vrææææl....kan godt være IVF har lopper...men jeg har lus!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.214 visninger
16 svar
0 synes godt om
3. januar 2009

Loggidut

føj, jeg er så møghamrende træt af det!

har ellers ikke haft det skidt før, udover da jeg var barn...men efter nytårsaften, så kløede jeg som en gal, skal lige siges at jeg farvede hår aftenen før nytårsaften så der er jeg rimelig sikker på jeg var lusefri...men dagen efter nytårsaften, ja så begyndte balladen...det kløede...og først troede jeg så det var fordi jeg ikke kunne tåle den farvning, men i går aftes, så måtte jeg altså i gang med kammen, bare for at være sikker...og vupti...to kornfede voksne lus!

jeg ved jo nøjagtigt hvem der kan havde smittet mig...for vi har kun været sammen med 9 andre mennesker...så smittekilden er nu nem at lokalisere...og jeg er så den eneste i hele familien som har dem...ingen andre er dumpet i.

selvfølgelig kæmmer jeg igen og igen indtil jeg er helt sikker på vi er fri for dem.

men hvordan er det nu det er?

sengetøj vaskes, kamme + hår-grej i fryseren, huer i fryseren...og kæmning kæmning kæmning...er der mere?

ja jeg ved godt det kommer til at koste en lusekur hvis jeg finder flere lus...jeg mener mere med hvordan jeg skal forholde mig til det...

nogen der kan huske det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2009

Siber

der er nogen der siger at det med fryseren ikke er nødvendigt. Men 24 timer uden berøring, så dør de også.
Jeg proppede balsam i håret og kæmmede og kæmmede. De siger at de dør i balsamen!

Det er længe siden jeg har haft lus, det sker jo når man arbejder i en instituition! men føj jeg hader det!

Men hvis du vil bytte med en omgang skoldkopper, så siger du bare til..........

KNus Siber, der håber du får bugt med de kryp!

Anmeld

3. januar 2009

Loggidut

hmmm...den med 24 timer er en skrøne, min venindes tante tog en levende lus...puttede den i et glas, og efter 78 timer, levede det lille svin endnu.....

Anmeld

3. januar 2009

Siber

ej ad! jamen jeg puttede altså også mine ting i fryseren!

Føj det er bare det ækleste dyr, hvis man kan kalde det det! Men lopper er sku hellere ikke for lækre!

Håber du får bugt med det!

Knus

ps jeg husker da jeg fik det for 2 år siden, jeg var panisk for at alma også skulle få det, jeg kæmmede og kæmmede, og lige pludselig en dag, vrimlede det i ALmas hår, ej ad, og hun var altså kun 1 års tid føj føj!

Anmeld

3. januar 2009

Rasmine

Ej sorry, men LOOOOOOOOOOOOOL!
Sagde hun, og kløede i håret nu.

Anmeld

3. januar 2009

Helle30

Balsamen skulle også gøre, at lusene ikke så nemt kan sætte sig fast på hårstråene, og at de dermed nemmere ryger med ud, når du kæmmer.
Jeg har været angrebet to gange i min karriere som lærer, og det var bare så klammoristisk. Jeg brugte alle de råd, jeg kunne finde: Fryser, balsam, lusekur og metalkæmmekammen, som koster ca. 100 kr. i Matas, men er meget effektiv. Hvis man tænker over den med de 24 timer, kan det vel godt lade sig gøre, at lusen lige har spist, og den så kan holde sig levende lidt længere, så jeg vil til enhver tid gå efter at slå dem mere bevidst ihjel.
Mht. kammen Loggi, så har du jo også ret meget hår, og du kan hurtigt komme til at slå mange plastikkæmmekamme ihjel ved knækkedøden under kæmningen, så hvis du ikke allerede har en metalkam, så køb én. og så skal du kæmme og kæmme og kæmme, til du er helt blå i masken.

- Helle, som gerne vil gøre opmærksom på, at det i virkeligheden er pga. lusefaren, at skolefrøkener har knold i nakken

Anmeld

3. januar 2009

Helle30

Mebach skriver:

Ej sorry, men LOOOOOOOOOOOOOL!
Sagde hun, og kløede i håret nu.

Hehe, ja jeg får også altid famtomlus, når jeg hører om andres invasioner.

By the way: Er en fladbuk egentlig et pungdyr?

- Helle - overtræt

Anmeld

3. januar 2009

Loggidut

lol helle for helvede...og selv jeg som har beboere i knoppen kan fnise her!

ja se min kæmmekam er sådan en underlig spøjs en...men den er rigtig effektiv!

i må lige trykke her for at se den, for man må ikke stjæle billedet

http://www.webdrugstore.dk/shop/lusi-lusekam-2-438p.html

den kan de nu ikke slippe igennem har jeg erfaret...og ja jeg kæmmer og kæmmer...og den her kam går så ikke i stykker, den funker hver gang!

Anmeld

3. januar 2009

Helle30

Hov hov, den ser fancy ud den dér kam. Der kan min i metal vist ikke være med.
Good luck med nedslåningen af bestanden Slogs.

- Helle

Anmeld

3. januar 2009

ka li ja

ad!! hehe nu klør jeg også over alt

nå men du SKAL bruge en eller anden form for lussekur, hvis du har fundet levende lus på dig selv!
de formere sig med rekord fart, så det skal være nu!!
du må aldrig bruge de samme midler 2 gange da lusene kan blive resistente.
hvis du vil prøve med balsam først, skal ALT håret smadres ind i balsam, og så skal du, passé for passë kæmme hver lille bitte tot. det er den eneste måde man kan få dem væk på ved brug af balsam.
fuck jeg håber du får bugt med de sataner...

og husk.. lusekurer er lidt ligesom roundup... undgå det så vidt muligt på dine børn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.