SU nå man er ene forsøger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. august 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Er der nogle af jer der ved hvor mange timer man skal ha for at være su berettiget, og om det er lavere hvis man er ene forsøger

Kun 17 timer   Smart ik!  Men det er da så vidt jeg ved generelt når man har barn, uanset om man er enlig eller ej. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2011

N&J

Denisep skriver:

ok er det noget jeg kan søge om nu, eller først nå det er uddannelse tid, fordi får jo noget ekstra børnetilsud som jeg får engang i kvartalet, men ved også at der er noget der hedder særligt tilskud som man vidst kan søge hvis man skal studere,

Du burde kunne få begge tilskud af kommunen, selvfølgelig afhængig af din indkomst, men de har intet med om du skal studere at gøre. 

Anmeld

7. august 2011

Pinkrose

N&J skriver:

Hvis du går på en videregående uddannelse, så må man formode at timetallet er hvad det skal være, tror kun det er vist du tager enkeltfag og lign at dette kan være et problem ellers ikke, ellers kunne man jo heller ikke få det på enkelte universitetsuddannelser, da det ugentlige timetal jo ikke er højt nok, men deri tælles jo ikke timerne med hjemmearbejde, så medmindre det er enkeltfag så betyder det ikke noget.  

Det er nemlig enkelt fag jeg skal have, men har booket tid hos vejlederen på skolen, hun må kunne guide mig lidt

Anmeld

7. august 2011

Pinkrose

Mange tak for svar til jer alle sammen, det hjalp og nu tror jeg at der er styr på det

Anmeld

7. august 2011

N&J

Denisep skriver:

Det er nemlig enkelt fag jeg skal have, men har booket tid hos vejlederen på skolen, hun må kunne guide mig lidt

Okey, ja så skal du have et vis timetal, desværre så er det ikke alle SU vejledere der ved hvad de snakker om, jeg endte i en suppedas grundet sådan en vejleder, men grundlæggende, så skal du have nok timer, søge tillæggene fra kommunen (begge to), søge om forsøgertillæg inde på SU's hjemmeside, og hvis du ønsker at supplere op med SU lån, gøre det, men hvis man kun tager det lille lån (som er det til forsøger) og ikke det store skal man søge begge og så kun låne det ene, lidt besværligt, men hvis du har problemer med det er du velkommen til at skrive en pb, så kan jeg altid guide dig igennem - det gør ret tit med min søster, så er efterhånden blevet god til det.. hihi

Anmeld

7. august 2011

Pinkrose

N&J skriver:

Okey, ja så skal du have et vis timetal, desværre så er det ikke alle SU vejledere der ved hvad de snakker om, jeg endte i en suppedas grundet sådan en vejleder, men grundlæggende, så skal du have nok timer, søge tillæggene fra kommunen (begge to), søge om forsøgertillæg inde på SU's hjemmeside, og hvis du ønsker at supplere op med SU lån, gøre det, men hvis man kun tager det lille lån (som er det til forsøger) og ikke det store skal man søge begge og så kun låne det ene, lidt besværligt, men hvis du har problemer med det er du velkommen til at skrive en pb, så kan jeg altid guide dig igennem - det gør ret tit med min søster, så er efterhånden blevet god til det.. hihi

ok super tusind tak må jeg søge dig som ven her inde så du er til at finde igen

Anmeld

7. august 2011

Noneother

Denisep skriver:

ok, ved du hvad timeantalet er for at få su, nå man er alene?

Ja hvad hun sagde.. 17. Så det er jo meget rimeligt.

Anmeld

7. august 2011

N&J

Denisep skriver:

ok super tusind tak må jeg søge dig som ven her inde så du er til at finde igen

Det gør du bare :O)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.