Børn i lejlighed. Konstant trampen. What to do?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. august 2011

Alba

Du har din gode ret og grund til at gå ned og snakke med underboen om det, de kan jo ikke gøre noget ved der er et problem, kender selv det med larmene naboer.

Da jeg flyttede ind i min lejlighed for 5 mdr. siden kom underboen op og sagde at det larmede når vi lukkede døren, var slet ikke rigtig flyttet ind endnu så blev overasket over han allerede havde et problem, men det viste sig at der skulle nye lister på dørkammen, og havde han aldrig sagt noget havde jeg aldrig fået skiftet listerne.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2011

Madam Blå

kiwilouise skriver:

vi bor på 3 sal med 2 unger på 5 år og her er der klare regler om at her løber man ikke og man skal tage hensyn til at der bor andre lige ved siden af - og under os. det er hvad jeg kalder almindelig opdragelse

jeg ville sige det til forældrene at du ikke har noget imod larm men at det ikke behøver at være 18 timer i døgnet. måske på en lidt pænere måde  desuden tænker jeg at der må være nogen regler i den ejendom I bor i så alle kan holde ud at være der

Er virkelig glad for at høre, at der stadig findes folk, der opdrager sine børn sådan

Ja, jeg må vel mande mig op, og tale med dem. Det er bare så svært sådan noget.. Venter lige til skolen er startet igen, og så jeg for at det bliver bedre

Tak for svar!

Anmeld

4. august 2011

Madam Blå

o1Mutte skriver:

Altså jeg ville nok mene at det var almen pli at begrænse støjniveauet en anelse når man bor i lejligheder. Men hvis jeg boede et sted hvor der var larm dag ud og dag ind, ja så ville jeg nok venligt spørge om de ikke kan lade være med at løbe rundt og trampe. Det kan jo heller ikke være rigtigt at du skal flytte fordi du ikke kan holde larmen ud

Ja, det mener jeg også. Men det mener de tydeligvis ikke... Men jeg må bare tage mig sammen og sige noget til dem. De er endda mine underboer, og jeg kan ikke holde det ud.. Det er så synd for det ældre ægtepar, der bor under dem. Mødte dem i opgangen, og konen måtte konstatere at det var forfærdeligt at bo under dem. Men hun vil ikke sige noget, for sådan opdrager man åbenbart børn nu til dags.. Hun er en gammel dame efterhånden

Anmeld

4. august 2011

Madam Blå

Isabeau skriver:

Døjer selv med min naboer lige nu, som er 2 voksne, 3 børn og 2 sankt bernardshunde i en 4 vær. lejlighed. Aner ikke hvad jeg skal gøre, for er noget konflikssky  

Har kontaktet boligforeningen, men de siger at hvor vi bor, kræves der bare at der er ro efter kl. 22, men min datter kommer i seng senest kl. 19.30, og nogle dage vågner hun en 3-4 gange fordi larmer så meget inde ved siden af

I aftes kl. 21.30 hamrede de på noget metal i deres skur, som ligger lige op til vores stue! Bad til Gud at de fortsatte indtil lit over 22, så kunne jeg nemlig med god grund klage over dem. 3 klager, så blir de smidt ud!

Ønsker et godt naboskab med min naboer,  men de gør det lidt umuligt! Ved godt at min egen datter larmer, men aldrig om aftenen efter kl. 19.30, hvor hun jo er kommet i seng.

Er snart helt skaldet fordi jeg ikke aner jeg kan gøre andet end bede dem dæmpe sig, men som desværre ikke hjælper, og ellers klage til boligforeningen, som så siger som de gør.

Har som sagt bedt dem meget, meget pænt om at dæmpe sig, men det har ikke hjulpet. Har kun boet her siden marts, men overvejer stærkt at flytte 

Læser lige med her, måske nogen kommer med gode ideer?

Føler med dig  

Åh nej, stakkel jer!

Håber dine naboer snart kan få en klage eller to, så de måske dæmper sig lidt! For øv hvor er det bare irriterende, at man ikke kan holde ud at være i sit eget hjem.. Lidt larm er helt i orden - men da ikke så sent.

Håber i finder en løsning!

Anmeld

4. august 2011

Madam Blå

L.J.L skriver:

Helt personligt, så havde jeg valgt at leve med det, da jeg ikke er typen der klager. Men hvis i ikke kan leve med det kan i jo på en meget venlig og diplomatisk måde forklare dem, at lejlighederne er meget lydte og om de har mulighed for ikke at trampe i gulvene sent om aftenen.

