Hvorfor tog I på igen??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. januar 2009

twinboys

Eva skriver:

Det lyder da vildt at man tager på af det....men hvad, jeg er måske bare stædig af selv det værste lort ikke skal ødelægge noget for mig på det område.

Søde vi var jo ikke kun indlagt 1 uge af gangen... Nogle gange var det en måned af gangen... Bare et regnestykke jeg gjorde da børnene var 2år, da havde vi været indlagt i 14 mdr. og ja så gad jeg ikke regne mere på det... Så du kan godt se at vi nok i snit har været indlagt det halve af deres alder...

3år sætter sine spor på sidebenene.. Drengene bliver 6år til marts og nej vi er stadig ikke færdige med indlæggelser og operationer...

Øv øv---

Majbritt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2009

Honningblomst

twinboys skriver:

Søde vi var jo ikke kun indlagt 1 uge af gangen... Nogle gange var det en måned af gangen... Bare et regnestykke jeg gjorde da børnene var 2år, da havde vi været indlagt i 14 mdr. og ja så gad jeg ikke regne mere på det... Så du kan godt se at vi nok i snit har været indlagt det halve af deres alder...

3år sætter sine spor på sidebenene.. Drengene bliver 6år til marts og nej vi er stadig ikke færdige med indlæggelser og operationer...

Øv øv---

Majbritt

Nej, men det er da øv hvis det også sætter sig som fedt....

Anmeld

1. januar 2009

Mathilde

Hej Eva

Jeg tabte i sin tid 36kg og var (efter andres mening inkl lægens) for tynd. Jeg måtte på kostplan i 1år og overvåges når jeg skulle spise og blev kategoriseret som anoretiker...
Senere fik jeg medicin og det gjorde, at jeg tog 15kg på, hvilket var for meget. Da jeg stoppede på medicin, tabte jeg 8kg igen og dermed blev jeg normalvægtig.
Nu er jeg gravid så ved ikke hvordan vægten arter sig, men når jeg har født vil jeg ligge omkring 59-60kg. Vil egentlig gerne længere ned, men jeg ved også hvordan det kan tage overhånd...

Jeg startede med at tabe mig for ca. 6år siden i samarbejde med en diætist og gik i motionscenter. Senere tog det så overhånd og jeg tabte mig ved at undgå mad.
De 15kg kom på igen pga at jeg igen fik medicin + den øgede appetit den gav mig.
Lige for tiden spiser jeg bare hvad jeg har lyst til og min vægt er som før jeg blev gravid...

Kram Mathilde

Anmeld

1. januar 2009

twinboys

Eva skriver:

Ingen motion, bare sidde og håbe at drengene klarede den og sidde at være der for dem...

Og ja sygehus mad er jo ikke lige frem det mest sunde og fedtfærdige ...

Majbritt

Anmeld

1. januar 2009

Honningblomst

Ingen motion, bare sidde og håbe at drengene klarede den og sidde at være der for dem...

Og ja sygehus mad er jo ikke lige frem det mest sunde og fedtfærdige ...

Majbritt

Motion er ingen forudsætning for at tabe sig og holde det...bare ikke det sundeste...jeg tabte mig uden motion og holdt det igennem en masse som bestemt havde omkostninger og som jeg ikke ønsker min væste fjende skal igennem.
Men vi er jo alle forskellige...smiler

Anmeld

1. januar 2009

fam.4xc

Eva skriver:

det handler vel også lidt om at man ik har det store overskud til at tænke i sunde baner, når man ik engang er hjemme og selv kan gøre indkøb og madlavning og så samtidig sikkert har de vildeste bekymringer omkring sine børn.

Og jo både hospitals mad og plejehjems mad er lavet på god gammeldaws facon med godr med fløde istedet for mælk osv... der er mange underernæring, især ældre mennesker som har godt af det ekstra de kan få gennem maden så de har noget at stå imod med hvis de rammes af sygdom. Noget så "uskyldigt" som en lungebetændelse eller en roskilde virus kan jo tage livet af dem.

