Hej Heidi
Jeg er uddannet ssa og er glad for det, har et godt job, hvor jeg sidder som planlægger i hjemmeplejen, men kommer også ud, arbejder kun hver 6. weekend:P Jeg vil sige at hos os kommer vi altså ud til de rigtig syge (er på barsel i øjeblikket) men ja rigtig syge, vi deler nogen af opgaverne med hj.spl. for at aflaste dem lidt. F.eks har vi en mand alkoholiker og narkoman, der har lymfeødemer meget voldsomt. Det er en sygdom man typisk får, når man er narkoman eller alkoholiker, han har store ben fyldt med væske der siver ud af store sår, fordi lymfesystemet ikke fungere, nogen gange skal det vi skifte forbindinger 2-3 gange dagligt, det ser meget voldsomt ud og lugter meget slemt:'( Vi har terminalregistreret (døende) borgere som vi giver sonde, morfin, intramuskulærinjektioner osv. SSAére laver det samme som hj.spl når hj.spl. har styr på hvad der skal gøres osv. Jeg blev fritaget for de fleste sår under min graviditet og for dem der blev behanflet med kemo, men ellers nej, vi skal alle sammen kunne komme ved alle borgere. Håber du kunne bruge det til noget. Held og lykke fra mig
kh Louise
Anmeld