Det kan jeg desværre ikke. Kan sagtens have larm i opgangen, fester, og kan egentlig godt lide at høre, at der bor folk omkring mig. Men! Jeg kan ikke med de tramp hele tiden..

Må vist mande mig op, og få det sagt.. Selvom jeg synes det er viiiildt svært. Men i bund og grund er det nok nemmere at sige det, end at finde en ny lejlighed

Tak for svar!

Anmeld

4. august 2011

Madam Blå

marloutti skriver:

Altså, det ville jeg slet ikke kunne holde ud, så jeg ville gå op og bede dem dæmpe sig!!

Jeg ved godt børn larmer og det skal de selvfølgelig også ha lov til. Men det må ikke være uhæmmet! De skal også lære at tage hensyn til andre mennesker og vide at man ikke bare ter sig som det passer én selv!!

Især når man bor i en ejendom, hvor der er meget lydt!!

og håber, det løser sig...

Det er endda mine underboer Så de må virkelig larme en hel del, når trampene kommer helt her op. Kan heller ikke holde det ud..

Er glad for, at jeg ikke er den eneste med den holdning Selvfølgelig skal de larme, det hører til. Men for søren.. Ikke alle de tramp..

jeg prøver at sige noget til dem, når skolen er startet igen. Håber det bliver bedre der

Tak for svar

Anmeld

4. august 2011

Madam Blå

Solstråle2011 skriver:

Den er altid svær.. og det er endda din underbo og ikke overbo - så må de larme en del eller også er lejlighederne meget lydte.. Der hvor jeg boede før havde jeg også en overbo med ET barn, men nogle dage larmede hun som en kæmpe elefant der trampede rundt

Men jeg gjorde ikke noget ved det for jeg tænker lidt, at det er konsekvensen ved at bo i lejlighed ligesom man også må forvente at der ind imellem bliver holdt fest, larmet på trapperne osv. Men man skal selvfølgelig heller ikke finde sig i alt!!

Så se lige tiden an til i næste uge, hvor skolerne starter igen om ikke det bliver bedre

Ja, det er nemlig min underbo. Det er så synd for det gamle ægtepar, som bor under dem. De kan slet ikke holde det ud, men mener ikke de kan gøre noget ved det.. Sådan opdrager man bare børn i dag, sagde konen til mig.. Så synd for dem, for nu er de begyndt at tænke på at flytte - selvom de elsker deres bolig, og har boet her hele deres liv sammen..

Jeg har selv altid boet i lejlighed, og kan egentlig godt lide, at jeg kan høre de folk, som bor omkring mig Men kan ikke holde ud at høre på al den trampen..

Men ja, jeg må se tiden lidt an. Og håbe at det bliver bedre når skolen starter igen Ellers må jeg grow a pair og sige noget til dem

Anmeld

4. august 2011

lailamik

Madam Blå skriver:

Okay - hjælp mig lige

Vi har lige fået nye underboer, for tre ugers tid siden. De har to børn mellem 6-8 år. Og de larmer! Hele dagen, og indtil sent på aftenen.. Jeg ved godt, at børn larmer. Selvfølgelig gør de det. Og det er sommerferie, så de er hjemme. Men jeg bliver sindssyg af at de konstant løber rundt og tramper.. Jeg er selv vokset op i en lejlighed på tredje sal, og har altid fået at vide, at jeg skal gå ordentlig, og ikke trampe.. Så inde i mig, er der noget der siger, at det har de fleste fået at vide, som er opvokset i lejligheder. Har i, der er vokset op i lejlighed, også fået at vide, at i ikke skal trampe?

Og hvad gør jeg? Jeg beder til guderne om, at det er fordi lejligheden endnu er lidt tom, så det ekkoer mere.. Men alle mine møbler rasler nærmest når de løber rundt.. Ja, de skal have lov til at lege - selvfølgelig. Men hvis det ikke er tilfældet, at ekkoet eller noget forstærker det, og det fortsætter sådan, så er jeg simpelthen nødt til at flytte. Kald mig sart, og alt muligt andet, men jeg hader at jeg ikke kan få nogenlunde madro i mit eget hjem...

