han vil ikke....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. august 2011

Shibby

Syntes det er fair at han siger til dig: Enten så får du det fjernet eller også søger han alt. Hvem ville ikke vælge sit barn på fuldtid hvis det absolut skulle til verden når man ved man takket være reglerne har den mulighed. Han er godt stillet. I har de samme rettigheder grundet reglerne fra okt 2007. En far er lige så god som en mor. Ja du kan amme,men der findes mme. I er ligestillede,også i retten. Jeg havde gjort nøjagtigt som ham. Fravælg barnet,det er okay. Men vælger du barnet til verden så søger han ALT for han er ligestillet med dig. Jeg forstår ham 100%. Vil anbefale i får talt sammen om en evt 50-50 ordning hvis du absolut vælger at få det barn..Held og lykke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2011

Mauser.

hejsa .. altså det er jo en super ØV situation, ingen tvivl om det kunne lige forstille mig hvor hårdt det må være for dig! 

Jeg tænker at han er jo i sin fulde ret til at sige at han ikke øsnker et barn da han syntes dette er upassende i og med i ikke er sammen mere, men på den anden side ved jeg heller ikke om denne graviditet er en "upser" eller om i bare ikke har brugt beskyttelse? 

Jeg tror at han siger og gør ting i afmagt, og det er selvfølgelig ikke okay, men set fra hans side er han vel også nervøs for hvad der skal ske tænker jeg. 

Jeg syntes bestemt ikke at du skal få barnet fjernet fordi han ikke ønsker at deltage, hvis jeg ikke skulle være sammen med barnets far ville jeg fakisk ønske at klare det alene frem for mit barn skulle være dele barn men det er jo bare min holdning. 

Lige et kram til dig. Håber du følger dit hjerte <3

Anmeld

7. august 2011

Billemyre

Anonym skriver:

Mette: ja jeg sys bestemt heller ikke det var en særlig pæn opførsel må jeg nok sige

Føler også lidt det er fordi han føler afmagt over ikke at kunne gøre noget. Men derfra og så til det andet sys jeg er langt ude. Jeg har virkelig ikke gjort andet end at prøve at tale fornuftigt med ham og sagt at han selvfølgelig skal have så stor en rolle i det her som mig og han hjertens gerne må være med til det hele......

Ja jeg har altid været selv med min datter på 6 ( dog af helt andre årsager) så det at være alenemor er ikke uvant for mig og nok også derfor jeg ikke blir så skræmt af tanken..... og ja selvfølgelig kan man være mor fordi man står i butik altså. Hvor herre bevares.

Billemyre: jeg gir dig helt ret at han selvfølgelig har ret til at sige han ikke ønsker at være far. Absolut..... men ja derfra og så til at gå helt over i den anden grøft og pludselig vil ha barnet for sig selv.... jaaaa det forstår jeg ikke.... men glad for du krydser fingre for en god løsning. Jeg vil gøre mit til at finde en god og fornuftig løsning det er helt sikkert....

Nej, lige præcis - Det virker som om, han vil hævne sig på den beslutning, du tager.
Man kan jo håbe på, det er en handling/trussel der udspringer af frustration lige nu og at det måske ændrer sig, når han har vænnet sig til tanken.
Om han så beslutter sig for at være en aktiv del eller siger helt fra, det vil tiden vise..
Det er jeg ikke i tvivl om, du gør - Sender dig en ekstra  

Anmeld

7. august 2011

Neon

Jeg synes egentlig det er ret synd sådan som fædre bliver afmagtet. Det eneste de kan få lov til er, at sige, at de ikke har lyst til barnet, men moren står med alt magten. Jeg kan godt forstå du gerne vil have barnet da du har haft problemer med at miste før hen. 

Men når det er sagt så synes jeg, ikke man kan være bekendt at få et barn når den anden virkelig ikke ønsker det. Hvis du nu ville have abort og han gerne ville have barnet, så ved vi jo også godt hvordan det var gået. Man er to til at lave et barn og to til at afgøre om det skal sættes i verden eller ej. 

Han vil virkelig ikke have det barn, så når du vælger at få barnet kan han enten melde sig helt ud og gå og bruge sit liv på at spekulere over det barn han er far til. Og mon ikke barnet på et tidspunkt gerne vil kende til sin biologiske far? Jeg synes bare der er så mange komplekser i sådan et valg at man virkelig burde lytte til faren og ikke kun til sig selv.

Anmeld

7. august 2011

Anonym trådstarter

shibby : jeg sys måske du er en smule forkert på den.... ment på den måde at man ikke kan stå og sige at man IKKE ønsker et barn og det barn ikke er velkommen i hans verden. Men skulle det komme alligevel så søger han alt han kan..... hvordan hænger det sammen???? jeg har jo aldrig nogensinde forbudt ham at hverken se barnet eller tage del i graviditeten........

Man kan sku ikke i min verden stå og sige man IKKE ønsker et barn men hvis det ikke kan være anderledes så vil man ha barnet for sig selv....

Og nej heldigvis ser retten ikke sådan på det som du siger :-) har en veninde der lige har været igennem det og manden fik afslag på både fuld forældremyndighed og bolpæls ret fordi han ikke var samarbejdsvillig... og det har hun været fra dag 1 af :-D

Og synes man viser større ansvar overfor barnet ved at prøve at finde en løsning end bare at sige jeg tager alt og så kan du se barnet når det passer ind. Er det i barnets tarv??? det sys jeg sku godt nok ikke det er.......

