Fordele ved hjemmefødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. august 2011

Den kommende far

raca skriver:

med mine fødsler ville jeg ikke turde at vælge hospital fødsler så.. mens pga transporten..

vil langt heldre føde hjemme end i en bil...

hehe Det er bestemt også noget vi tænker på

MVH

Den kommende far 

http://babydutten.blogspot.com/

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2011

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Den kommende far skriver:

hehe Det er bestemt også noget vi tænker på

MVH

Den kommende far 

I jeres sted ville jeg vælge fødsel på hospital første gang. Jeg synes, det er smaddersynd for førstegangsfødende, der har gjort klar til hjemmefødsel, og som må ændre på planerne, fordi kvinden ønsker smertestillende - veerne ikke "giver noget" - eller der på anden måde viser sig at ske noget uventet. Det behøver jo ikke handle om liv eller død - oftest afbrydes hjemmefødsler pga. ret udramatiske forhold, og nogle fødende oplever det som "fiasko", hvis den planlagte hjemmefødsel ender med en hospitalsfødsel.

Som andengangsfødende vil din kæreste have et langt bedre grundlag for at vurdere, hvad hun ønsker, og hvad hun kan forvente. Selvfølgelig er to fødsler ikke ens, men man kender sig selv og situationen LIDT bedre anden gang.

Anmeld

6. august 2011

Den kommende far

Mor og meget mere skriver:

I jeres sted ville jeg vælge fødsel på hospital første gang. Jeg synes, det er smaddersynd for førstegangsfødende, der har gjort klar til hjemmefødsel, og som må ændre på planerne, fordi kvinden ønsker smertestillende - veerne ikke "giver noget" - eller der på anden måde viser sig at ske noget uventet. Det behøver jo ikke handle om liv eller død - oftest afbrydes hjemmefødsler pga. ret udramatiske forhold, og nogle fødende oplever det som "fiasko", hvis den planlagte hjemmefødsel ender med en hospitalsfødsel.

Som andengangsfødende vil din kæreste have et langt bedre grundlag for at vurdere, hvad hun ønsker, og hvad hun kan forvente. Selvfølgelig er to fødsler ikke ens, men man kender sig selv og situationen LIDT bedre anden gang.

Det tror jeg du har fuldstændig ret i

MVH

Den kommende far 

Anmeld

6. august 2011

norenberg

raca skriver:

man bliver vicitert til hjemmefødsel.. graviditeten skal være 100% efter bogen..eller får man det kraftigt frarådet.

man har egen jm der kun har ens fødsels at overvåge.. dvs man bliver ikke ladt alene med en klokkesnor på noget tidspunkt..og pga den tætte overvågning derfor får JM ret hurtigt indikatoner på hvis noget ikke går planmessigt.. og lige der bliver man overført..

det er ofte lang tid før jm ville havde sagt noget på sygehuset...

dødsrarten ved hjemmefødsler er ikke højre end sygehusets mener faktisk den er laver... 

rigtig mange JM føder hjemme... og det er jeg sikker på de ikke ville hvis det va farligt.

ok min anden fødsel på sygehuset var nu også helt fantastisk...jeg fik taget vandet til middag og havde en jm hos mig hele fødslen igennem....jeg fik lagt en epi...og så hyggede vi ellers med god musik og kaffe og kage og blev serviceret osv og ca halv seks fik jeg presse veer og 18.12 var knægten ude og så fik jeg lige et par sting da jeg revnede lidt....og så blev der ellers serveret aftensmad til os...og så hoppede jeg i bad mens far gav lille manden tøj på og så kørte vi ellers hjem... simpelthen bare en drømme fødsel...

Anmeld

6. august 2011

Den kommende far

norenberg skriver:

ok min anden fødsel på sygehuset var nu også helt fantastisk...jeg fik taget vandet til middag og havde en jm hos mig hele fødslen igennem....jeg fik lagt en epi...og så hyggede vi ellers med god musik og kaffe og kage og blev serviceret osv og ca halv seks fik jeg presse veer og 18.12 var knægten ude og så fik jeg lige et par sting da jeg revnede lidt....og så blev der ellers serveret aftensmad til os...og så hoppede jeg i bad mens far gav lille manden tøj på og så kørte vi ellers hjem... simpelthen bare en drømme fødsel...

det lyder så hyggeligt når du fortæller om det

MVH

Den kommende far 

Anmeld

6. august 2011

norenberg

Den kommende far skriver:

det lyder så hyggeligt når du fortæller om det

MVH

Den kommende far 

Det var det bestemt også...en rigtig intens og smuk oplevelse... som vi tit tænker tilbage på...

Anmeld

6. august 2011

Den kommende far

norenberg skriver:

Det var det bestemt også...en rigtig intens og smuk oplevelse... som vi tit tænker tilbage på...

håber vores kommer til at sådan

MVH

Den kommende far 

Anmeld

6. august 2011

june1987

Jeg får aldrig lov til en hjemmefødsel, Cecilia´s apager tal var ikke så gode til at starte med.

Jessica var født skin død og meget tæt på døden, og vidste ikke om hun var en pige eller dreng de første tre timer, og hun havde helt sikkert ikke været her idag, hvis det ikke havde været for den hurtige service

Anmeld

6. august 2011

Noneother

Ved min første fødsel havde jeg ikke helt mod på at føde hjemme. Nok mest fordi jeg jo ikke anede hvad jeg havde i vente.

Skal jeg have en mere bliver det helt klart hjemmefødsel. Ikke fordi at jeg havde en dårlig oplevelse på sygehuset, men der er bare noget ekstra trygt ved hjemmemiljøet. Der er roligere og maden er bedre  + at jeg havde en lynfødsel (2 timer fra 3cm åben, til han var født) første gang, og nu de har lukket "vores" fødeafd. får vi mega langt til sygehuset når det er. Vil hellere føde baby derhjemme end i ambulancen. OG som 2. gangs fødende bliver man alligevel smidt hjem efter et par timer, så det er godt det samme.

Anmeld

6. august 2011

Trolde_mor

1/3 i Holland føder hjemme. Det er mindst lige så sikkert som at føde på sygehus, faktisk mere, da der bl.a. ikke er bakterier osv. + at jordmoder udelukkende er din. JM har været JM i maaange år. Mine lige så længe som jeg har levet (siden 1986 )

Jeg var førstegangsfødende og havde 52,4 km. til sygehuset

Mht. smertestillende, forbereder man sig jo mentalt på det, og der er gode smertelindrende ting, man kan have med sig i forløbet. Ingefærklude, varmepude....

Kan kun anbefale det. Farmand og jeg klarede fødslen selv, og JM tjekkede kun hvor åben jeg var og hjertelyd. Det at være hjemme giver tryghed under fødslen og man føler man har kontrol under sin føfdsel, hvilket jeg virkelig havde brug for, da jeg jo ikke kunne styre hvad min krop gjorde. Min fødsel ville slet ikke have været så tryg eller gået så godt, hvis jeg havde været på sygehus, det er der ingen tvivl om.

Jeg fødste ham 18.56 og jordmoder tog først hjem kl 00:00, efter at have hygget med hjemmelavet pølsehorn, fortælle mig om moderkagen, skrevet og vist og journal og skrevet et kort til os, med en hilsen

Du kan læse min FB her /p>

https://www.baby.dk/debat/72733pi1/hjemmefoedsel/min-hjemmefoedsel-med-kian-3-laaaaaang-beretning--.aspx

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.