Grød -hjemmelavet eller færdiggrød?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. august 2011

Maria-s

Jeg har stemt hjemmeavet, måske lidt for hurtigt  For vi er ikke kommet til grød (endnu), vi er kun ved mos, men den er så lavet fra bunden af. Vi har nu i en uge kørt kartoffel-/ gulerodsmos - halv-halv ca. - og så med mme pulver i (har læst mig til at man så ikke skal putte andet fedtstof i?). Og det er et STORT hit!  Han bliver helt hidsig hvis mor her ikke kommer med skeen hurtigt nok

Vandet ved siden af er vi dog så ikke så gode til, han leger mest med det og "gurgler" múnd i det  og vi har prøvet både med alm. kop og tudekop, men øvelse/ tilvænning gør vel mester?   (vi slutter altid af med amning bagefter, så jeg går da ud fra han får den væske han skal ha, han har i hvert fald ikke haft forstoppelse endnu af det...)

Vil snart til at indføre blomkål også, spændt på hvad han siger til dette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2011

AnneBJ

Mettemus skriver:

Oooork Ag, det er sådan nogle super mødre som dig der giver mig dårlig samvittighed

Det er sådan jeg BURDE gøre -... desværre er virkeligheden en smule anderledes ...

Det er den også her Mette, og jeg har valgt at acceptere det, selvom intentionerne var anderledes.... 

Morellen: altså har jeg stemt færdiggrød..

Anmeld

4. august 2011

AA10

jeg har ikke stemt da min datter for begge dele.. det er kun fulkorns, og flerkorns grød jeg køber færdig alt andet er hjemmelavet

Anmeld

5. august 2011

Rødhætte

Jeg kan UDEN dårlig samvittighed sige jeg servere færdiglavet  Når vi kommer til kartoffelmos bliver det hjemmelavet, da jeg alligevel som oftes laver det til os andre herhjemme!

Anmeld

5. august 2011

Marco2

Mettemus skriver:

Oooork Ag, det er sådan nogle super mødre som dig der giver mig dårlig samvittighed

Det er sådan jeg BURDE gøre -... desværre er virkeligheden en smule anderledes ...

Nej da!! Du skal da ikke få dårlig samvittighed over at jeg gør tingene anderledes end du gør. Vi har alle kun 24 timer i døgnet og dem kan man jo så vælge at bruge til hvad man har lyst. Jeg vælger at lave maden selv fordi jeg har tiden og lysten til det. Og synes ikke det færdige mad smager så godt … Og når jeg først har "hele apparatet kørt i stilling" og tingene i fryseren tager det ikke lang tid at lave det selv. Det er jo også forskelligt hvordan ens køkkenfaciliteter er, som kan betyde noget. PS stavblenderen er min ven

Det vigtigste er, at man gør det man synes er det bedste for én selv og ens barn. At stå og gå kold i at lave maden selv, er der da ingen grund til bare fordi andre laver maden selv …

Og vil bestemt ikke kalde mig en super-mor. Håber der skal mere end hjemmelavet mad til at man får den titel  …

Ha' en god dag.

AG

Anmeld

5. august 2011

AnneBJ

Marco2 skriver:

Nej da!! Du skal da ikke få dårlig samvittighed over at jeg gør tingene anderledes end du gør. Vi har alle kun 24 timer i døgnet og dem kan man jo så vælge at bruge til hvad man har lyst. Jeg vælger at lave maden selv fordi jeg har tiden og lysten til det. Og synes ikke det færdige mad smager så godt … Og når jeg først har "hele apparatet kørt i stilling" og tingene i fryseren tager det ikke lang tid at lave det selv. Det er jo også forskelligt hvordan ens køkkenfaciliteter er, som kan betyde noget. PS stavblenderen er min ven

Det vigtigste er, at man gør det man synes er det bedste for én selv og ens barn. At stå og gå kold i at lave maden selv, er der da ingen grund til bare fordi andre laver maden selv …

Og vil bestemt ikke kalde mig en super-mor. Håber der skal mere end hjemmelavet mad til at man får den titel  …

Ha' en god dag.

AG

Anmeld

5. august 2011

MorEllen

merethe skriver:

Mie for Risgrød som er færdiglavet, som hun spiser med stor glæde, men hun gidder bare ikke mos, hun spytter det ud eller for kulegysninger af det. Så jeg kunne godt bruge en opskrift på en god mos, da jeg åbenbart laver en der smager af L...

Hehe, det samme gjorde Marie de første gangene hun fik mos. Nu kan hun lige plutselig li det.. Jeg laver av kartoffel, og frossen brokkoliblanding, også kommer jeg mme og smør i. Jeg brugte olje før, men smagen blir bedre med smør jeg har skjønt
I frugtmosen kommer jeg en lillle smule vaniliesukker.. da spiser hun det med stor appetitt!

Anmeld

5. august 2011

MorEllen

AnneBJ skriver:

Det er den også her Mette, og jeg har valgt at acceptere det, selvom intentionerne var anderledes.... 

Morellen: altså har jeg stemt færdiggrød..

Mine intentioner var også at jeg skulle lave alt selv... men indtil nu har at været fra Hippo
Men; i dag har jeg altså svinget mig i køkkenet og lavet havregrød, frugtmos, grønsagsmos og vælling! Så nu er fryseren godt udstyret med babymad! Vi får se om jeg bliver ved eller om det var en engangshændelse

Anmeld

6. august 2011

DK

Færdiglavet grød, hjemmelavet mos, øllebrød og havregrød.

Anmeld

6. august 2011

IAH

Det er også en blanding hér. Hjemmelavet havregrød og grøntsagsmos. Færdiglavet sveske -og frugtmos.

Jeg køber grøntsagerne på frost. Det er jo lige så sundt, som alm. grønt. Så sorterer jeg grøntsagerne og komponerer "dages ret". I dag er det vist noget med gulerod og blomkål, der er på menuen...

Hav en god weekend..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.