Den kommende far skriver:
Min kæreste snakker tit om at hun gerne vil igang med at dyrke noget motion da det er godt for både hende og den lille i maven
Men hvad er bedst? kan det passe at svømning skulle være? Hvad er jeres erfaring?
MVH
Den kommende far
http://babydutten.blogspot.com/
Da jeg var gravid der trænede jeg almindelig fitness... Men tilrettelagde øvelserne efter maven. Hvis man har en komplications fri graviditet så kan man heldivis stort set træne som man plejer, men man skal passe på med fx frivægte! -En god maveøvelse er fx at ligge på siden og så køre øverste del af kroppen direkte op. (lige som en alm mavebøjning. -denne er bare på siden). Men skal bare stoppe så snart det gør ondt (men det må godt gøre ondt på den gode måde). Det er også super godt at træne ben, for kroppen bliver kun tungere at bære rundt på.
Nu ved jeg jo af gode grunde ikke hvad din kæreste hun fortrækker af træning. Men da jeg var gravid der anbefalede alle også mig altid at svømme. MEN jeg gider virkelig bare ikke svømme... det er så kedeligt! Istedet spinnede jeg og trænede vægte. Og det gik fint. -stoppede dog da jeg var i 6 mdr og slappede af resten af graviditeten. -men det var bare fordi at jeg blev doven! Mn jeg vil anbefale almindelig fitness, evt med en personlig træner som ved noget om graviditets træning. -ellers har fitness centre også gode milde hold som fx dans? -Bare et godt råd hvis hun ligesom jeg skal ha fart over feltet...
Anmeld