Børn i lejlighed. Konstant trampen. What to do?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. august 2011

Madam Blå

lailamik skriver:

aaaah kender alt for godt det der ..min overbo er enlig mor med 3 børn fra 1-5 år   jeg sværger at børn normalt ikke græder så meget! Oh shit jeg får ikke sovet, har haft nattevakt denne uge, d.v.s. at jeg skal sove om dagen ..dæsværre synes de at det er sjovere at lege rundt og løbe og hoppe af sofa'en (deres stue er ovenpå vores værelse) dette har gjort det at jeg ikke har sovet i snart i 1uge 

Hvis jeg var dig ville jeg spørge pænt, og sige at det larmer meget. Men ved godt det er svært for har ikke selv gjort det endnu, min overbo ved at det larmer men ..ja  Og vi har boet her nu i 7mdr  sååå ..vær stærk, og sig det pænt til hende så hun ikke misforstår

Åh nej - har du mulighed for at sove i et andet rum, når nu deres stue ligger lige over dit værelse?

Ja, det er nemlig skide svært. For man vil helst ikke være en snerpe.. Og ja, børn larmer - det har de altid gjort, og det vil de altid gøre. Men for søren, man kan godt blive lidt træt af det, når det er konstant.

Jeg vil prøve at sige det til dem, hvis det ikke bliver bedre.

Tak for svar!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2011

Thereseh

Madam Blå skriver:

Okay - hjælp mig lige

Vi har lige fået nye underboer, for tre ugers tid siden. De har to børn mellem 6-8 år. Og de larmer! Hele dagen, og indtil sent på aftenen.. Jeg ved godt, at børn larmer. Selvfølgelig gør de det. Og det er sommerferie, så de er hjemme. Men jeg bliver sindssyg af at de konstant løber rundt og tramper.. Jeg er selv vokset op i en lejlighed på tredje sal, og har altid fået at vide, at jeg skal gå ordentlig, og ikke trampe.. Så inde i mig, er der noget der siger, at det har de fleste fået at vide, som er opvokset i lejligheder. Har i, der er vokset op i lejlighed, også fået at vide, at i ikke skal trampe?

Og hvad gør jeg? Jeg beder til guderne om, at det er fordi lejligheden endnu er lidt tom, så det ekkoer mere.. Men alle mine møbler rasler nærmest når de løber rundt.. Ja, de skal have lov til at lege - selvfølgelig. Men hvis det ikke er tilfældet, at ekkoet eller noget forstærker det, og det fortsætter sådan, så er jeg simpelthen nødt til at flytte. Kald mig sart, og alt muligt andet, men jeg hader at jeg ikke kan få nogenlunde madro i mit eget hjem...

Håber i kan hjælpe For er desværre ved at gå ud af mit gode skind. Ved ikke hvad jeg skal stille op, for jeg har ingen ret til at blande mig i, hvad der foregår i deres hjem. Men jeg kan simpelthen ikke holde ud at det hele runger stort set konstant

Vi har samme problem.... Min kæreste har talt med dem, men de var ret ligeglade og henviste til at man må "larme" mellem 8-20 i andelsforeningen...

At ungerne så skriger og tramper kl 6 om morgenen.... Suk. 

Det er svært synes jeg, for man orker heller ikke at starte en nabokrig. Men gå da ned, og sig på en venlig måde at der er ret lyt. Så ka det jo være at de tænker lidt over det, eller får gulvtæppe på eller sådan noget. 

Anmeld

4. august 2011

Madam Blå

Thereseh skriver:

Vi har samme problem.... Min kæreste har talt med dem, men de var ret ligeglade og henviste til at man må "larme" mellem 8-20 i andelsforeningen...

At ungerne så skriger og tramper kl 6 om morgenen.... Suk. 

Det er svært synes jeg, for man orker heller ikke at starte en nabokrig. Men gå da ned, og sig på en venlig måde at der er ret lyt. Så ka det jo være at de tænker lidt over det, eller får gulvtæppe på eller sådan noget. 

Ja, det er ret så irriterende.. Men jeg må nok bare tage mig sammen, og sige det til dem. Og så håbe på, at de prøver at begrænse det

Satser stærkt på, at det bliver bedre når skolen starter igen

Tak for svar!

Anmeld

4. august 2011

lailamik

Madam Blå skriver:

Åh nej - har du mulighed for at sove i et andet rum, når nu deres stue ligger lige over dit værelse?

Ja, det er nemlig skide svært. For man vil helst ikke være en snerpe.. Og ja, børn larmer - det har de altid gjort, og det vil de altid gøre. Men for søren, man kan godt blive lidt træt af det, når det er konstant.

Jeg vil prøve at sige det til dem, hvis det ikke bliver bedre.

Tak for svar!

