Hej
Af forskellige årsager har jeg så længe jeg kan huske haft elevatorvægt. Den primære må være at jeg er trøstespiser, og derfor i perioder hvor mit liv ikke lige har kørt på skinner har haft en voldsom hang til at overspise. Og så har jeg måske heller ikke haft de bedste kostvaner med hjemmefra. Og ja fedtcellerne forsvinder jo aldrig, de kræver bare at blive fyldt op igen og igen.
Jeg har altid lagt til den buttede side og for 6-7 år siden toppede min vægt på 96 kg. Det lykkedes mig at komme ned på 58, hvor jeg dog ikke kunne holde den, derimod holdt jeg den stabil på 60-62 kg i et år... Så blev jeg gravid, og min gamle vane med at overspise fik nye vilkår, graviditeten blev med andre ord brugt som undskyldning for at spise (usundt), selvom det jo om noget burde være en begrundelse for at leve sundt... Jeg tog ca. 23 kg på og blev gravid igen inden jeg havde nået at tabe dem, så der var lige lidt ekstra kilo igen... I alt nåede jeg op på 82 kilo, som jeg nu kæmper for at komme af med...
Jeg føler jeg har midlerne til varigt vægttab, men det er jo ikke gjort med det... Uanset hvordan man vender og drejer det, handler det om overskud og viljestyrke, og det svigter nogen gange her. Jeg håber bare, at jeg fremover vil have evnen til at tage tråden op inden det er for sent, hvis/når jeg taber den...
Kh Liva
Anmeld