Så skete det!!!!!!!!!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.196 visninger
18 svar
0 synes godt om
3. januar 2008

Heidi.

I dag skrev jeg en opsigelse af mit lærerforhold..

Det har hele December været meget svært for mig at det var den beslutning jeg havde taget...
Men i dag efter at have snakket med min fagforening, skrev jeg en mail til min mester og gjorde ham bekendt med at jeg ønsker at stoppe..

Så venter jeg bare på nogle papire der skal komme fra fagforeningen som vi begge skal skrive under på..

Jeg er dog nu IKKE i tvivl om at jeg gjorde det korrekte...

Og jeg glæder mig til at komme til at starte på min nye uddannelse,,'

Knus Heidi
8(

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2008

Kloster

Flot, hvis det er det, du ønsker.

Må jeg spørge, hvad grunden var og hvad arbejdet var??
(Er altså helt okay, hvis du ikke ønsker at svare)

Hvad vil du så igang med??

Venlig hilsen
Kloster
- Der er igang med sin 3. uddannelse :D

Anmeld

3. januar 2008

Heidi.

Hej Kloster..

Jeg var i lære som maler... Det var en drøm jeg var nød til at prøve.. Men det var alligevel ikke det.. Jeg havde ellers kun 8 måneder til svendeprøven...

Men jeg har mister gnisten for det, og så er det ikke godt at fortsætte.. Mener jeg..

Jeg starter nu som souco elev.. på et plejehjem.. Derefter vil jeg gerne tage assistentuddannelse, og senere vil jeg gerne være socialrådgiver...

Det er noget jeg før har været inde på, men har ikke haft råd på grund af der ikke var voksenelevløn...

Jeg er rigtig spændt på at starte.

Du er igang med assistent uddannelsen ikke???

Kh Heidi

Anmeld

3. januar 2008

Kloster

Ej hvor fedt... Altså hvis det er det, du brænder for. Jeg blev i sin tid udlært i butik, blev kasseassistent og souschef. Kom så på slagteri i 7 år også gad jeg bare lige ikke det mere. Jeg ville noget med mig selv nu. Så kunne jeg så på AF's hjemmeside, at der var mangel på børnepleje ell ældrepleje. På dette tidspunkt, havde jeg lige fået dreng nr 3 og skulle bare IKKE passe andre folks børn så. Så jeg søgte på plejehjem som ufaglært for at prøve det. Og allerede første dag, vidste jeg bare, at det var vejen for mig.... SÅÅÅÅÅ skønt at finde sin vej i livet... Jeg kom på ssh uddannelsen og afsluttede med et rigtig flot resultat. 3 måneder efter ssh udd, kom jeg på ssa udd og er pt i min første praktik på sygehuset. Jeg vil ikke læse videre bagefter - i hvert fald ikke lige bagefter... Er mættet af informationer.... Men jeg er ret sikker på, jeg nok engang skal læse videre, bare ikke lige nu... Jeg forstod ikke lige om du skal tage ssh udd før du tager ssa udd???? Men socialrådgiver udd er ofte jo med su... Venlig hilsen Kloster - Der elsker sin ssa udd (L)

Anmeld

3. januar 2008

Heidi.

Hej igen..

Ja jeg tager ssh uddannelsen først, for der kan man få voksenløn, og det er ikke for at lyde krævende eller noget men vi har bare ikke råd til at jeg får sådanne en lav løn.

Der er snak om at det også kommer til at være sådan at man kan få voksenløn på ssa uddannelsen..

Jeg er sikker på at det er det her jeg vil. Det er som om at der er sket noget inde i mig efter vi fik nummer 2 som har gjort at jeg gerne vil være med til at gøre en forskel.

For 5 år siden søgte jeg ind som politielev. Men kunne ikke komme ind på grund af at jeg har synsforskel på mine øjne.

Jeg er uddannet automekaniker i 2000. Og har arbejdet som pædagogmedhjælper i 5 år..

Så jeg har været lidt rund omkring også..
Kh Heidi8(

Anmeld

4. januar 2008

Løvepigen

Sejt at du går i gang med det du gerne vil!!! det gad jeg også gerne, men jeg har også bare det problem med at det har vi altså bare ikke råd til, og så er jeg på trods af min 31 år bare ikke nået frem til at finde ud af hvad det er jeg vil.
Jeg tænker lidt godt kunne tænke mig at tage sygeplejerske udd. for derefter at videreuddanne mig til sundhedsplejerske, men jeg har i den helt anden grøft også tænkt på at læse jura, og det kan man jo gøre på det åbne universitet.

What to do ?

Knus Julie

Anmeld

4. januar 2008

Kloster

Hej Heidi-mus. :D

På den skole, hvor jeg går på, er man begyndt at tage et "hold", som består at at man tager både ssh og ssa udd. Det er et forløb, som er planlagt før man starter på ssh udd. Så er man fri for at skulle søge ind og vente på optagelse på ssa udd.
Men vær lige sikker på, at du kan tage ssh, ssa og socialrådgiver uddennelserne på voksenelevløn. Det er jeg nemlig ikke informeret om. Er ret sikker på at socialrådgiver udd er på su ell aktiveringsydelse (hvis man er heldig og hvis man har gået ledig noget tid)
Men jeg kan tage fejl... (?)

Er det noget, du har undersøgt ell noget, du formoder???????
Jeg synes nemlig sygepl. udd lyder tiltrækkende, men det er total utiltrækkende og ikke så gennemtænkt at man skal på su for at tage en udd, hvor der er rigtig meget mangel på.... >(

Men lige nu "nøjes" jeg med ssa udd ;)

Venlig hilsen
Kloster

Anmeld

4. januar 2008

Heidi.

Hej Kloster..

Jeg er godt klar over at der ikke er tilskud til assistent uddannelsen.. Men jeg håber på at det kommer.. Det er der nemlig snak om...

Jeg syntes også sygeplejeske er spændende, men jeg ville ikke kunne klare de rigtig syge mennesker,,
Jeg ville tilgengæld rigtig gerne arbejde på en fødegang...

Hvad syntes du ellers om dit job?? Der er mange der prøver at skræmme mig ved at sige at det er fysisk meget hårdt.. Men jeg er uddannet automekaniker, og næsten maler,, så jeg skulle nu nok mene at jeg har kræfterne til det..

Knus Heidi(?)

Anmeld

4. januar 2008

Kloster

Ork nej... Jeg synes det er et ret nemt fysisk arb. Jeg er såååå slap og har bare slet ingen muskler at imponere med. I plejen "nu om dage" har man jo alverdens hjælpemidler. Og hvis man bruger dem rigtigt, kan man nemt klare at yde pleje på en sengeliggende mand, der er 2 meter lang og vejer 150 kg... Også uden at mærke at man overhovedet har arbejdet...

Jeg har stået 7 år på slagteri og DET var sgu hårdt... n jeg har været på forflytning 4 gange nu og skal det sikkert også i de to andre praktikker, jeg skal igennem på min ssa udd.

Jeg får ondt i mine ben pga vi går sååå meget. Men det er jo naturligt og en god følelse.
Dog vil jeg sige, at de psykiske følelser, skal man arbejde med.
Jeg skal fx arb med smarter ved andre mennesker. Skriger folk af smarte, går det lige ind i mit hjerte :(
Og det er jo ikke som om, jeg skal være ligeglad, men jeg skal lære at lægge det lidt væk og være prof, for at kunne hjælpe det menneske, der har disse smarter.

Venlig hilsen
Kloster

Anmeld

4. januar 2008

Heidi.

Ja det er lige præcis det med de mennesker der er i smerter....det må være skide hårdt...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.