Den kommende far skriver:

Du kan nok ikke svare på det men hvad gør man ved en hjemmefødsel hvis der går noget galt? ringer man så bare 112?
MVH
Den kommende far
http://babydutten.blogspot.com/
Jeg er ret sikker på, jordemoderen har helt tjek på procedurerne, hvis noget går galt 
Hvis fødslen er kompliceret, eller jordemoderen vurderer, at der er den mindste grund til bekymring, vil den fødende blive overført til sygehuset straks. Jeg fik at vide, at den tid, det ville tage os at køre på sygehuset - max et kvarter - svarede til den tid, det ville tage personalet på sygehuset at gøre klar til en operation. Desuden tilbød vores praktiserende læge at være med til begge vores hjemmefødsler - ja, han insisterede faktisk på det - så der var to professionelle til stede, hvilket selvfølgelig var ekstra betryggende.
Statistisk set er der ikke større fare forbundet ved hjemmefødsler end hospitalsfødsler - jeg mener endda, at det hyppigere går galt ved hospitalsfødsler, men det er svært sammenlignelige tal, da alle med komplicerede graviditeter på forhånd er udelukket fra at føde hjemme. Statistikken hjælper selvfølgelig ikke, hvis noget går galt, og derfor skal man gøre sig klart, at det ER et særligt ansvar, man påtager sig ved at vælge hjemmefødsel.
Anmeld