Sygeforsikring Danmark - Kan det betale sig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. august 2011

DK

Ja!

Jeg er pt med i den billigste gruppe nr 5 (vist 250 kr pr kvartal).

Jeg har kontaktlinser, går i perioder meget til kiropraktor, plus at ved tandlægebesøg, alm medicin osv så giver det også tilskud. Også selv om jeg kun er med i den "billige" gruppe.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. august 2011

incognito

Jeg er virkelig lykkelig for, at min mor dengang meldte sig ind i Danmark. Dette gjorde, at jeg automatisk også blev medlem - og da jeg har en kronisk sygdom, ville jeg ikke kunne blive medlem, hvis ikke min mor altså tilmeldte sig dengang.

Min mor har efterfølgende også fået konstateret fibromyalgi, så hun priser sig lykkelig over at være medlem også. Vi, især min mor, får noget medicin, og det kan altså være rigtig dyrt! Men med Danmark er det bare noget billigere i længden. Vi er begge i kategori 5, altså den billige

Jeg vil helt klart anbefale det

Anmeld

10. august 2011

ekzunz

Nogle år løber det rundt, og andre gør det ikke. Jeg har også været medlem siden jeg blev født og mine børn er også meldt ind.

Kontaktlinser, tandlæge og kiropraktor sørger for at det de fleste år er en nogenlunde forretning

Anmeld

10. august 2011

mn

Anonym skriver:

Jeg overvejer at melde mig ind i sygeforsikring Danmark.

Jeg har kigget på prislisten for de tilskud de giver til tandlæge, briller m.m. Jeg synes dog ikke at tilskuddene lyder af meget. 

Jeg bruger briller, og får nye ca. hver 3. år. Men jeg synes ikke det kan svare sig at være medlem, hvis jeg kun får 370 kr i tilskud pr. køb, og jeg skal give ca. 1500 kr/år i kontigent. 

Er der nogle af jer der er, eller overvejer at blive medlem, og hvad synes i? Kan det godt betale sig at være medlem?

jeg må ærligt indrømme jeg synes alle burde være medlem. Jeg var ved at melde mig ud da det ikke var gratis for mig mere (jeg blev meldt ind så snart jeg blev født) men er så glad for jeg ikke meldte mig ud, for nu har jeg fået en kronisk lidelse hvor jeg skal have MEGET medicin og hvis jeg havde søgt om at komme ind nu havde jeg ikke fået lov. Så det kan godt være man ikke er syg nu og måske hverken har brug for tilskud til fys, tandlæge, medicin, psykolog eller noget lige nu, men at tro at der aldrig sker en noget hvor man får brug for de ting, er i min verden ret usansynligt. Det var bare min erfaring, men hvis du ikke mener du får noget ud af det, tænker jeg du skal lade vær, det er da surt at føle man smider penge ud af vinduet.

Anmeld

10. august 2011

AnneBJ

Her er begge voksne (og barn) i husstanden medlem.

For min kæreste kan det ikke betale sig ret meget, for det er kun tandlægebesøg. Så han står passiv for ca. 100 kroner i kvartalet.

Jeg bruger briller, går til tandlæge og til kiropraktor og vores søn har også været til kiropraktor et par gange. Jeg står i gruppe 5.

Da mit medlemsskab ikke længere var under mine forældre, valgte jeg med det samme at melde mig ind - jeg håber vi har råd til at forære vores unger medlemsskab indtil de fx er færdige med deres uddannelser eller lignende, da det ville være dumt at de melder sig ud.. 

Anmeld

10. august 2011

N&J

Femøre skriver:

Det kan helt sikkert betale sig!!

Det kan det måske ikke nu, og så bliver du bare passiv medlem, det er det billigste.

Senere, hvis du nu sku få behov for det, eks. ved en livsvarig sygdom, grå stær eller lignende, kan du komme op i sats. Har du først fået en sådan sygdom, kan du ikke melde dig ind. Jeg kan eks. ikke komme ind, hvis først jeg er røget ud.

Så meld dig ind, lige nu!!

Præcist.. jeg er selv i passiv gruppen lige nu, og min datter er jo så gratis medlem. 

Vi har alle tre børn hjemme ved mine forældre været medlem fra fødslen, men hvor mig og min søster kun har haft brug for hjælp til kontaktlinser, har min lillebror grundet et trafikuheld har brug for mere, min mor for kiroprakter, og medicin, samt at deres tandlæge regninger er faldet betydeligt fordi de er medlem af danmark og de står i gruppe 5. jeg giver 100 kr. hver kvartal for at stå passivt og fordi jeg har været medlem over et år, kan jeg hvis jeg ønsker det flytte op i alle grupperne og få støtte fra dag 1 af - det er sku smart.. og bestemt ikke penge ud af vinduet, men en god sikkerhed min veninde får tilskud til deres søns creme til eksem.. så  til danmark

Anmeld

10. august 2011

MoarViborg

Meld dig ind!

Jeg har gået i maaange år og overvejet, og egentlig også haft intentioner om at melde mig ind, men fik det aldrig lige gjort! Nu sidder jeg med en kronisk sygdom og skal have medicin resten af mit liv.. ville SÅ gerne have været medlem!

Mine børn er begge meldt ind nu!

Anmeld

10. august 2011

Muffin_girl

Anonym skriver:

Jeg overvejer at melde mig ind i sygeforsikring Danmark.

Jeg har kigget på prislisten for de tilskud de giver til tandlæge, briller m.m. Jeg synes dog ikke at tilskuddene lyder af meget. 

Jeg bruger briller, og får nye ca. hver 3. år. Men jeg synes ikke det kan svare sig at være medlem, hvis jeg kun får 370 kr i tilskud pr. køb, og jeg skal give ca. 1500 kr/år i kontigent. 

Er der nogle af jer der er, eller overvejer at blive medlem, og hvad synes i? Kan det godt betale sig at være medlem?

Meld dig ind !!! Jeg er medlem.. Har nogen gange syntes det var lidt spild da jeg kun brugte briller.. Men efter jeg har fået konstateret en sygdom med medicin og fysio terapi kan det sagtens betale sig.. Man ved aldrig hvad der sker. Og de støtter med super super mange ting Man kan jo ikke melde sig ind hvis der først er noget galt.. Jeg er kun med i gruppe 5.. Sidste år købte jeg medicin og behandling og tandlæge for 2000 og fik knap 700 tilbage .. Hvis jeg husker rigtigt.. Så syntes helt kalrt det kan betale sig  

Anmeld

10. august 2011

Clotte

Jeg vil sige som alle de andre: meld dig ind

Jeg meldte mig ind før jeg blev syg og nu får jeg medicin for over 2000,- om mrd hvor jeg får alt tilbage fra Danmark fordi jeg har valgt at være i den dyreste gruppe, så jeg er meget glad for jeg nåede at melde mig ind før blodprop osv

En veninde, der har været medlem, kan ikke blive medlem igen pga noget med hendes helbred og det er hun rigtig træt af i dag da hun både bruger briller, går meget til tandlæge pga tidligere stor arbejde med tænderne, samt hun også får en del medicin.

Så om ikke andet så meld dig ind i basic gruppen og stå der som passiv medlem, du kan lige pludselig stå i en situation hvor du får brug for dem

Anmeld

11. august 2011

Anonym trådstarter

Tak for alle jeres svar! De lyder jo meget positive 

Jeg tror jeg vil ringe til Danmark, og høre lidt mere om tilskuddene, inden jeg tilmelder mig. Men jeg tror det ender med en ny i klubben 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.