Anmeld

7. august 2011

Noneother

Shibby skriver:

Syntes det er fair at han siger til dig: Enten så får du det fjernet eller også søger han alt. Hvem ville ikke vælge sit barn på fuldtid hvis det absolut skulle til verden når man ved man takket være reglerne har den mulighed. Han er godt stillet. I har de samme rettigheder grundet reglerne fra okt 2007. En far er lige så god som en mor. Ja du kan amme,men der findes mme. I er ligestillede,også i retten. Jeg havde gjort nøjagtigt som ham. Fravælg barnet,det er okay. Men vælger du barnet til verden så søger han ALT for han er ligestillet med dig. Jeg forstår ham 100%. Vil anbefale i får talt sammen om en evt 50-50 ordning hvis du absolut vælger at få det barn..Held og lykke

Det er jo noget fis det der. Amtet/ ville ALDRIG gi´ham bopælsretten over barnet og sige "så må det jo bare få MME"

Har du nogensinde hørt om at det er sket, med mindre moderen er helt fra den? Nævn bare et tilfælde...

Derudover så har så lille et barn slet ikke godt af en 50/50 ordning, og amtet ville igen ALDRIG gennemtvinge en.
Tror lige du skulle prøve at gennemgå reglerne + evt. sagsakter igen.

Derudover wtf? Man kan da ikke bare sige "enten slår du barnet ihjel, for jeg vil ikke ha´det, eller osse....  

Til TS. Bare lad ham søge alt det han vil. Det vinder han ikke en skid på. Tvært imod vil det fremstille ham som 100% usympatisk hvis han går i retten på den måde.
Derudover er det osse et + at du har "storesøster" De kigger nemlig osse på søskendeforhold i sådan en sag.

Til dig. Det er en lortesituation at stå i.

Anmeld

7. august 2011

SussieThyssen

Først får du lige et trøsteknus.

Og så vil jeg da sige at hvis dine forhold er som du siger, så kan han overhovedet ikke røre hverken dig eller barnet...tsk tsk!

Selvfølgelig vil han kunne få samvær til aftalte tider, men hele det første år vil han ikke engang kunne få barnet på overnatning..især ikke hvis du ammer

Og nej..selvfølgelig skal du da ikke få det fjernet.
Som jeg før har undret mig over, så fatter jeg ikke at mange mænd bare tror de kan bruge den samme brug-og-smid-væk mentalitet med fostre, som der er i vores samfand..jeg fatter det bare ikke

Anyway så få dit barn og så er der jo heldigvis tid endnu, så mon ikke han falder til ro og genfinder sin hjerne, som tiden går.

Kærligst
Sussie

Anmeld

7. august 2011

kiwilouise

Noneother skriver:

Det er jo noget fis det der. Amtet/ ville ALDRIG gi´ham bopælsretten over barnet og sige "så må det jo bare få MME"

Har du nogensinde hørt om at det er sket, med mindre moderen er helt fra den? Nævn bare et tilfælde...

Derudover så har så lille et barn slet ikke godt af en 50/50 ordning, og amtet ville igen ALDRIG gennemtvinge en.
Tror lige du skulle prøve at gennemgå reglerne + evt. sagsakter igen.

Derudover wtf? Man kan da ikke bare sige "enten slår du barnet ihjel, for jeg vil ikke ha´det, eller osse....  

Til TS. Bare lad ham søge alt det han vil. Det vinder han ikke en skid på. Tvært imod vil det fremstille ham som 100% usympatisk hvis han går i retten på den måde.
Derudover er det osse et + at du har "storesøster" De kigger nemlig osse på søskendeforhold i sådan en sag.

Til dig. Det er en lortesituation at stå i.

Anmeld

7. august 2011

Shibby

kvinder..suk..Skal altid skabe drama..Ring til sfn og stil dine spørgsmål,men han ER ligestillet med dig ligegyldig hvordan du vender og drejer det held og lykke

Anmeld

7. august 2011

Anonym trådstarter

noneother: nej jeg giver dig fuldstændig ret. Har heller aldrig hørt om sådan et tilfælde før og nej der er også en grund til at amtet ikke går ind og bestemmer 50/50 ordning.... det er tit ikke engang noget retten vil afgøre. Det skal være noget forældrene er enige om.... og nej jeg tror heller ikke han vinder noget som helst ved at fremstå så skide usympatisk overhovedet......

Neon: jeg ved ikke om mændene føler sig i afmagt. Det gør de måske nok ja. Men de ved lige så vel som vi kvinder hvad der kan ske når man dyrker sex også selv om man beskytter sig!!..... og nu ved jeg ikke om du nogensinde har prøvet at miste eller fået en frivillig abort. Hvis du ikke har forstår jeg også bedre hvorfor det er så nemt for dig at sige jamen bare få det fjernet det er okay....... NEJ det er ikke okay i sådan en situation og det blir ALDRIG NEMT!.... jeg har som sagt en datter på 6 år og hendes far var jeg sammen med i 4 år da jeg blev helt planlagt gravid og alligevel skrider han..... fordi han pludselig ikke var klar alligevel..... GUDSKELOV for jeg ikke lyttede til ham og fik det fjernet...... og han har ikke set hende i 5 år af egen fri vilje og min datter og jeg taler meget åbent om ham herhjemme og hun ved hun altid kan spørge hvis hun har spørgsmål men det har hun faktisk IKKE....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.