Så skete det!!!!!!!!!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. januar 2008

Kloster

Har lige oplevet en ældre dame med tryksår og revner over det hele. Hun skreg hele tiden.. Og især når hun skulle have det skiftet. Jeg fik lov til at være med, men kun på sidelinien. Det var en grænse for mig og havde virkelig ondt af hende. Men jeg vidste også, at hun var nødt til det. Hun fik så meget smertestillende og kunne ikke få mere, så man var nødt til det, for hendes egen skyld. :(

Men jeg tog tilløb og nåede et mål der. Nemlig at overvære en "smerte-person".

Prøvede også her før jul at gøre en død i stand... Og det hele er meget værre i tankerne FØR det man frygter, end det er bagefter.

Uvidenhed er den værste viden!

Men vi lærer jo så meget om det hele, både på skolen og i praktikken. Vi lærer hele tiden, at man skal sige fra, til det man er usikker på ell ikke tør.

Men at stå som operationssygepl. bliver jeg aldrig.

Venlig hilsen
Kloster

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2008

Heidi.

Vil det sige at man godt må sige fra hvis man ikke tror at man kan, uden at man risikere at blive fyrret...

Anmeld

4. januar 2008

Lulle25

Hej Heidi Jeg er uddannet ssa og er glad for det, har et godt job, hvor jeg sidder som planlægger i hjemmeplejen, men kommer også ud, arbejder kun hver 6. weekend:P Jeg vil sige at hos os kommer vi altså ud til de rigtig syge (er på barsel i øjeblikket) men ja rigtig syge, vi deler nogen af opgaverne med hj.spl. for at aflaste dem lidt. F.eks har vi en mand alkoholiker og narkoman, der har lymfeødemer meget voldsomt. Det er en sygdom man typisk får, når man er narkoman eller alkoholiker, han har store ben fyldt med væske der siver ud af store sår, fordi lymfesystemet ikke fungere, nogen gange skal det vi skifte forbindinger 2-3 gange dagligt, det ser meget voldsomt ud og lugter meget slemt:'( Vi har terminalregistreret (døende) borgere som vi giver sonde, morfin, intramuskulærinjektioner osv. SSAére laver det samme som hj.spl når hj.spl. har styr på hvad der skal gøres osv. Jeg blev fritaget for de fleste sår under min graviditet og for dem der blev behanflet med kemo, men ellers nej, vi skal alle sammen kunne komme ved alle borgere. Håber du kunne bruge det til noget. Held og lykke fra mig kh Louise

Anmeld

5. januar 2008

Kloster

Hej Heidi-mus.

Man har vel altid ret til at sige fra, men du må tænke på, at vi jo bliver lærd i de mere svære ting. Vi får så mange redskaber at bruge i de svære situationer, når vi skulle stå i dem.
Og det snakker man også om på ssh udd. Så det hele kommer ganske langsomt ind under huden på en, så man føler sig godt rustet til at møde de store udfordringer.

Venlig hilsen
Kloster

Anmeld

5. januar 2008

st

Hej Heidi.

Har fulgt lidt med i at du skal starte på en ny uddannelse. Lyder spændeende. Jeg undrer mig lidt over at du starter som sosu assistent for at blive socialrådgiver. Hvordan kan det være?

st.

Anmeld

5. januar 2008

Kloster

Hej st-pigen.

Tillader mig lige at svare ud fra mine erfaringer...
Hvis man tager ssa udd giver det adgang til socialrådgiver udd. Ellers skal man have nogle fag på Hf ell gym for at komme på denne udd.

Venlig hilsen
Kloster

Anmeld

6. januar 2008

Heidi.

Hej st Pige...

Jeg svarer også lige selv, selvom kloster har svaret...

Det er fordi man tager uddannelsen i etapper.. Man kan også blive sygeplejeske og radiograf ved at strate med ssh uddannelsen.. Så skal man bare undervejs tage en gymnasiel eksamen..

Jeg er en af dem der hverken har gået på gymnasie eller handelskole....

Knus Heidi

Anmeld

6. januar 2008

st

Okay, så forstår jeg bedre.

st :-)

Anmeld

6. januar 2008

Heidi.

Ahhhhhh, du er simpelthen ogsåved at læse til socialrådgiver... Se det havde jeg jo ikke lige fanget.. Først da jeg kiggede på din profil....:D:D

Men det lyder da som om det er en sværd uddannelse eller????
(?)(?)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.