Grød -hjemmelavet eller færdiggrød?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. august 2011

MorEllen

IAH skriver:

Det er også en blanding hér. Hjemmelavet havregrød og grøntsagsmos. Færdiglavet sveske -og frugtmos.

Jeg køber grøntsagerne på frost. Det er jo lige så sundt, som alm. grønt. Så sorterer jeg grøntsagerne og komponerer "dages ret". I dag er det vist noget med gulerod og blomkål, der er på menuen...

Hav en god weekend..

Ok! Det er en ret god idè at lave noget selv og købe noget ferdig! Jeg bruger også frostgrønsager, men laver det hele i en stor salig blanding.. måske skulle jeg gøre som dig, så får hun smagen på litt mer forskjellig..

God weekend til dig også

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2011

Sofia

Færdiglavet grød, mega nemt og han elsker det. Derimod er han ikke glad for min hjemmelavede kartoffelmos - det gik dog bedre i dag hvor jeg blendede ærter i efter DKs anbefaling, men han tog ikke en hel portion. Nu må vi se i morgen!

Anmeld

8. august 2011

Mettemus

Sofia skriver:

Færdiglavet grød, mega nemt og han elsker det. Derimod er han ikke glad for min hjemmelavede kartoffelmos - det gik dog bedre i dag hvor jeg blendede ærter i efter DKs anbefaling, men han tog ikke en hel portion. Nu må vi se i morgen!

Her gider han heller ikke spise kartoffelmos alene - gulerødder og broccoli kan også gøre underværker

Anmeld

8. august 2011

Mettemus

Marco2 skriver:

Nej da!! Du skal da ikke få dårlig samvittighed over at jeg gør tingene anderledes end du gør. Vi har alle kun 24 timer i døgnet og dem kan man jo så vælge at bruge til hvad man har lyst. Jeg vælger at lave maden selv fordi jeg har tiden og lysten til det. Og synes ikke det færdige mad smager så godt … Og når jeg først har "hele apparatet kørt i stilling" og tingene i fryseren tager det ikke lang tid at lave det selv. Det er jo også forskelligt hvordan ens køkkenfaciliteter er, som kan betyde noget. PS stavblenderen er min ven

Det vigtigste er, at man gør det man synes er det bedste for én selv og ens barn. At stå og gå kold i at lave maden selv, er der da ingen grund til bare fordi andre laver maden selv …

Og vil bestemt ikke kalde mig en super-mor. Håber der skal mere end hjemmelavet mad til at man får den titel  …

Ha' en god dag.

AG

Det er heller ikke for alvor dårlig samvittighed, for jeg har det fint med den måde vi kører det på herhjemme (hjemmelavet havregrød til morgen, færdiglavet grød med hjemmelavet mos i for at lave det lidt grovere til frokost og hjemmelavet mos til aften), men jeg GAD godt jeg havde overskud til at gøre det på din måde.

Anmeld

8. august 2011

Mka

Jeg laver hjemme lavet.

Hun får majs grød, og det tager jo 5 min at lave og 5 min skal det køle

1/2 dl majsmel

1 1/2 dl vand

1 tsk oli/smør

modermælk til den får den tykkelse jeg kan lide.

Og så får hun kartoffelmos med grønsager eller bare grønsager med lidt fedtstof og modermælk.

Så jeg bruger ca 50 ml modermælk om dagen, alt efter hvor tyk jeg vil have det.

Anmeld

9. august 2011

Lilje82

Jeg har stemt hjemmelavet - laver stortset det hele selv. Jeg har har haft købt hirsegrød, da han fik det, da han var yngre, da han ikke kunne finde ud af det med at det var lidt grynet.

Ellers laver nu selv risgrød, majsgrød, havregrød og øllebrød -  Men når han en enkelt gang imellem får fuldkornsgrød og 7-kornsgrød så er det købe grød.

Frugt og grønsagsmos har jeg klar i portioner i fryseren

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.