Hvor længe sove i barnevogn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. august 2011

patella

Mussen2 skriver:

Hvor længe sover børn i deres barnevogn, jeg tænker på hvor gammel er de?

Sover de til middag når de kommer i børnehave?

Vi får barn nr. 2 når vores datter er 2,7 år, mon ikke vi kommer til at skal bruge en barnevogn mere?

Eller kan hun vænnes til at sove inde?

Vores dreng sover i klapvogn nu og det går rigtig fint. Han er 20 måneder. Vi vænnede ham til det i forsommeren, for det var nemmere kun at have klapvognen med på ferie og sjovere for ham at sidde i den når vi var på tur, end i en barnevogn. Så hvis du har en klapvogn som kan lægges helt ned, så er det bare med at vænne ham til den inden den bette kommer...

Alt det med dp og børnehave osv, det har jeg ikke styr på, da jeg passer ham hjemme.

Blev lidt nysgerrig. Hvorfor må de ikke sove i sele når de blir 2 år? Og hvad gør en dp mor så? Har hun senge til dem indenfor?!

Og gad vide hvad jeg gør, når vores dreng evt. kommer i børnehave og har været vant til at sove ude i sin klapvogn altid, og pludselig skal til at sove på madrasser sammen med en masse andre børn... er da helt nervøs for at han ikke får sovet så...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. august 2011

Hasselnødden

chael skriver:

Nej nej, det SKAL Man ikke nødvendigvis.

Vi valgte bare at gøre det

Det er jo op til jer selv om I vil blive ved med at lade jeres søn sove ude i barnevogn

De må bare ikke lade børn på 2 år og opefter sove i sele i dagplejen.

Det er deres regler. Men de gælder jo ikke hjemme, kun hos institutioner!

*Camilla 33+0

Men der er vel en god grund til at de ikke må, så ville da nok følge op på det.. spørger dp når jeg skal hente vores søn

Anmeld

10. august 2011

raca

herude må de sove i barnevogn til de stopper i dp.. der er intet krav om at de skal sove inde når de er 2...

mine har stoppet når.. tja den ene gad bare ikke barnevognen så han har nærmest altid soveet inde..

den lille sov i barnevogn til hun var 2.5 så fravalgte hun vognen.. og begyndte at sove inde.

i bh sover de inde på gulvet på madresser.

Anmeld

10. august 2011

chael

Hasselnødden skriver:

Men der er vel en god grund til at de ikke må, så ville da nok følge op på det.. spørger dp når jeg skal hente vores søn

Det har noget at gøre med, at børn i den alder må ikke "fikseres".

Altså det skal have mulighed for at "stå op" og ligge fast spændt i en barnevogn som 2 årig.

De må heller ikke bruge gå seler mere i DP'en, også fordi man i dagens DK, ikke acceptere "fiksering" af børn og disse "metoder" er ikke længere acceptable!

*Camilla 33+0

Anmeld

10. august 2011

Mussen2

Tak for svarene, nu er jeg blot enendu mere forvirret

Altså vores datter er jo 2,2 år og sover i sele i barnevogn både hjemme og hos DP.

Har aldrig hørt det andet der med selen og  2 år. Er det forskelligt.

Hvor længe kunne i bruge vognen til jeres børn. Min datter har aldrig villet sove indenfor med mindre hun var syg, så jeg tænke det blive lidt besværligt at skal få hende til det

Anmeld

10. august 2011

Mussen2

patella skriver:

Vores dreng sover i klapvogn nu og det går rigtig fint. Han er 20 måneder. Vi vænnede ham til det i forsommeren, for det var nemmere kun at have klapvognen med på ferie og sjovere for ham at sidde i den når vi var på tur, end i en barnevogn. Så hvis du har en klapvogn som kan lægges helt ned, så er det bare med at vænne ham til den inden den bette kommer...

Alt det med dp og børnehave osv, det har jeg ikke styr på, da jeg passer ham hjemme.

Blev lidt nysgerrig. Hvorfor må de ikke sove i sele når de blir 2 år? Og hvad gør en dp mor så? Har hun senge til dem indenfor?!

Og gad vide hvad jeg gør, når vores dreng evt. kommer i børnehave og har været vant til at sove ude i sin klapvogn altid, og pludselig skal til at sove på madrasser sammen med en masse andre børn... er da helt nervøs for at han ikke får sovet så...

Det har jeg også tænkt på, men altså det er til februar og godt nok har jeg voksi, meeeen mon ikke det bliver for koldt

Anmeld

10. august 2011

Mussen2

L.J.L skriver:

Så vidt jeg ved så sover børnehavebørn ikke i barnevogn, men i fællesrum på nogle madrasser. Så du behøver vel egentlig ikke at spendere i en ny barnevogn tænker jeg

Der bliver jo en 3 måneders tid, hvor den store stadig går i DP Så det er mest hvad jeg lige gør i de 3 mdr.

Anmeld

10. august 2011

patella

Mussen2 skriver:

Det har jeg også tænkt på, men altså det er til februar og godt nok har jeg voksi, meeeen mon ikke det bliver for koldt

det kan godt være - jeg får dog samme problem når den lille kommer til marts. Der er Bastian kun 2 år og 3 måneder. Jeg satser på hans dynepose og en masse varmt tøj, samt godt underlag, vil kunne holde ham varm i klapvognen...

Anmeld

10. august 2011

Mussen2

patella skriver:

det kan godt være - jeg får dog samme problem når den lille kommer til marts. Der er Bastian kun 2 år og 3 måneder. Jeg satser på hans dynepose og en masse varmt tøj, samt godt underlag, vil kunne holde ham varm i klapvognen...

Måske kan liften stå deri???? Jeg havde da helt glemt liften

Anmeld

10. august 2011

patella

Hov det havde jeg faktisk også  Det kan den da sagtens!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.