1. lægebesøg hvad sker der?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. august 2011

Giraffen

rogerrasch skriver:

du må gerne gemme urin for en sikkerhedsskyld. jeg havde min kæreste med, det er meget rart da lægen spørger begge parter en del spørgsmål så de kan udfylde vandre journalen, også laver de en gynækologisk undersøgelse på dig, mærker livmoderen osv. ikke noget farligt overhovedet

ok tak det er så fjollet at tisse lige inden man skal ind hvis de nu skal bruge det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2011

Giraffen

Katte87 skriver:

Jeg ved ikke, om de vil lave det hele med dig nu, eller give dig endnu en tid - ved du det?

Jeg var til lægen en uge efter jeg fandt ud af, at jeg var gravid og der talte vi bare lidt og min læge bekræftede min graviditet ved en urinprøve (som jeg lavede der oppe).

Jeg fik så en tid i uge 9 hvor vi lavede vandrejournalen. En masse spørgsmål om man ryger, drikker osv Hvem er faren, cpr-nr, hvor vil du føde, hvem skal kontaktes, bla bla bla

Jeg havde ikke min kæreste med, men det synes jeg da bare du skal gøre, hvis han nu gerne vil

tak for svaret

Jeg tror det er den 'rigtige' tid - for den er i uge 8 så tror det blir med journal osv - puha ja hvis der kommer spørgsmål så er det godt han er med ellers kan jeg ikke huske at få fortalt det hele videre

Anmeld

8. august 2011

Giraffen

ønskebarn74 skriver:

Grunden til de idag normalt først laver 1. undersøgelse i uge 9 er at der kan de lave en doppel test mener jeg det hedder...

nå for søren, jeg har bare læst uge 8 alle steder... hmm det må jeg jo se når jeg kommer derind så

Anmeld

8. august 2011

Ka+Ma=Be

Giraffen skriver:

tak for svaret

Jeg tror det er den 'rigtige' tid - for den er i uge 8 så tror det blir med journal osv - puha ja hvis der kommer spørgsmål så er det godt han er med ellers kan jeg ikke huske at få fortalt det hele videre

Ahh ok Ja, det er nok med vandrejournal og det hele så!  

Det tager lidt tid, men så er det hele også ordnet

Anmeld

8. august 2011

Giraffen

Frøken J. skriver:

Ikke en meter! Høhø Ej.. Altså ugen før første lægebesøg fik jeg taget blodprøver hos en af sekretærerne eller hvad de nu er. De blev så brugt til første lægebesøg, hvor jeg fik lavet vandrejournal. Så der var det bare et spørgsmål om at lægen vejede mig, skrev resultaterne fra prøven ind, registrerede min blodtype, og så skulle have en masse info om jeg røg, dyrkede motion osv. Og så kom hun med gode råd til graviditeten og spurgte, om vi havde spørgsmål. Og det var sådan set det  

tak for det jamen det er også bedre end ingenting, kan mærke jeg savner der snart sker et eller andet, at man ligesom får syn for sagen eller i det mindste snakker med en sygeplejerske/læge omkring det med graviditeten - så det blir mere 'virkeligt'

Anmeld

8. august 2011

Giraffen

Katte87 skriver:

Ahh ok Ja, det er nok med vandrejournal og det hele så!  

Det tager lidt tid, men så er det hele også ordnet

de har sat en halv time af, så måske er det slet ikke det alligevel så? så må jeg jo vente spændt og se

Anmeld

8. august 2011

Ka+Ma=Be

Giraffen skriver:

de har sat en halv time af, så måske er det slet ikke det alligevel så? så må jeg jo vente spændt og se

Tja, eller også har du bare en rutineret og hurtig læge! hehe.

Jeg fornemmer at det er meget forskelligt, hvor lang tid det tager Og det kommer nok også an på, hvor meget du og din kæreste har at spørge om.

Min læge var også ret hurtig til at udfylde papirene, men så brugte vi noget tid på at veje og måle mig, samt tale praktiske ting og sager

Anmeld

8. august 2011

rogerrasch

Giraffen skriver:

ok tak det er så fjollet at tisse lige inden man skal ind hvis de nu skal bruge det

hehe ja det er det

Anmeld

8. august 2011

Isabeau

Heeej Piger

Har fået trumfet igennem at jeg kan komme til 1. lægeundersøgelse allerede på torsdag (der er jeg 7+2)

Men hvad kommer der til at ske første gang? 

Her tænker jeg helt ned til "ska jeg gemme urin så jeg ka aflevere en gtest?" og "havde i kæresten med?" (min vil rigtig gerne med så det kommer han)

Ellers bare stort og småt jeg kan glæde mig til - eller være forberedt på  

Ellers fantastisk go mandag til allesammen

Hos min læge får man ikke g-undersøgelse mere (thank God!), men blir´ bare spurgt om hvornår man sidst havde menstruation, ens vægt, ryger du og lign. Og får lavet vandrejournal.

Ikke det vilde - mit vedhæng var med

Ps. tissede ikke, da jeg havde taget g-testen med hjemmefra.

Anmeld

8. august 2011

Giraffen

Isabeau skriver:

Hos min læge får man ikke g-undersøgelse mere (thank God!), men blir´ bare spurgt om hvornår man sidst havde menstruation, ens vægt, ryger du og lign. Og får lavet vandrejournal.

Ikke det vilde - mit vedhæng var med

Ps. tissede ikke, da jeg havde taget g-testen med hjemmefra.

Tak for svaret

jeg spurgte også i tlf om jeg sku tage noget med (her tænkte jeg fx på g-testen) men hun sagde nej..

Hmm der er nok ikke andet for end at vente tålmodigt og håbe på et hyggeligt 1. lægebesøg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.