Håber i kan hjælpe For er desværre ved at gå ud af mit gode skind. Ved ikke hvad jeg skal stille op, for jeg har ingen ret til at blande mig i, hvad der foregår i deres hjem. Men jeg kan simpelthen ikke holde ud at det hele runger stort set konstant

aaaah kender alt for godt det der ..min overbo er enlig mor med 3 børn fra 1-5 år   jeg sværger at børn normalt ikke græder så meget! Oh shit jeg får ikke sovet, har haft nattevakt denne uge, d.v.s. at jeg skal sove om dagen ..dæsværre synes de at det er sjovere at lege rundt og løbe og hoppe af sofa'en (deres stue er ovenpå vores værelse) dette har gjort det at jeg ikke har sovet i snart i 1uge 

Hvis jeg var dig ville jeg spørge pænt, og sige at det larmer meget. Men ved godt det er svært for har ikke selv gjort det endnu, min overbo ved at det larmer men ..ja  Og vi har boet her nu i 7mdr  sååå ..vær stærk, og sig det pænt til hende så hun ikke misforstår

Anmeld

4. august 2011

Rsa

Forstår godt din reaktion på de nye ændringer i henhold til, at der er kommet mere larm end der før har været....

Jeg er en af dem der bor på 3 sal og har en aktiv dreng på 9 år, som larmer utrolig meget, har enormt meget energi i kroppen og guderne ved hvor mange gange jeg har bedt ham pænt, skældt og smældt osv. for at få ham til, IKKE at trampe i gulvene når han går.

Lige fedt har det hjulpet, så hvad skal man som forældre så gøre - skal man begynde at bruge straf/nelønnings systemer fordi, at børnene følger ders naturlige væsen og er aktive?

Vi har fået klager fra vores underbo, der gik vel højst 2 uger efter vi flyttede ind, at de kom op og klagede...

Sagen er den, at der skal være plads til alle i et lejlighedskompleks og vælger man at bosætte sig i en lejlighed, tager man også larmen og den enormt dårlige isolering der er de fleste steder med... Selvfølgelig skal man tage hensyn til hinanden og der er også en grænse for, hvilken form for larm der er okay og en grænse for, hvornår det blive rfor meget.

Det kan aldrig skade, at snakke stille og rolig med forældrene til bøenene, der er mange måder at sige tingene på og det kan være, at forældrene slet ikek er klar over hvor lydt der er i lejlighederne/hvor højt børnenne larmer.

_ men under mig lidt, at du siger du kan høre deres trampen, eftersom de bor under dig.... ?

Anmeld

4. august 2011

Madam Blå

Rsa skriver:

Forstår godt din reaktion på de nye ændringer i henhold til, at der er kommet mere larm end der før har været....

Jeg er en af dem der bor på 3 sal og har en aktiv dreng på 9 år, som larmer utrolig meget, har enormt meget energi i kroppen og guderne ved hvor mange gange jeg har bedt ham pænt, skældt og smældt osv. for at få ham til, IKKE at trampe i gulvene når han går.

Lige fedt har det hjulpet, så hvad skal man som forældre så gøre - skal man begynde at bruge straf/nelønnings systemer fordi, at børnene følger ders naturlige væsen og er aktive?

Vi har fået klager fra vores underbo, der gik vel højst 2 uger efter vi flyttede ind, at de kom op og klagede...

Sagen er den, at der skal være plads til alle i et lejlighedskompleks og vælger man at bosætte sig i en lejlighed, tager man også larmen og den enormt dårlige isolering der er de fleste steder med... Selvfølgelig skal man tage hensyn til hinanden og der er også en grænse for, hvilken form for larm der er okay og en grænse for, hvornår det blive rfor meget.

Det kan aldrig skade, at snakke stille og rolig med forældrene til bøenene, der er mange måder at sige tingene på og det kan være, at forældrene slet ikek er klar over hvor lydt der er i lejlighederne/hvor højt børnenne larmer.

Der skal selvfølgelig være plads til at man kommer til at trampe eller larme mere i en stund Men ja, jeg synes at forældre skal huske deres børn på, at de skal gå normalt, og ikke trampe. Hvordan det skal gøres - ja det aner jeg ikke Min egen mor var meget efter mig og min bror, da vi var små. Men selvfølgelig har vi også trampet. Og det skal der være plads til. Men jeg må indrømme, at jeg synes når de har to så aktive børn, så synes jeg enten de skal have lov til at brænde noget krudt af udenfor - hvor der er plads til det. (Siger jeg sikkert fordi jeg selv er sygemeldt og kan ikke komme ud, og har derfor hørt, at de faktisk ikke har været udenfor en dør de sidste tre dage)

Problemet er, for mig, at de konstant løber. Og der kan tydeligt mærkes i mine gulve og ses på mine møbler at de ryster..

Men du har ret - her skal være plads til alle. Også børn Jeg vil prøve at tale med dem om det, hvis det ikke bliver bedre nu har når skolen starter igen. Hvilket jeg virkelig håber det gør!

Takker for svar!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.