Fordele ved hjemmefødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. august 2011

raca

jeg bliver lige nødt til at slå fast at hjemme fødsler ikke er farlige..

hvis forløbet er urelmessige og ikke glider glat.. så kommer man på sygehuset fluks...og hvad der på sygehuset virker akut... er det ikke.. men har været under opsejling i lang tid.. men jm bekymre ikke forældre unødigt..

jm har stor pertise i at opdage fejlen og iogmed man er ikke skal dele jm så bliver man som på sygehuset ikke ladt alene...

men ved hjemmefødsel er ricikoen for infektion mindre... f

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2011

norenberg

Den kommende far skriver:

Du kan nok ikke svare på det men hvad gør man ved en hjemmefødsel hvis der går noget galt? ringer man så bare 112?

MVH

Den kommende far 

http://babydutten.blogspot.com/

jeg vil tro at hvis jordmoderen vurdere at det går den forkerte vej, ringer hun efter en ambulance....men hvis man bor langt fra sygehuset som os, ville jeg ikke være tryg ved det...da der kun gik 24 min fra min datters hjerte rytme faldt..til de havde hende ude ved kejsersnit...på den tid ville vi ikke engang kunne nå på sygehuset...

Anmeld

5. august 2011

Den kommende far

norenberg skriver:

jeg vil tro at hvis jordmoderen vurdere at det går den forkerte vej, ringer hun efter en ambulance....men hvis man bor langt fra sygehuset som os, ville jeg ikke være tryg ved det...da der kun gik 24 min fra min datters hjerte rytme faldt..til de havde hende ude ved kejsersnit...på den tid ville vi ikke engang kunne nå på sygehuset...

også lidt det der er vores tanke.. vi har også langt til hospital hvis det går galt

MVH

Den kommende far 

Anmeld

5. august 2011

raca

norenberg skriver:

Ja det kan jo nemt gå galt, det gjorde det ved min den første, hun fik for lidt ilt og skulle ud med det samme ved akut kejsersnit...anden fødsel lige efter bogen tog kun 5 timer i alt...og ved min sidste fødsel som var før tid....skulle bette manden straks i respirator...så jeg var lykkelig for at være i trygge omgivelser på sygehuset...de har det heldigvis godt i dag og slap begge uden mén... 

ved hjemmefødsel var du blevet overført forde fødslen ikke skred planmessig frem.. jm er gode til og se det..

JM har ilt og genoplivnings udstyr med..så et respirator tilfælde ville de kunne klare og give barnet ilt til ambulancen kom...

Anmeld

5. august 2011

norenberg

raca skriver:

ved hjemmefødsel var du blevet overført forde fødslen ikke skred planmessig frem.. jm er gode til og se det..

JM har ilt og genoplivnings udstyr med..så et respirator tilfælde ville de kunne klare og give barnet ilt til ambulancen kom...

ok det er da betrykkende at vide, hvis uheldet skulle være ude...

Anmeld

5. august 2011

Den kommende far

raca skriver:

det noterer jeg lige

MVH

Den kommende far 

Anmeld

5. august 2011

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Du kan nok ikke svare på det men hvad gør man ved en hjemmefødsel hvis der går noget galt? ringer man så bare 112?

MVH

Den kommende far 

Jeg er ret sikker på, jordemoderen har helt tjek på procedurerne, hvis noget går galt

Hvis fødslen er kompliceret, eller jordemoderen vurderer, at der er den mindste grund til bekymring, vil den fødende blive overført til sygehuset straks. Jeg fik at vide, at den tid, det ville tage os at køre på sygehuset - max et kvarter - svarede til den tid, det ville tage personalet på sygehuset at gøre klar til en operation. Desuden tilbød vores praktiserende læge at være med til begge vores hjemmefødsler - ja, han insisterede faktisk på det - så der var to professionelle til stede, hvilket selvfølgelig var ekstra betryggende.

Statistisk set er der ikke større fare forbundet ved hjemmefødsler end hospitalsfødsler - jeg mener endda, at det hyppigere går galt ved hospitalsfødsler, men det er svært sammenlignelige tal, da alle med komplicerede graviditeter på forhånd er udelukket fra at føde hjemme. Statistikken hjælper selvfølgelig ikke, hvis noget går galt, og derfor skal man gøre sig klart, at det ER et særligt ansvar, man påtager sig ved at vælge hjemmefødsel.

Anmeld

5. august 2011

raca

norenberg skriver:

ok det er da betrykkende at vide, hvis uheldet skulle være ude...

man bliver vicitert til hjemmefødsel.. graviditeten skal være 100% efter bogen..eller får man det kraftigt frarådet.

man har egen jm der kun har ens fødsels at overvåge.. dvs man bliver ikke ladt alene med en klokkesnor på noget tidspunkt..og pga den tætte overvågning derfor får JM ret hurtigt indikatoner på hvis noget ikke går planmessigt.. og lige der bliver man overført..

det er ofte lang tid før jm ville havde sagt noget på sygehuset...

dødsrarten ved hjemmefødsler er ikke højre end sygehusets mener faktisk den er laver... 

rigtig mange JM føder hjemme... og det er jeg sikker på de ikke ville hvis det va farligt.

Anmeld

5. august 2011

Den kommende far

Mor og meget mere skriver:

Jeg er ret sikker på, jordemoderen har helt tjek på procedurerne, hvis noget går galt

Hvis fødslen er kompliceret, eller jordemoderen vurderer, at der er den mindste grund til bekymring, vil den fødende blive overført til sygehuset straks. Jeg fik at vide, at den tid, det ville tage os at køre på sygehuset - max et kvarter - svarede til den tid, det ville tage personalet på sygehuset at gøre klar til en operation. Desuden tilbød vores praktiserende læge at være med til begge vores hjemmefødsler - ja, han insisterede faktisk på det - så der var to professionelle til stede, hvilket selvfølgelig var ekstra betryggende.

Statistisk set er der ikke større fare forbundet ved hjemmefødsler end hospitalsfødsler - jeg mener endda, at det hyppigere går galt ved hospitalsfødsler, men det er svært sammenlignelige tal, da alle med komplicerede graviditeter på forhånd er udelukket fra at føde hjemme. Statistikken hjælper selvfølgelig ikke, hvis noget går galt, og derfor skal man gøre sig klart, at det ER et særligt ansvar, man påtager sig ved at vælge hjemmefødsel.

vi har mere end 50 kilometer til sygehuset plus den tid det tager for ambulancen at komme frem til os

MVH

Den kommende far 

Anmeld

5. august 2011

raca

vi har mere end 50 kilometer til sygehuset plus den tid det tager for ambulancen at komme frem til os

MVH

Den kommende far 

med mine fødsler ville jeg ikke turde at vælge hospital fødsler så.. mens pga transporten..

vil langt heldre føde hjemme end i en bil...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.