Tegn til tale (babytegn) - nogle gode bøger?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. juli 2011

Ka+Ma=Be

Rosa skriver:

Vi har været SÅ glade for dvd der hedder "Tal med tegn derhjemme". Vores søn ser den tit - den er lavet som en lille børnefilm på ca. 25 minutter, hvori man følger nogle små børns hverdag hvori de bruger tegnene og en "fortæller" viser hvert enkelt tegn så man kan lære dem  Og så er der også en god sang i, med tegn til  

Ej hvor smart! Det lyder da helt vildt praktisk!
Kan børnene også lære af at sidde og se den?  Eller er det mest ment til forældrene?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2011

Rosa

Katte87 skriver:

Ej hvor smart! Det lyder da helt vildt praktisk!
Kan børnene også lære af at sidde og se den?  Eller er det mest ment til forældrene?

Den er mest til børnene faktisk - men vi har da hygget os med den sammen 

Anmeld

31. juli 2011

MomInTheMaking

Katte87 skriver:

Det lyder i hvert fald spændende! Selvom jeg dog har svært ved at se hvordan baby skal lære mig sine tegn?  

Men det kunne være jeg skulle kigge den igennem engang Tak for forslaget.

Hehe.. det er jo selvfølgelig i første omgang os som voksne der lære barnet tegnene, men det er ment som at de tegn barnet lære kommer mere eller mindre naturligt.. Som f.eks. at man synger "lille peter edderkop" og har håndfakterne med til den sang, at barnet så selv tager lige præcis det tegn (fingrene mod hinanden) til sig som tegnet for "edderkop" - i stedet for at man forsøger at presse et tegn ned over hovedet på barnet som værende det "korrekte" tegn for edderkop.

Har nemlig lige læst en artikel om hvordan det  kan stresse barnet rigtig meget (og en selv) at man prøver at tvinge tegn på dem. Og der synes jeg nemlig den bog jeg har læst er god til at påpege hvordan og hvorledes.

Uhh.. det er svært for mig at forklare.. men håber det gav mening.

Anmeld

31. juli 2011

Ka+Ma=Be

Mom In The Making skriver:

Hehe.. det er jo selvfølgelig i første omgang os som voksne der lære barnet tegnene, men det er ment som at de tegn barnet lære kommer mere eller mindre naturligt.. Som f.eks. at man synger "lille peter edderkop" og har håndfakterne med til den sang, at barnet så selv tager lige præcis det tegn (fingrene mod hinanden) til sig som tegnet for "edderkop" - i stedet for at man forsøger at presse et tegn ned over hovedet på barnet som værende det "korrekte" tegn for edderkop.

Har nemlig lige læst en artikel om hvordan det  kan stresse barnet rigtig meget (og en selv) at man prøver at tvinge tegn på dem. Og der synes jeg nemlig den bog jeg har læst er god til at påpege hvordan og hvorledes.

Uhh.. det er svært for mig at forklare.. men håber det gav mening.

Ahh på den måde! Jo det gav meget bedre mening 

Håber jeg har overskud til at kaste mig ud i det, når blyppen er kommet! Man kan jo heldigvis nå en masse forberedelse de sidste 6 ugers tid

Anmeld

31. juli 2011

Ka+Ma=Be

Rosa skriver:

Den er mest til børnene faktisk - men vi har da hygget os med den sammen 

Ahh ok Jeg troede det var for forældrenes skyld hehe. Men det lyder da smart Og egentlig ret nemt. Men hvor gamle skal børnene så være, for at de kan "følge med" så at sige?

Anmeld

31. juli 2011

Rosa

Katte87 skriver:

Ahh ok Jeg troede det var for forældrenes skyld hehe. Men det lyder da smart Og egentlig ret nemt. Men hvor gamle skal børnene så være, for at de kan "følge med" så at sige?

Jeg ville anbefale at starte allerede ved 6-7 mdr, men I skal absolut ikke forvente at der kommer tegn tilbage før 8-10 mdr - men HAV TÅLMODIGHED og bliv ved - det er det HELE værd  Vi endte med at give op da han i 3 mdr ikke sagde andre tegn end "musik" - men lige pludselig kom de bare myldrende!!!! Han kan 30 tegn i dag - på 3 mdr siden han fik sit "gennembrud"... 

Anmeld

31. juli 2011

Ka+Ma=Be

Rosa skriver:

Jeg ville anbefale at starte allerede ved 6-7 mdr, men I skal absolut ikke forvente at der kommer tegn tilbage før 8-10 mdr - men HAV TÅLMODIGHED og bliv ved - det er det HELE værd  Vi endte med at give op da han i 3 mdr ikke sagde andre tegn end "musik" - men lige pludselig kom de bare myldrende!!!! Han kan 30 tegn i dag - på 3 mdr siden han fik sit "gennembrud"... 

Ej hvor dejligt! Jeg håber virkelig også, at jeg har overskud og tålmodighed til det. Jeg synes ideen er helt fantastisk - og når det så lykkes må det føles skønt!

Anmeld

31. juli 2011

Rosa

Katte87 skriver:

Ej hvor dejligt! Jeg håber virkelig også, at jeg har overskud og tålmodighed til det. Jeg synes ideen er helt fantastisk - og når det så lykkes må det føles skønt!

Det er SÅ givende!!! GØR DET  Vi snakker tit om hvor fantastisk det er at vi kan kommunikere så meget med vores søn begge veje 

Anmeld

31. juli 2011

Ka+Ma=Be

Rosa skriver:

Det er SÅ givende!!! GØR DET  Vi snakker tit om hvor fantastisk det er at vi kan kommunikere så meget med vores søn begge veje 

Hehe, jamen det vil jeg satse på at gøre! Så skal manden også lige med på ideen  

Anmeld

1. august 2011

MomInTheMaking

Katte87 skriver:

Ahh på den måde! Jo det gav meget bedre mening 

Håber jeg har overskud til at kaste mig ud i det, når blyppen er kommet! Man kan jo heldigvis nå en masse forberedelse de sidste 6 ugers tid

Ja, jeg satser også på at gøre brug af det, det må være så dejlig  at kunne kommunikere så lang tid før der kommer egentlige ord på.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.