Tegn til tale (babytegn) - nogle gode bøger?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.092 visninger
25 svar
0 synes godt om
31. juli 2011

Ka+Ma=Be

Hej alle!

Jeg har længe været meget interesseret i tegn til tale eller babytegn. Jeg har set diverse hjemmesider og forslag til tegn, men jeg kunne godt tænke mig at finde en god og omfattende bog.

Er der nogle af jer, der har nogle erfaringer at dele ud af? Jeg kan forstå, hvad jeg har læst her inde, at der er nogle rimeligt ringe bøger, og dem vil jeg jo helst ikke ende ud med.

På forhånd tak for hjælpen 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2011

Ka+Ma=Be

Opper lige en gang 

Anmeld

31. juli 2011

MomInTheMaking

Hej.

Altså nu kan jeg jo ikke sige om det er en "god" eller "dårlig" bog i praksis, da jeg venter mit første barn og ikke har afprøvet det endnu.

Men jeg har læst bogen "BABY TEGN - tal med dit barn før det kan tale" med forord af Vibeke manniche fra forlaget LIVA og den synes jeg egentlig er rigtig god.

De ligger rigtig god vægt på at det bedste for dit barn er at det "selv" udvikler sine tegn og man så hjælper det med at bruge dem.

Istedet for at man som forældre beslutter sig for hvordan et tegn skal være og så lære barnet det. - det skal helst komme naturligt, (med en smule fremelskelse og ikke for meget pres.. ) sådan som jeg har forstået det.

Men håber det giver mening.

-Sheila

Anmeld

31. juli 2011

MomInTheMaking

og så tror jeg da lige jeg melder mig ind i termins gruppen for september. har termin d. 19 september.

Anmeld

31. juli 2011

Ka+Ma=Be

Mom In The Making skriver:

Hej.

Altså nu kan jeg jo ikke sige om det er en "god" eller "dårlig" bog i praksis, da jeg venter mit første barn og ikke har afprøvet det endnu.

Men jeg har læst bogen "BABY TEGN - tal med dit barn før det kan tale" med forord af Vibeke manniche fra forlaget LIVA og den synes jeg egentlig er rigtig god.

De ligger rigtig god vægt på at det bedste for dit barn er at det "selv" udvikler sine tegn og man så hjælper det med at bruge dem.

Istedet for at man som forældre beslutter sig for hvordan et tegn skal være og så lære barnet det. - det skal helst komme naturligt, (med en smule fremelskelse og ikke for meget pres.. ) sådan som jeg har forstået det.

Men håber det giver mening.

-Sheila

Det lyder i hvert fald spændende! Selvom jeg dog har svært ved at se hvordan baby skal lære mig sine tegn?  

Men det kunne være jeg skulle kigge den igennem engang Tak for forslaget.

Anmeld

31. juli 2011

Ka+Ma=Be

Mom In The Making skriver:

og så tror jeg da lige jeg melder mig ind i termins gruppen for september. har termin d. 19 september.

Hvor dejligt Du er i hvert fald meget velkommen  

Anmeld

31. juli 2011

Nettemor

Katte87 skriver:

Det lyder i hvert fald spændende! Selvom jeg dog har svært ved at se hvordan baby skal lære mig sine tegn?  

Men det kunne være jeg skulle kigge den igennem engang Tak for forslaget.

du kan muligvis prøve at skive til Zafir eller Rosa. jeg ved de har brugt det. kan være de kender en god bog

Anmeld

31. juli 2011

Ka+Ma=Be

nettemor skriver:

du kan muligvis prøve at skive til Zafir eller Rosa. jeg ved de har brugt det. kan være de kender en god bog

Jeg tænkte egentlig godt på Zafir! Jeg har læst hendes beretning her inde (også der hun nævner en rigtig skidt bog)

Men tak for rådet

Anmeld

31. juli 2011

Nettemor

Katte87 skriver:

Jeg tænkte egentlig godt på Zafir! Jeg har læst hendes beretning her inde (også der hun nævner en rigtig skidt bog)

Men tak for rådet

var så lidt held og lykke med det

Anmeld

31. juli 2011

Rosa

Vi har været SÅ glade for dvd der hedder "Tal med tegn derhjemme". Vores søn ser den tit - den er lavet som en lille børnefilm på ca. 25 minutter, hvori man følger nogle små børns hverdag hvori de bruger tegnene og en "fortæller" viser hvert enkelt tegn så man kan lære dem  Og så er der også en god sang i, med tegn til  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.