Nogen der har lyst til at dele deres bryllups budget/planer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.072 visninger
20 svar
0 synes godt om
7. august 2011

Muffin_girl

Hej piger.. Kæresten og jeg skal giftes.. Datoen er ikke fastsat..

Men vil i dele jeres budget?

Hvordan i planlagde det?

Hvad der er nødvendigt at huske?

Jeg syntes det virker som en uoverskuelig jungle,... Jeg har tjekket alle de der sider ud bryllupsklar.dk osv.. Men piger HJÆLP MIG !!! 

Tak  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2011

1012lmp

Jamen dengang mig og min x blev gift havde vi et budget for 50-60.000. og vi fik ALT hvad man kan drømme om det er bare med at finde det de rigtige steder..!

Vi planlagde brylluppet på 2 mdr.

Anmeld

7. august 2011

Muffin_girl

1012lmp skriver:

Jamen dengang mig og min x blev gift havde vi et budget for 50-60.000. og vi fik ALT hvad man kan drømme om det er bare med at finde det de rigtige steder..!

Vi planlagde brylluppet på 2 mdr.

2 mdr ??????????????????????????

Hvor holdte i det ?? Lånte i pengene eller sparede i op ? 

Anmeld

7. august 2011

1012lmp

AalborgPigen skriver:

2 mdr ??????????????????????????

Hvor holdte i det ?? Lånte i pengene eller sparede i op ? 

Vi lånte nogle og nogle havde vi selv

Ja og synes ikke engang vi havde stress på... kunne slet ikke forestille mig at bruge længere tid... ville jo ikke kunne vente med at skulle det hele... hehe

Vi ville have holdt det i haven, men der var ikke plads så det endte med i lejede en festsal (hvor der måtte ryges da jeg synes det var vigtigt da mange af gæsterne var rygere). Der var 2 store sale det var helt fantastisk..! Også til sølle 1500,-

Anmeld

7. august 2011

Muffin_girl

1012lmp skriver:

Vi lånte nogle og nogle havde vi selv

Ja og synes ikke engang vi havde stress på... kunne slet ikke forestille mig at bruge længere tid... ville jo ikke kunne vente med at skulle det hele... hehe

Vi ville have holdt det i haven, men der var ikke plads så det endte med i lejede en festsal (hvor der måtte ryges da jeg synes det var vigtigt da mange af gæsterne var rygere). Der var 2 store sale det var helt fantastisk..! Også til sølle 1500,-

Okay Jeg er nemlig i tvivl om vi skal spare alle pengene op.. Syntes kæresten og kan jeg jo godt se .. Det er jo det mest fornuftige.. Jeg tror slet ikke jeg kan klare det på 2 måneder. Puhaa. 1500 kr var sørme billigt  

Anmeld

7. august 2011

MorEllen

Vi havde et budgett på 50 000 og for de pengene fikk vi vores drømmebryllup Vores forældre gav lidt over halvparten, ræsten havde vi selv.
Vi brugte 10 måneder på planlæggingen.
Her min personlige 'to do'liste fra min bryllupsbog (god idè at lave en bog med lister, billeder af hvordan du vil have hår, blomster osv)

• Finne lokale, mad og booke kirke
  • Tøj
  • Lave og sende invitasjoner
  • Lave bordkort
  • Lave program med billeder til kirken
  • Toatmastere (2 stk)
  • Brudekaret
  • Taffelmusik
  • Finde bryllupskage (min mor lavet)
  • Bestille blomster og brudebukett
  • Bestille tid til prøveopsæting osv hos frisør
  • lave bordplacering
  • Finne sanger til vielsen
  • Musikkinnslag i vielsen
  • Købe servietter og lys
  • Købe drikke, snacks og frugt
  • Servitører
  • Kaffekogere til receptionen
  • Legge ud ønskelister i diverse butikker
  • Fotograf
  • Få nogen til at lave bruch søndag

Jep, det var så min liste, ikke i prioriteret rækkefølge vel og merke Jeg ved jo ikke hvor meget du har tænkt at lave selv, om du skal giftes i kirke osv...
Men det er helt klart en god ide at starte med at finde en dato og booke kirke, lokale og bestemme hvad i skal med mad.

Spørg endelig hvis det er noget du lurer på -jeg har en hel bog der omhandler om bryllupsplanlægning

Anmeld

7. august 2011

Muhmi

Hehe, her bliver det ikke nær så fancy!

Vi skal spare 15.000-20.000,- op til om ni mdr. så der er nok tid!

