 

Har du husket at søge om det ekstra tilskud i kan få på kommunen? Jeg har linket til det i en anden debat omkring studerende og økonomi

Anmeld

11. august 2011

Anonym trådstarter

KaLee skriver:

utroligt at i kom igennem... 

Mine erfaringer med SU medarbejdere.. De kan ikke svare på en skid... 

Jeg kigger dog lige på hjemmesiden.. og det er da mangelfuld information så det batter!!! 

Umiddelbart ser det ud til at i begge kan få det.... Men hvis din kæreste havde arbejdet, så kunne du kun få selve SUen. 

Jeg har lige forhørt mig hos en veninde som plejer at vide alt og hun mener det er til hver... 
så den skulle være god nok...

I skal selv betale 14% og det bliver 553 kroner. 

Har du husket at søge om det ekstra tilskud i kan få på kommunen? Jeg har linket til det i en anden debat omkring studerende og økonomi

hvad er det for et ekstra tilskud?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.