1/3 i Holland føder hjemme. Det er mindst lige så sikkert som at føde på sygehus, faktisk mere, da der bl.a. ikke er bakterier osv. + at jordmoder udelukkende er din. JM har været JM i maaange år. Mine lige så længe som jeg har levet
(siden 1986
)
Jeg var førstegangsfødende og havde 52,4 km. til sygehuset 
Mht. smertestillende, forbereder man sig jo mentalt på det, og der er gode smertelindrende ting, man kan have med sig i forløbet. Ingefærklude, varmepude.... 
Kan kun anbefale det. Farmand og jeg klarede fødslen selv, og JM tjekkede kun hvor åben jeg var og hjertelyd. Det at være hjemme giver tryghed under fødslen og man føler man har kontrol under sin føfdsel, hvilket jeg virkelig havde brug for, da jeg jo ikke kunne styre hvad min krop gjorde. Min fødsel ville slet ikke have været så tryg eller gået så godt, hvis jeg havde været på sygehus, det er der ingen tvivl om.
Jeg fødste ham 18.56 og jordmoder tog først hjem kl 00:00, efter at have hygget med hjemmelavet pølsehorn, fortælle mig om moderkagen, skrevet og vist og journal og skrevet et kort til os, med en hilsen 
Du kan læse min FB her
/p>
https://www.baby.dk/debat/72733pi1/hjemmefoedsel/min-hjemmefoedsel-med-kian-3-laaaaaang-beretning--.aspx
Anmeld