Neeh det er ligesom hos dig, hele lejligheden ryster når de er igang  har fået nogle morfar indmellem så det går ..lidt  

Ja nemlig, nogle gange har jeg bare lyst til at hive hende ned her så hun kan høre sine egne børn! heh er bare ved at blive skør, så forstår din situation meeeget godt, har ikke lyst at skændes med nabo, men den ande side -de skulle bare vide, hvad vi går igennem!  

Tror also ikke at mine børn bliver så "uopdragne" .. 

Ønsker dig held og lykke 

Anmeld

4. august 2011

o1Mutte

Madam Blå skriver:

Ja, det mener jeg også. Men det mener de tydeligvis ikke... Men jeg må bare tage mig sammen og sige noget til dem. De er endda mine underboer, og jeg kan ikke holde det ud.. Det er så synd for det ældre ægtepar, der bor under dem. Mødte dem i opgangen, og konen måtte konstatere at det var forfærdeligt at bo under dem. Men hun vil ikke sige noget, for sådan opdrager man åbenbart børn nu til dags.. Hun er en gammel dame efterhånden

Håber i finder en løsning i alle kan leve med

Anmeld

4. august 2011

rogerrasch

Madam Blå skriver:

Okay - hjælp mig lige

Vi har lige fået nye underboer, for tre ugers tid siden. De har to børn mellem 6-8 år. Og de larmer! Hele dagen, og indtil sent på aftenen.. Jeg ved godt, at børn larmer. Selvfølgelig gør de det. Og det er sommerferie, så de er hjemme. Men jeg bliver sindssyg af at de konstant løber rundt og tramper.. Jeg er selv vokset op i en lejlighed på tredje sal, og har altid fået at vide, at jeg skal gå ordentlig, og ikke trampe.. Så inde i mig, er der noget der siger, at det har de fleste fået at vide, som er opvokset i lejligheder. Har i, der er vokset op i lejlighed, også fået at vide, at i ikke skal trampe?

Og hvad gør jeg? Jeg beder til guderne om, at det er fordi lejligheden endnu er lidt tom, så det ekkoer mere.. Men alle mine møbler rasler nærmest når de løber rundt.. Ja, de skal have lov til at lege - selvfølgelig. Men hvis det ikke er tilfældet, at ekkoet eller noget forstærker det, og det fortsætter sådan, så er jeg simpelthen nødt til at flytte. Kald mig sart, og alt muligt andet, men jeg hader at jeg ikke kan få nogenlunde madro i mit eget hjem...

Håber i kan hjælpe For er desværre ved at gå ud af mit gode skind. Ved ikke hvad jeg skal stille op, for jeg har ingen ret til at blande mig i, hvad der foregår i deres hjem. Men jeg kan simpelthen ikke holde ud at det hele runger stort set konstant

jeg kender dit dilemma, nu er jeg aldrig selv opvokset i lejlighed men vi bor selv i lejlighed og venter vores første barn nu. nu er jeg ikke racist men der bor en indvandre familie ovenover os, og de er 2 voksne og 5 børn i en sølle 3 værelses lejlighed der bliver trampet og larmet konstant deroppe også efter midnat plus at de går og smider ting ned i vores have, det har gjort sådan at vi idag har sendt en klage afsted til bolig selskabet fordi vi snart har boet her i et år og har ikke haft et øjebliks fred

så ved udemærket godt hvordan du har det.

Anmeld

4. august 2011

roenlund

lailamik skriver:

Neeh det er ligesom hos dig, hele lejligheden ryster når de er igang  har fået nogle morfar indmellem så det går ..lidt  

Ja nemlig, nogle gange har jeg bare lyst til at hive hende ned her så hun kan høre sine egne børn! heh er bare ved at blive skør, så forstår din situation meeeget godt, har ikke lyst at skændes med nabo, men den ande side -de skulle bare vide, hvad vi går igennem!  

Tror also ikke at mine børn bliver så "uopdragne" .. 

Ønsker dig held og lykke 

Det skulle du gøre, det var først den dag vi havde overboen på kaffe at de fandt ud af hvor lydt dervar og hvor tydeligt vi kunne høre dem... der blev meget mere roligt derefter...

Men er nu flyttet i hus da jeg ikke fungere med andres larm...

Anmeld

4. august 2011

Clisolka

Madam Blå skriver:

Okay - hjælp mig lige

Jeg kunne selv have skrevet samme indlæg!

Jeg bor selv på 2. sal og har nogle overbo som har 2 børn, så jeg ved udemærket hvordan du har det  Det sjove ved det her er, at min overbos børn tramper, hopper, skriger, kører med rulleskøjter - you name it! 

Jeg havde engang hendes søster på min facebook, hvor hun tilfældigvis brokkede sig i sin status, over sin overbo. Jeg ville lave lidt ballade, så jeg skrev da bare "velkommen til vores dagligdag!". 

Sjovt nok fik jeg en privatbesked fra min overbo, om det var hendes børn jeg hentydede til... Besvarede den ikke, men det er blevet tydeligt bedre 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.