Grød -hjemmelavet eller færdiggrød?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Laver du grød selv eller bruger du færdiggrød?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

3.793 visninger
25 svar
0 synes godt om
4. august 2011

MorEllen

Ja, jeg er altså nysgjerrig på om I laver grøden fra bunden af, eller om i bruger ferdiggrød. Til babyen altså Og hvis I har nogle gode opskrifter på hjemmelavet grød må I gerne dele dem
Her serveres det kun ferdiggrød, simpelhen fordi mor er lat Jeg kunne godt tænke mig at lave grød fra bunden af, men manger lige motivasjon og inspirasjon

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2011

Marco2

Laver alt selv.

I øjeblikket er det enten på majs eller rismel.

Og så kommer der et par isterninger frugt i.

I øjeblikket er der pære, jordbær, banan samt blåbær i fryseren.

Til aften er det kartoffelmos med diverse grøntsager i. Har købt et frostpose med en blanding med gulerødder, brocoli og blomkål i.

Og så har jeg stegt et par kyllingfiletter som jeg har skåret i passende stykker også som er nem lige at tage op af fryseren. Samt kødboller og fiskefrikadeller i passende stykker.

Når man har så meget i fryseren er det nemt og hurtigt at lave det selv, og så laver jeg altid portionsstørrelser så jeg har til to dage

Gor madlavningslyst

AG

Anmeld

4. august 2011

Kit

Herhjemme er det færdig-grød (hirse, ris) og hjemmelavet mos. Men nu må min lille tøs jo efterhånden spise havregrød og den vil blive hjemmelavet

Frugtmos er i isterninger i fryseren, så det er nemt at tage op.

Skal først til at begive mig ud i kød mm nu, så det bliver spændende.

Anmeld

4. august 2011

MorEllen

Marco2 skriver:

Laver alt selv.

Til aften er det kartoffelmos med diverse grøntsager i. Har købt et frostpose med en blanding med gulerødder, brocoli og blomkål i.

Og så har jeg stegt et par kyllingfiletter som jeg har skåret i passende stykker også som er nem lige at tage op af fryseren. Samt kødboller og fiskefrikadeller i passende stykker.

Når man har så meget i fryseren er det nemt og hurtigt at lave det selv, og så laver jeg altid portionsstørrelser så jeg har til to dage

Gor madlavningslyst

AG

Hvor er du dyktig Ja, det er jo som du siger; nemt når man bare har fået det i fryseren. Jeg laver også mos selv, men grød synes jeg er mere arbejd med.. Men det er nok bare at få tilrettelagt så godt som mulig, så bliver det lige plutselig like nemt som færdiggrød

Nu blev jeg plutselig inspireret alligevel Tak

Anmeld

4. august 2011

MorEllen

Kit skriver:

Herhjemme er det færdig-grød (hirse, ris) og hjemmelavet mos. Men nu må min lille tøs jo efterhånden spise havregrød og den vil blive hjemmelavet

Frugtmos er i isterninger i fryseren, så det er nemt at tage op.

Skal først til at begive mig ud i kød mm nu, så det bliver spændende.

Ja, lige precis sådan er det også her. Her får hun også færdig havregrød faktisk Tror ikke hun kan lide alle de klumper.. men man kan måske jævne den ud med stavmixeren?! Det skal jeg da lige prøve

Anmeld

4. august 2011

merethe

Profilbillede for merethe

Mie for Risgrød som er færdiglavet, som hun spiser med stor glæde, men hun gidder bare ikke mos, hun spytter det ud eller for kulegysninger af det. Så jeg kunne godt bruge en opskrift på en god mos, da jeg åbenbart laver en der smager af L...

Anmeld

4. august 2011

Marco2

Morellen skriver:

Hvor er du dyktig Ja, det er jo som du siger; nemt når man bare har fået det i fryseren. Jeg laver også mos selv, men grød synes jeg er mere arbejd med.. Men det er nok bare at få tilrettelagt så godt som mulig, så bliver det lige plutselig like nemt som færdiggrød

Nu blev jeg plutselig inspireret alligevel Tak

Ja, det er virkelig nemt når det er i fryseren.

Her er min arbejdsgang:

100 ml vand og to store skefulde mel. 2 isterninger i og røre røre røre til det har en passende konsistens.

Så over i en skål som kan lukkes med låg, flydende fedtstof i samt 3 skefulde mme-pulver. Røre røre røre og servér.

Når hun så ikke vil ha' mere - låg på og ind i køleskabet. Dagen efter 25 sek i mikrobølgeovnen og så er det klart

Det ta'r maks 5 minutter...

AG

Anmeld

4. august 2011

MorEllen

Marco2 skriver:

Ja, det er virkelig nemt når det er i fryseren.

Her er min arbejdsgang:

100 ml vand og to store skefulde mel. 2 isterninger i og røre røre røre til det har en passende konsistens.

Så over i en skål som kan lukkes med låg, flydende fedtstof i samt 3 skefulde mme-pulver. Røre røre røre og servér.

Når hun så ikke vil ha' mere - låg på og ind i køleskabet. Dagen efter 25 sek i mikrobølgeovnen og så er det klart

Det ta'r maks 5 minutter...

AG

Tak Så ved jeg da hvad jeg skal prøve i morgen

Anmeld

4. august 2011

JonTri

Her får Tristan begge dele... Lige nu er det majsgrød fra bunden og ridgrød fra færdigpakning... Synes nu ikke det tager meget længere tid at tilberede grøden, men det er nemmere med den færdige, når vi er ude.

Mosen er hjemmelavet af alverdens "gamle" frugter - de er sødere, da der er mere frugtsukker i

Anmeld

4. august 2011

Mettemus

Marco2 skriver:

Laver alt selv.

Gor madlavningslyst

AG

Oooork Ag, det er sådan nogle super mødre som dig der giver mig dårlig samvittighed

Det er sådan jeg BURDE gøre -... desværre er virkeligheden en smule anderledes ...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.