På mit job er jeg blevet ernærings konsulent og skal sammen med en konsulent fra et firma der laver ernæringsdrikke til de under ernæret lave BMI på alle beoboere for at se hvordan det egenlig står til... selvfølgelig er der også overvægtige på plejehjem, men har det sgu lidt sådan at så længe de nyder de flødekager, chokoladen eller hvad det nu er og er det 2, 5 7 stykker om dagen så fred værd da med det, hvis det er det der er livskvalitet for dem den sidste tid, så længe det ik gir os mer arbejde fordi overvægten tager nogen af deres egen færdigheder fra dem.
Og omvendt med de under ernæret... de skal ik fyldes på for en hver pris, hvis de selv et eller andet sted ik magter at indtage mere og måske er mættet af livet.

Nå det var lige en anden drejning

Anmeld

1. januar 2009

twinboys

Eva skriver:

Motion er ingen forudsætning for at tabe sig og holde det...bare ikke det sundeste...jeg tabte mig uden motion og holdt det igennem en masse som bestemt havde omkostninger og som jeg ikke ønsker min væste fjende skal igennem.
Men vi er jo alle forskellige...smiler

Noget du vil uddybe... De omkostninger du snakker om...

Jeg glæder mig til at komme igang ordentligt fra imorgen...

Majbritt

Anmeld

1. januar 2009

fam.4xc

Eva skriver:

Præcis de tanker jeg har om de metoder..tak for dit svar og din mening og især fordi du modsat mig ved hvad du taler om.
Og ja, det er INGEN kunst at tabe sig, det er det at holde det resten af livet der er sejt...
Knus og held og lykke...

Den holder altså ik helt den der med det er INGEN sag at tabe sig - selvfølgelig og der er jeg helt enig er det sværeste at holde vægttabet men den der med at det er INGEN sag med at tabe kiloerne kommer vist lidt an på hvor mange kilo man drøjer med og ønsker at tabe.

Anmeld

1. januar 2009

Honningblomst

fam.4xc skriver:

det handler vel også lidt om at man ik har det store overskud til at tænke i sunde baner, når man ik engang er hjemme og selv kan gøre indkøb og madlavning og så samtidig sikkert har de vildeste bekymringer omkring sine børn.

Og jo både hospitals mad og plejehjems mad er lavet på god gammeldaws facon med godr med fløde istedet for mælk osv... der er mange underernæring, især ældre mennesker som har godt af det ekstra de kan få gennem maden så de har noget at stå imod med hvis de rammes af sygdom. Noget så "uskyldigt" som en lungebetændelse eller en roskilde virus kan jo tage livet af dem.

På mit job er jeg blevet ernærings konsulent og skal sammen med en konsulent fra et firma der laver ernæringsdrikke til de under ernæret lave BMI på alle beoboere for at se hvordan det egenlig står til... selvfølgelig er der også overvægtige på plejehjem, men har det sgu lidt sådan at så længe de nyder de flødekager, chokoladen eller hvad det nu er og er det 2, 5 7 stykker om dagen så fred værd da med det, hvis det er det der er livskvalitet for dem den sidste tid, så længe det ik gir os mer arbejde fordi overvægten tager nogen af deres egen færdigheder fra dem.
Og omvendt med de under ernæret... de skal ik fyldes på for en hver pris, hvis de selv et eller andet sted ik magter at indtage mere og måske er mættet af livet.

Nå det var lige en anden drejning

Handler nok mest om hvordan man er....

Kan heller ikke forstå den omkring gamle mennesker...lad dem da..

Anmeld

1. januar 2009

Honningblomst

fam.4xc skriver:

Den holder altså ik helt den der med det er INGEN sag at tabe sig - selvfølgelig og der er jeg helt enig er det sværeste at holde vægttabet men den der med at det er INGEN sag med at tabe kiloerne kommer vist lidt an på hvor mange kilo man drøjer med og ønsker at tabe.

I forhold til at holde det der er det ingen sag...feks ved en åndsvag kur osv....så om det er mange eller lidt...(personligt synes jeg det er sværest når det er få kilo) så er det altså værst at holde det altid...min mening..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.