Hvorfor tog I på igen??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. januar 2009

Honningblomst

twinboys skriver:

Noget du vil uddybe... De omkostninger du snakker om...

Jeg glæder mig til at komme igang ordentligt fra imorgen...

Majbritt

Nej, slet ikke...ønsker ikke at udlevere mit privatliv på et offentligt site...smiler

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2009

Mathilde

Eva skriver:

I forhold til at holde det der er det ingen sag...feks ved en åndsvag kur osv....så om det er mange eller lidt...(personligt synes jeg det er sværest når det er få kilo) så er det altså værst at holde det altid...min mening..

Sådan har jeg det faktisk også... Altså jeg har sværer ved at tage mig sammen til at tabe få kg og sværer ved at holde det...

Anmeld

1. januar 2009

Honningblomst

Mathilde skriver:

Sådan har jeg det faktisk også... Altså jeg har sværer ved at tage mig sammen til at tabe få kg og sværer ved at holde det...

Ja, det er da lidt skørt ikke...men det må jo være psykisk...at det er svært at holde motivationen, når ikke det er mere....de her skide tre kilo kræver mere af mig end hvis det havde været 30 kg...

Anmeld

1. januar 2009

twinboys

Eva skriver:

Nej, slet ikke...ønsker ikke at udlevere mit privatliv på et offentligt site...smiler

Smiler

Anmeld

2. januar 2009

Mathilde

Eva skriver:

Ja, det er da lidt skørt ikke...men det må jo være psykisk...at det er svært at holde motivationen, når ikke det er mere....de her skide tre kilo kræver mere af mig end hvis det havde været 30 kg...

Det tror jeg du har ret i...

Anmeld

2. januar 2009

jolu

Hvorfor....tja...hvis eg vidste det så skete det nok ikke..... manglende selvdisciplin er nok denprimære årsag.....men vi er oppe på hesten igen...så må vi se.....hvordan det går denne gang....

Anmeld

2. januar 2009

Bastian

Det var et supergodt spørgsmål Eva! Jeg har tidligere tabt mig 10 kilo, og trænger igen til at tabe 10 kilo. Jeg har tænkt over årsagen til, at jeg har taget på. Det sidste år har været meget hårdt mht børnene. Min søn har været igennem udredning på børnepsyk. og fået en autisme diagnose og min mindste skal sandsynligvis udredes for det samme. Alt har handlet om børnene, og jeg har nok følt at alt min energi har skulle lægges i at acceptere handicappet, deltage i en masse møder, erhverve viden, skrive ansøgninger og klager til kommunen osv. Jeg har skubbet mig selv i baggrunden og givet slip på kontrollen. Kontrollen i mit liv har været andre steder.

Det er slut nu, og i det nye år skal jeg fokusere mere på mig selv. Ikke kun vægten, men andre ting også. F.eks. at gøre mere ud af mig selv og bruge nogle af pengene på tøj til mig og ikke kun til ungerne ;-) At ofre penge på en god frisør og blive forkælet. Osv. Jeg føler at jeg fortjener det. Min mand fortjener det og børnene fortjener det. Det nytter ikke noget at gå og være smågnaven hele tiden, fordi man er utilfreds med sig selv. Min børn har også brug for en sund mor, som kan lide sig selv. Amen, det var ordene fra mig

Anmeld

2. januar 2009

Honningblomst

Bastian skriver:

Det var et supergodt spørgsmål Eva! Jeg har tidligere tabt mig 10 kilo, og trænger igen til at tabe 10 kilo. Jeg har tænkt over årsagen til, at jeg har taget på. Det sidste år har været meget hårdt mht børnene. Min søn har været igennem udredning på børnepsyk. og fået en autisme diagnose og min mindste skal sandsynligvis udredes for det samme. Alt har handlet om børnene, og jeg har nok følt at alt min energi har skulle lægges i at acceptere handicappet, deltage i en masse møder, erhverve viden, skrive ansøgninger og klager til kommunen osv. Jeg har skubbet mig selv i baggrunden og givet slip på kontrollen. Kontrollen i mit liv har været andre steder.

Det er slut nu, og i det nye år skal jeg fokusere mere på mig selv. Ikke kun vægten, men andre ting også. F.eks. at gøre mere ud af mig selv og bruge nogle af pengene på tøj til mig og ikke kun til ungerne ;-) At ofre penge på en god frisør og blive forkælet. Osv. Jeg føler at jeg fortjener det. Min mand fortjener det og børnene fortjener det. Det nytter ikke noget at gå og være smågnaven hele tiden, fordi man er utilfreds med sig selv. Min børn har også brug for en sund mor, som kan lide sig selv. Amen, det var ordene fra mig

Åh, det lyder SÅ godt og jeg er helt enig.....man skal nemlig gøre noget for sig selv for at have det godt og det giver en meget gladere og sundere mor...tillykke med dit nye valg, glæder mig til at følge dig lidt fra sidelinien-smiler
Knus Eva..som godt kender den der med at slippe når det hele koger over og brænder sammen..

Anmeld

3. januar 2009

Liva

Hej

Af forskellige årsager har jeg så længe jeg kan huske haft elevatorvægt. Den primære må være at jeg er trøstespiser, og derfor i perioder hvor mit liv ikke lige har kørt på skinner har haft en voldsom hang til at overspise. Og så har jeg måske heller ikke haft de bedste kostvaner med hjemmefra. Og ja fedtcellerne forsvinder jo aldrig, de kræver bare at blive fyldt op igen og igen.

Jeg har altid lagt til den buttede side og for 6-7 år siden toppede min vægt på 96 kg. Det lykkedes mig at komme ned på 58, hvor jeg dog ikke kunne holde den, derimod holdt jeg den stabil på 60-62 kg i et år... Så blev jeg gravid, og min gamle vane med at overspise fik nye vilkår, graviditeten blev med andre ord brugt som undskyldning for at spise (usundt), selvom det jo om noget burde være en begrundelse for at leve sundt... Jeg tog ca. 23 kg på og blev gravid igen inden jeg havde nået at tabe dem, så der var lige lidt ekstra kilo igen... I alt nåede jeg op på 82 kilo, som jeg nu kæmper for at komme af med...
Jeg føler jeg har midlerne til varigt vægttab, men det er jo ikke gjort med det... Uanset hvordan man vender og drejer det, handler det om overskud og viljestyrke, og det svigter nogen gange her. Jeg håber bare, at jeg fremover vil have evnen til at tage tråden op inden det er for sent, hvis/når jeg taber den...

Kh Liva

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.