1. lægebesøg hvad sker der?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.504 visninger
26 svar
0 synes godt om
8. august 2011

Giraffen

Heeej Piger

Har fået trumfet igennem at jeg kan komme til 1. lægeundersøgelse allerede på torsdag (der er jeg 7+2)

Men hvad kommer der til at ske første gang? 

Her tænker jeg helt ned til "ska jeg gemme urin så jeg ka aflevere en gtest?" og "havde i kæresten med?" (min vil rigtig gerne med så det kommer han)

Ellers bare stort og småt jeg kan glæde mig til - eller være forberedt på  

Ellers fantastisk go mandag til allesammen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2011

rogerrasch

Giraffen skriver:

Heeej Piger

Har fået trumfet igennem at jeg kan komme til 1. lægeundersøgelse allerede på torsdag (der er jeg 7+2)

Her tænker jeg helt ned til "ska jeg gemme urin så jeg ka aflevere en gtest?" og "havde i kæresten med?" (min vil rigtig gerne med så det kommer han)

du må gerne gemme urin for en sikkerhedsskyld. jeg havde min kæreste med, det er meget rart da lægen spørger begge parter en del spørgsmål så de kan udfylde vandre journalen, også laver de en gynækologisk undersøgelse på dig, mærker livmoderen osv. ikke noget farligt overhovedet

Anmeld

8. august 2011

Ka+Ma=Be

Heeej Piger

Jeg ved ikke, om de vil lave det hele med dig nu, eller give dig endnu en tid - ved du det?

Jeg var til lægen en uge efter jeg fandt ud af, at jeg var gravid og der talte vi bare lidt og min læge bekræftede min graviditet ved en urinprøve (som jeg lavede der oppe).

Jeg fik så en tid i uge 9 hvor vi lavede vandrejournalen. En masse spørgsmål om man ryger, drikker osv Hvem er faren, cpr-nr, hvor vil du føde, hvem skal kontaktes, bla bla bla

Jeg havde ikke min kæreste med, men det synes jeg da bare du skal gøre, hvis han nu gerne vil

Anmeld

8. august 2011

Ka+Ma=Be

du må gerne gemme urin for en sikkerhedsskyld. jeg havde min kæreste med, det er meget rart da lægen spørger begge parter en del spørgsmål så de kan udfylde vandre journalen, også laver de en gynækologisk undersøgelse på dig, mærker livmoderen osv. ikke noget farligt overhovedet

Ikke nødvendigvis

Det er de færreste læger som foretager gynækologiske undersøgelser. Jeg fik ikke selv nogen 

Anmeld

8. august 2011

rogerrasch

Katte87 skriver:

Ikke nødvendigvis

Det er de færreste læger som foretager gynækologiske undersøgelser. Jeg fik ikke selv nogen 

ja okay nu nævnte jeg det bare fordi jeg fik foretaget det

Anmeld

8. august 2011

Ka+Ma=Be

rogerrasch skriver:

ja okay nu nævnte jeg det bare fordi jeg fik foretaget det

Hehe bare i orden Jeg har bare oplevet, at det skræmmer nogle. Men som du siger, så er der jo ikke noget uhyggeligt eller slemt ved det

Anmeld

8. august 2011

rogerrasch

Katte87 skriver:

Hehe bare i orden Jeg har bare oplevet, at det skræmmer nogle. Men som du siger, så er der jo ikke noget uhyggeligt eller slemt ved det

nej lige præcis det er jo bare for at mærke livmoderen osv.

Anmeld

8. august 2011

ønskebørn74

Giraffen skriver:

Heeej Piger

Grunden til de idag normalt først laver 1. undersøgelse i uge 9 er at der kan de lave en doppel test mener jeg det hedder...

Anmeld

8. august 2011

Ka+Ma=Be

Nå ja, man bliver også sendt til blodprøvetagning - en masse prøver for at se om man har syfilis, hiv, hepatitis, antistoffer for diverse sygdomme osv

Anmeld

8. august 2011

Frøken J.

Giraffen skriver:

Heeej Piger

Ikke en meter! Høhø Ej.. Altså ugen før første lægebesøg fik jeg taget blodprøver hos en af sekretærerne eller hvad de nu er. De blev så brugt til første lægebesøg, hvor jeg fik lavet vandrejournal. Så der var det bare et spørgsmål om at lægen vejede mig, skrev resultaterne fra prøven ind, registrerede min blodtype, og så skulle have en masse info om jeg røg, dyrkede motion osv. Og så kom hun med gode råd til graviditeten og spurgte, om vi havde spørgsmål. Og det var sådan set det  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.