vrææææl....kan godt være IVF har lopper...men jeg har lus!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. januar 2009

Loggidut

ja nu har jeg kæmmet og kæmmet siden i går, og jeg finder ikke flere lus på mig...

altså christians kammerat er her, og jeg har fundet 3 uvilkårlige lus på ham...da han trådte ind ad døren...jeg er sikker på det ikke er ham der har smittet mig.

men jeg har hamstret de tre lus fra ham, og kommet dem i en kop...for nu vil jeg med egne øjne se hvor lang tid de små djævle kan leve uden for håret.

ja kalaha...finder jeg flere lus på mig selv, eller på ungerne...så går turen til apoteket.

men jeg tror nu på jeg har snuppet dem i opløbet...uden dog at være sikker, lige nu skal jeg til at se hvor lang tid der går inden evt. æg bliver udklækket...og jeg kan love dig for der bliver skiftet på senge hver dag og kæmmet hver dag i de næste mange mange dage...jeg vil altså være sikker på de er helt væk!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2009

Loggidut

nu har jeg lige googlet lus!

og faktisk har man åbenbart lavet om, så nu står der at lus kan leve op til mellem 2 og 3 døgn, væk fra deres vært, og det vil sige mig!

jeg skal give jer en briefing om hvad tid mine fanger dør hernede i min kop!

Anmeld

4. januar 2009

bette

jeg har haft lus til op over begge øre da jeg var barn.. var der en i klassen der havde dem.. så åd de også mig.. suk..

jeg har prøvet ALT lige fra lusekure til tetre olie i shampoen.. men det der har virket bedst er balsam.. kom et ton balsam i garnet og kæm dig.. kæm kæm kæm.. og gør det igen næste dag eller dagen efter igen. indtil du ik kan finde flere.. og derefter kæmmer du igen en uge efter og igen en uge efter det.
så burde de være heeeelt væk.. og ja i fryseren med lortet.. ærgeligt man ik selv kan komme deri.. men okay så havde jeg jo tilbragt hele min barndom der....det er nok en anelse for koldt.. hahaa.

held og lykke med at få bæsterne væk..
heidi heldigvis lusefri

Anmeld

4. januar 2009

Rasmine

Nu klør det igen...
Grr...

Det er da til at blive sindssyg over at vide at de kan leve så længe udenfor "værten"

Anmeld

4. januar 2009

Loggidut

Ja Bacon...det er til at blive nuts over, men ved nærmere eftertanke, så er der ikke noget at sige til at folk døjer med det lort, for de fleste tror det er 24 timer...

det er jo lykken for de små satanner, at folk er så dumme at de tror på alt hvad man hører...var det ikke for min venindes tante, havde jeg heller aldrig fået ideen til at undersøge det selv.

hun gemte engang en lus i et glas, og den levede i ca 78 timer...det er satme vildt, for det er jo over en 3 dobling af hvad folk render og tror.

jeg blev da så glad da jeg googlede lus og fandt ud af at man nu spreder rygtet om at de lever længere uden værten!

Anmeld

4. januar 2009

Kaufie

Øvøvøv - for at sige det på godt jysk....træls.....

Jeg har aldrig selv haft lus - men frygter den dag det sker - for det der med balsam i mit i forvejen glatte hår....det bliver helt ustyrligt.....

Anyways, god kæmmelyst sloggi - og undskyld mig, hvis du ikke får en krammer hvis vi mødes i netto....

Anmeld

5. januar 2009

Loggidut

stadig ingen lus at spore...selv om jeg har kæmmet både i tørt og i balsameret hår...så nu venter vi på at evt. æg klækker...og har jeg nogen af dem, så hyler jeg satme...kæmme kæmme kæmme...

og jeg kan informere jer om, at de mikrosmå lus jeg fandt på kammeraten i går...de lever endnu...og hvad der er endnu værere er at voksne lus kan leve endnu længere væk fra værten end de små.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.