Min kjole koster 2200,- ca

Lokalet kommer til at koste 1500,-

Hans tøj har vi ikke fundet endnu... Der er lidt delte meninger om hvordan det skal være...  men prisgrænsen er 1500,-

Vi har tænkt os at invitere, ca. 50 mennesker.. Men det bliver nok omkring 3-4000,- til mad

Så skal vi leje hestevogn, men vi kender én som kender én, så den bliver nok ikke meget dyrere end 1000,- 

Så er der min buket, den må kun koste 700,-

Så skal der jo være en kage og der har jeg tænkt mig at én af de talentfulde tøser der er herinde, eller et andet sted kunne hjælpe til Den må kun koste 1500,-

Så skal jeg have ordnet hår og det vil jeg altså ikke give mere end 800,- for

Bordpynt of andet pynt for ca. 1500,-

Øl, vand og vin for ca. 1000-1500,-

I alt for det her ca. 16.000,- Men der skal helt sikkert nok komme flere ting på

Anmeld

7. august 2011

Buckley

Vi var ca 40 personer til vores bryllup, og vi brugte lige omkring de 40.000 på det hele. Lokalet fik vi gratis og det samme med fotografen. Maden og servitriserne fik vi billigt da jeg havde en forbindelse, og så kom der en pølsevogn til natmad ( et stort hit ). Vi pyntede selv op til festen, og brugte vores guldfisk i store vaser til midten af bordet, som en del af bordækningen. Min søster satte hår og makeup gratis på mig, og kagen havde vi en billig forbindelse til på Amager. Alt ialt fik vi lige præcis det bryllup vi havde drømt om. Vi blev gift i en skov på en efterårsdag :-)Held og lykke med planlægning, tag en ting ad gangen. Jeg benyttede mig af div bryllupssider og lavede også selv en liste som jeg efterhånden tjekkede af. Det kan gøres inden for en rimelig prisramme, og stadigvæk blive jeres drømmebryllup. Det kræver bare at i selv er friske på at være lidt kreative :-)Vi brugte et årstid på planlægning.

Anmeld

7. august 2011

Muffin_girl

Morellen skriver:

Vi havde et budgett på 50 000 og for de pengene fikk vi vores drømmebryllup Vores forældre gav lidt over halvparten, ræsten havde vi selv.
Vi brugte 10 måneder på planlæggingen.
Her min personlige 'to do'liste fra min bryllupsbog (god idè at lave en bog med lister, billeder af hvordan du vil have hår, blomster osv)

• Finne lokale, mad og booke kirke
  • Tøj
  • Lave og sende invitasjoner
  • Lave bordkort
  • Lave program med billeder til kirken
  • Toatmastere (2 stk)
  • Brudekaret
  • Taffelmusik
  • Finde bryllupskage (min mor lavet)
  • Bestille blomster og brudebukett
  • Bestille tid til prøveopsæting osv hos frisør
  • lave bordplacering
  • Finne sanger til vielsen
  • Musikkinnslag i vielsen
  • Købe servietter og lys
  • Købe drikke, snacks og frugt
  • Servitører
  • Kaffekogere til receptionen
  • Legge ud ønskelister i diverse butikker
  • Fotograf
  • Få nogen til at lave bruch søndag

Jep, det var så min liste, ikke i prioriteret rækkefølge vel og merke Jeg ved jo ikke hvor meget du har tænkt at lave selv, om du skal giftes i kirke osv...
Men det er helt klart en god ide at starte med at finde en dato og booke kirke, lokale og bestemme hvad i skal med mad.

Spørg endelig hvis det er noget du lurer på -jeg har en hel bog der omhandler om bryllupsplanlægning

Tusind tak sikken en fin liste Jamen vi skal giftes i en kirke.. Men er ikke helt enige om hvilken. hehhe Jeg lurer lige din liste og så skriver jeg til dig hvis jeg er i tvivl..  

Anmeld

7. august 2011

Muffin_girl

Muhmi skriver:

Hehe, her bliver det ikke nær så fancy!

Vi skal spare 15.000-20.000,- op til om ni mdr. så der er nok tid!

Min kjole koster 2200,- ca

Lokalet kommer til at koste 1500,-

Hans tøj har vi ikke fundet endnu... Der er lidt delte meninger om hvordan det skal være...  men prisgrænsen er 1500,-

Vi har tænkt os at invitere, ca. 50 mennesker.. Men det bliver nok omkring 3-4000,- til mad

Så skal vi leje hestevogn, men vi kender én som kender én, så den bliver nok ikke meget dyrere end 1000,- 

Så er der min buket, den må kun koste 700,-

Så skal der jo være en kage og der har jeg tænkt mig at én af de talentfulde tøser der er herinde, eller et andet sted kunne hjælpe til Den må kun koste 1500,-

Så skal jeg have ordnet hår og det vil jeg altså ikke give mere end 800,- for

Bordpynt of andet pynt for ca. 1500,-

Øl, vand og vin for ca. 1000-1500,-

I alt for det her ca. 16.000,- Men der skal helt sikkert nok komme flere ting på

Hvor skal i holde det henne ? Jeg syntes jeres budget lyder fint.. VVi har snakket om 20.000-22.000 og ikke dyrere.. Jeg har ikke lyst til at bruge super mange penge på det .. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.