Kontanthjælp/børneopsparing!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. august 2011

B&J

Camilla_a skriver:

Jeg tror du har fået noget forkert oplyst.... Man må ha en formue på 10.000 og 20.000 hvis man er gift. Jeg læster til socialrådgiver og har ikke hørt om at man ha 50.000 fordi man har barn.

Okay lyder mærkeligt.... fordi vi fik et brev om det at der står vi max måtte have 50.000kr fordi min kæreste havde havde fået udelt sin pension opsparing også var det vi fik brev om kommen fordi de skulle være sikker på den ikke var over 50.000kr for ellers ville de jo tage hans kontanthjælp

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2011

Topp

Anonym skriver:

Hej,

jeg er på kontanthjælp og jeg står således med en børneopsparing på 25 tusind kr. Men de trækker mig i kontanthjælpen pga jeg har over 10.000 stående og så blir man desværre trukket når der står så højt et beløb. Men mange af pengene skal betales til mine forældre fra et lån til indskud og husleje. og det kræver der ligesom ligger et bevis på de er låst til mine forældre før jeg stadigvæk vil modtage kontanthjælpen. hvis ikke det kan lykkes skal jeg leve af min opsparing i to måneder.. er der nogle der ved hvordan og hvad jeg kan gøre, sådan så der kan bevises de penge er låst??????

du "må" ikke have dem med "fri" adgang - jeg fik banken til at låse mine - og fik en kopi af de var låst til jeg var 25 dengang... men er de ikk låst - trækker de tilsvarende i din kontanthjælp.

Så lås den i en pensionsopsparing der kan udbetales når du er x-antal år.. feks 25

Anmeld

1. august 2011

Topp

B&J skriver:

Okay lyder mærkeligt.... fordi vi fik et brev om det at der står vi max måtte have 50.000kr fordi min kæreste havde havde fået udelt sin pension opsparing også var det vi fik brev om kommen fordi de skulle være sikker på den ikke var over 50.000kr for ellers ville de jo tage hans kontanthjælp

altid kun 10.000 som værdi enten i penge eller bil.... IKK over - uagtet om man er gift - har børn eller ej

Anmeld

1. august 2011

B&J

Topp skriver:

altid kun 10.000 som værdi enten i penge eller bil.... IKK over - uagtet om man er gift - har børn eller ej

Okay syntes jeg bare er mærkeligt når det var det de skrev til os

Anmeld

1. august 2011

Topp

selv hvis man arver tager de og trækker - KUN ved personskadeforsikrings sum må man beholde dem

Anmeld

1. august 2011

B&J

Topp skriver:

selv hvis man arver tager de og trækker - KUN ved personskadeforsikrings sum må man beholde dem

jamen har det noget at sige når det er fordi vi begge pt er på kontanthjælp, for ellers har de da skrevet og sagt en kæmpe fejl til os

Anmeld

1. august 2011

Topp

B&J skriver:

jamen har det noget at sige når det er fordi vi begge pt er på kontanthjælp, for ellers har de da skrevet og sagt en kæmpe fejl til os

ja det er en stor fejl - det er 10.000

Anmeld

1. august 2011

Topp

Topp skriver:

pr. person  - så du må feks have 10.000 i banken og din mand en bil til 10.000

Anmeld

1. august 2011

B&J

Topp skriver:

Ja så må det da være en KÆMPE fejl for de sagde det til os og skrev det i et brev til os

Anmeld

1. august 2011

Topp

B&J skriver:

men hvis den pensionsopsparing bare "står" må i have 50000 men ikke som i kan "tage" af - hvis du forstår

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.