1. lægebesøg hvad sker der?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. august 2011

Giraffen

Katte87 skriver:

Tja, eller også har du bare en rutineret og hurtig læge! hehe.

Jeg fornemmer at det er meget forskelligt, hvor lang tid det tager Og det kommer nok også an på, hvor meget du og din kæreste har at spørge om.

Min læge var også ret hurtig til at udfylde papirene, men så brugte vi noget tid på at veje og måle mig, samt tale praktiske ting og sager

jeg fik af vide det var hos en sygeplejerske her første gang så måske det slet ikke er et 'rigtigt lægebesøg' 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2011

Ka+Ma=Be

Giraffen skriver:

jeg fik af vide det var hos en sygeplejerske her første gang så måske det slet ikke er et 'rigtigt lægebesøg' 

Ahh, tja det ved jeg ikke helt så. Jeg kunne forestille mig, at du også skal til læge om ikke så længe så. Jeg kender flere som var inde hos både sygeplejersken og lægen og som så fik ordnet blodprøver og det først. Sygeplejersken spørger vist også om nogle af de gengse, generelle spørgsmål. (som du bliver spurgt om maaange gange endnu hehe)

Men så må du jo vente i spænding og se hvad der sker  

Anmeld

8. august 2011

Giraffen

Katte87 skriver:

Ahh, tja det ved jeg ikke helt så. Jeg kunne forestille mig, at du også skal til læge om ikke så længe så. Jeg kender flere som var inde hos både sygeplejersken og lægen og som så fik ordnet blodprøver og det først. Sygeplejersken spørger vist også om nogle af de gengse, generelle spørgsmål. (som du bliver spurgt om maaange gange endnu hehe)

Men så må du jo vente i spænding og se hvad der sker  

jaa det er også nogen gange fint med lidt surprise

Anmeld

8. august 2011

lukasmor

Katte87 skriver:

Ikke nødvendigvis

Det er de færreste læger som foretager gynækologiske undersøgelser. Jeg fik ikke selv nogen 

Det er de færreste der ikke gør det Men det er kun 1. gang - 2. og 3. gang gør de ikke.. Det er ikke sikkert de gør det men det gør de fleste

Og til TS: uanset om de gør det eller ej så er det altså ingenting og hurtigt overstået

Anmeld

8. august 2011

Beka83

Giraffen skriver:

Heeej Piger

Har fået trumfet igennem at jeg kan komme til 1. lægeundersøgelse allerede på torsdag (der er jeg 7+2)

Men hvad kommer der til at ske første gang? 

Her tænker jeg helt ned til "ska jeg gemme urin så jeg ka aflevere en gtest?" og "havde i kæresten med?" (min vil rigtig gerne med så det kommer han)

Ellers bare stort og småt jeg kan glæde mig til - eller være forberedt på  

Ellers fantastisk go mandag til allesammen

Hej.

Jeg skal selv til 1. lægebesøg (med oprettelse af vandrejournal) den 18., hvor jeg er 8+4. Her har jeg fået at vide at jeg bliver undersøgt om alt er som det skal være i 'understellet', samt svar på blod- og urinprøver, som jeg skal ind og have lavet den 12. (7+5) af sygeplejersken i praksis'en.

Men de lægebesøg kan være meget forskellige jo..

Synes det er fedt din kæreste vil med, tror det er en god støtte, og så er der 2 par ører til at opfange alle oplysningerne

Min kæreste kommer også med til selve lægebesøget - men ikke det med blod- og urinprøve.

Håber det bliver en god oplevelse!

PS. som andre har nævnt synes jeg du skal tage en urinprøve med - de skal sikkert tjekke for sukkerstoffer eller hvad det nu er. Det kan i hvert fald ikke skade.

Anmeld

8. august 2011

Giraffen

Beka83 skriver:

Hej.

Jeg skal selv til 1. lægebesøg (med oprettelse af vandrejournal) den 18., hvor jeg er 8+4. Her har jeg fået at vide at jeg bliver undersøgt om alt er som det skal være i 'understellet', samt svar på blod- og urinprøver, som jeg skal ind og have lavet den 12. (7+5) af sygeplejersken i praksis'en.

Men de lægebesøg kan være meget forskellige jo..

Synes det er fedt din kæreste vil med, tror det er en god støtte, og så er der 2 par ører til at opfange alle oplysningerne

Min kæreste kommer også med til selve lægebesøget - men ikke det med blod- og urinprøve.

Håber det bliver en god oplevelse!

PS. som andre har nævnt synes jeg du skal tage en urinprøve med - de skal sikkert tjekke for sukkerstoffer eller hvad det nu er. Det kan i hvert fald ikke skade.

Tak for svaret

Jamen så er det garanteret kun blodprøve og det jeg skal for jeg ved det er en sygeplejerske der skal undersøge, men nu må vi se

Og hvor hyggeligt vi er jo nærmest lige langt så (er 6+6 idag)

Anmeld

8. august 2011

Beka83

Giraffen skriver:

Tak for svaret

Jamen så er det garanteret kun blodprøve og det jeg skal for jeg ved det er en sygeplejerske der skal undersøge, men nu må vi se

Og hvor hyggeligt vi er jo nærmest lige langt så (er 6+6 idag)

Så lidt

Ja, jeg er 7+1, så vi er meget tæt, og følges vist også ad i marts mødregruppen.

God aften

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.