Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Min datter var en uge fra at blive 8 måneder da hun startede, og hun var bare sååååå nem at køre ind. Faktisk kunne vi have afleveret og smuttet på arbejde aller første dag (det gjorde vi selvfølgelig ikke)
Men hun er bare så glad for kontakt med andre børn og være ude og lege vildt.... Hun er så også meget udadvendt og stoler ekstremt hurtigt på nye mennesker..... Det kan selvfølgelig være sværere hvis ens barn er mindre tryg ved andre mennesker. Men jeg tror bare det værste du kan gøre er selv at "klynge" dig til ham, for så tror jeg han mærker din frygt og bliver endnu mere utryg... Du skal jo vise ham at det er helt okay at blive passet, og dem der passer på ham, vil ham jo kun det bedste.....
Jeg er sikker på han nok skal få det godt.....
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
merethe skriver: Jeg havde det på samme måde da min søn skulle starte i dagpleje. Puha jeg havde det skidt med det, kunne starte i gråd når jeg tænkte på at min lille mand skulle undvære sin mor, til en person som måske ikke kunne læse hans behov. Da dagen kom havde jeg taget hans ynglingslegetøj med, som på det tidspunkt var en legodublo mand, så der var noget han kendte følte tryg ved. Min søn elskede hans dagplejemor fra første øjeblik og det var tydeligt at hun også syntes at han var skøn. Der var ingen problemer overhovedet og han opdagede overhovedet ikke at jeg manglede, det havde han slet ikke tid til med alt det spændende legesager som hun havde. En gang imellem græd han når han skulle afleveres, jeg fik så dagplejemoderen til at ringe til mig når han var blevet glad igen. Ellers ville jeg kun kunne tænke på om min dejlige dreng mon stadigvæk græd. Hun plejede altid at ringe ca. 5min efter jeg var kørt, hvor jeg kunne høre at han grinede i baggrunden. Så det er hårdt når ens børn bliver så store og man skal have andre til at passe ens guldklumper, men jeg tror det er hårdere for mor en for barnet. men du for lige en krammerfor det har du brug for
Jeg havde det på samme måde da min søn skulle starte i dagpleje. Puha jeg havde det skidt med det, kunne starte i gråd når jeg tænkte på at min lille mand skulle undvære sin mor, til en person som måske ikke kunne læse hans behov. Da dagen kom havde jeg taget hans ynglingslegetøj med, som på det tidspunkt var en legodublo mand, så der var noget han kendte følte tryg ved. Min søn elskede hans dagplejemor fra første øjeblik og det var tydeligt at hun også syntes at han var skøn. Der var ingen problemer overhovedet og han opdagede overhovedet ikke at jeg manglede, det havde han slet ikke tid til med alt det spændende legesager som hun havde. En gang imellem græd han når han skulle afleveres, jeg fik så dagplejemoderen til at ringe til mig når han var blevet glad igen. Ellers ville jeg kun kunne tænke på om min dejlige dreng mon stadigvæk græd. Hun plejede altid at ringe ca. 5min efter jeg var kørt, hvor jeg kunne høre at han grinede i baggrunden. Så det er hårdt når ens børn bliver så store og man skal have andre til at passe ens guldklumper, men jeg tror det er hårdere for mor en for barnet.
men du for lige en krammerfor det har du brug for
justin er også 9 mdr og han startede i dagpleje i mandags.. det var hårdt, men nej hvor har han det godt.. han hygger og griner og er godt brugt når han kommer hjem.. tror du blir nød til at tænke på din søn og ikke dig selv. kan godt være han er meget knyttet til dig, men han skal lære at være sammen med andre børn, og jeg vil love at han kommer til at nyde det :-)
Lise 26 skriver: justin er også 9 mdr og han startede i dagpleje i mandags.. det var hårdt, men nej hvor har han det godt.. han hygger og griner og er godt brugt når han kommer hjem.. tror du blir nød til at tænke på din søn og ikke dig selv. kan godt være han er meget knyttet til dig, men han skal lære at være sammen med andre børn, og jeg vil love at han kommer til at nyde det :-)
JEG MÆRKEDE efter.. og var ærlig over for mig selv.. jeg kunne og ville ikke. det var ikke derfor jeg fik barn...syntes de var for små.
så jeg ventede. og tjækkede forhold og fik 12 mdr tilskud til pasning af eget barn.
lillepuller skriver: Nu nærmere tiden sig til den 15august . Vuggestuestart. Jeg kan mærke jeg bliver meget ked af når jeg tænker på at aflevere min søn hos fremmede og især nu når han er så knyttet til mig. Han kan ikke undvære og det samme kan jeg ikke med ham. Men mit studie starter snart så han skal afsted. Er der nogen der kan hjælpe med angsten. Er virkelig ked af og skrækslagen over det . Han er jo kun 9mdr
Nu nærmere tiden sig til den 15august . Vuggestuestart. Jeg kan mærke jeg bliver meget ked af når jeg tænker på at aflevere min søn hos fremmede og især nu når han er så knyttet til mig. Han kan ikke undvære og det samme kan jeg ikke med ham. Men mit studie starter snart så han skal afsted. Er der nogen der kan hjælpe med angsten. Er virkelig ked af og skrækslagen over det . Han er jo kun 9mdr
Sådanne havde jeg det også da jeg for første gang skulle aflevere Hjalte til DP, da han var 9 mdr. Man føler man svigter den som er aller vigtigst i ens liv.
Det er en af de tidspunkter hvor du som mor skal være stærk for dit barns skyld. Prøv at tænke rationelt. Der vil ske så meget omkring han, så han ikke når at tænke på dig. Der vil max gå 5 minutter, så har han glemt alt om dig og er igang med at lege med de andre.
Du svigter ikke dit barn ved at aflevere det i Vuggestuen, men beriger des liv med flere mennesker.
Trine
der er en del der tyder på at når man aflevere så små børn.. så føler de sig svigtede.. de græder lidt i starten men det hjælper ikke så det stopper, men et eller andet hormon som burde være lavt ligger stadig høj.. alt for høj..
de skader ikke omgående.. men meget tyder på at det gør hjernen mere modtaglig eller dårligere til at håntere stress i fremtiden..
så det er ikke sundt for barnet, og det er ikke kun moren det er syndt for..
prøv at tage det roligt, for han kan mærke at du er bange og nærvøs
det er altid hårdt at aflevere sit barn og især de første gange
stol på dig selv, ret ryggen og gør det i skal nok klare det
i finder jeres måde at overkomme det på
det er svært, helt utroligt svært men husk på at (næsten) alle har det sådan og at du/i ikke er alene om de følelser
og tal med personalet henne i vuggestuen om hvordan du har det, det kan hjælpe rigtigt meget
held og lykke
raca skriver: der er en del der tyder på at når man aflevere så små børn.. så føler de sig svigtede.. de græder lidt i starten men det hjælper ikke så det stopper, men et eller andet hormon som burde være lavt ligger stadig høj.. alt for høj.. de skader ikke omgående.. men meget tyder på at det gør hjernen mere modtaglig eller dårligere til at håntere stress i fremtiden.. så det er ikke sundt for barnet, og det er ikke kun moren det er syndt for..
Hvor har du læst det henne?
TrineCT skriver: Hvor har du læst det henne?
jeg skal nok undersøge det kan ikke huske helt hvor det er et par år siden
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128